Ahhhhhhhhh!
Çıldırmak üzereyim sayın okuyucular. Neden mi?
Anlatmaya yıllar yıllar önceden başlayalım.
Biki on iki yaşındayken tanışmış wattpad ile. O zamanlar kendine ait telefonu olmadığı için çok sık giremiyormuş. Sonra şifresini unutmuş. Yeni hesapta kurmamış çünkü başında "LGS" denen bir bela varmış. Biki liseye geçince o kadar yoğunmuş ki wattpadı unutmuş. Sonra bir buçuk yıllık pandemi süreci başlamış. Pandemi de sürekli evde oturmaktan sıkılan Biki kendini kitaplara vermiş. İki ayda otuz kitap alıp okuyunca annesi kızmış çünkü Biki'nin gözlerine çok zarar vermiş. Gözlük takmaya başlayan zavallı Biki telefonuna wattpad uygulamasını indirmiş. Ama o da ne?! Wattpad artık eski wattpad değilmiş. Üzüntüsünden verem olmuş Biki(!) Onu hayatta tutan ise yazarlara olan inancıymış. Gel zaman git zaman sonra Biki o inancını da kaybedip uygulamayı silmiş. Sonra bir gün kendisinden iki yaş büyük kuzeni Biki'ye bir kitap anlatmış. Biki kitabı çok sevmiş ve satın almak istemiş ama o da ne? Kitap wattpad kitabıymış! Şaşkınlıktan kalp krizi geçiren Biki yeni bir başlangıç yapmaya karar vermiş ve bu günki Biki olmuş. Başta kendine Murat Soner'i örnek alıp beğenmediği kitapları eleştirmeyi düşünmüş ama eleştirisini okuyanlar kitabı merak edip okursa ben de amacıma ulaşamam diyerek bu fikirden vazgeçmiş.
Bilim kurgu okumayı çok seven ben, bilim kurgu kategorisinin en çok okunan kitabını okumak istedim.. İstemez olaydım! İsmini vermek istemediğim bir 18 yaş üzeri için bir kitaptı. Zaten onu bile yanlış yazmış +18 değil 18+ olacak.Kitabı yaş sınırı için yargıladığımdan dolayı kendimi kötü hissedip kapağın altındaki açıklayı okudum. Bilim kurguyla alakası yoktu. Hayattan bezmiş bir şekilde ikinci hikayenin açıklamasını okudum neyse ki o bilim kurguydu.
Beni sinirlendiren ve üzen şey ise kitapların ait oldukları kategorilerde olmamaları. Gelin rastgele bir kategoriyi açalım... Korku çıktı. Şimdi ilk sıradaki kitaba bakalım. Açıklama kısmında gerilim ya da korkuyla ilgili hiçbir şey yazmıyor. İlk bölümde hemen karşımıza sarışın mavi gözlü bir model çıkıyor ah kusura bakmayın lise öğrencisi bir kız diyecektim dilim sürçtü.
Ya merak ediyorum neden wattpad karakterleri hep aynı kişiler oluyor? Bir insan sadece dış görünüşüyle mi güzel olabilir?
Bir de "badboy" denen çocuklar var di mi? Merak ediyorum bu tabiri yabancı dilde kullandığınızda havalı mı oluyorsunuz?
Badboy ne demek? Kötü çocuk demek peki kötü çocuklar ne yapar? Gerçek hayattakileri sayalım isterseniz. Hırsızlık, gasp, şiddet, taciz, hakaret, işkence, adam kaçırma, kasten yaralama, cana kast etme, tecavüz! Yetmediyse saymaya devam edeyim.
Ya siz ne yapmaya çalışıyorsunuz?!
Bugün wattpad her yaştan her isteyenin ulaşabileceği bir platform.
18+hikayeleri yazıyorsunuz yayınlıyorsunuz sonrada yok işte rahatsız olacaklar okumasın diyorsunuz. Ya sizlere gerçekten inanamıyorum! O hikayeleri yirmi yaşındaki de okuyor on yaşındabki de.
Çocuklar-daha doğrusu ergen kesim diyeyim- o hikayeleri okuyunca büyüdüklerini düşünüp ileri geri konuşuyorlar. Kadınları biş eşyaymış gibi göstermelerine bir şey diyemiyorum. Ne diyebilirim ki kendine bile saygısı olmayan insanlara? Sadece twitterdan yorum yapmayı bilsinler.
Hepinizde farkındasınızdır ki gelen nesiller bir önceki nesle göre daha zeki günümüz çocukları her şeyi anlayıp biliyorlar. Sonra kötü bir şey yaptıklarında aileler suçlanıyor.
Gerçekten sinirim bozuldu.
Hadi şu kitabı okuyun da biraz gülelim. Az önce karşıma çıktı. Kesinlikle kapağında Murat Soner var diye okumadım.(Tabiiki o yüzden okumaya başladım.)
Yazardan izin almadım umarım kızmazsınız sayın lotulis
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Wattpad Hikayeleri ve Klişeleri (Tamamlanmak Üzere)
AcakBiki sunar. Başlama tarihi: 21 Temmuz 2022 Kitaptanıtımı #1.Sıradayız 24.07.2022 1.800 hikaye arasında 10.Sıra #eleştiri