Rozdział 10

497 25 2
                                    

Draco mruczał leniwie do siebie, rzucając zaklęcie wyboru słów kluczowych na bibliotekę Malfoy Manor. Czuł się dobrze. Po krótkim zaklęciu tydzień wcześniej, kiedy Granger podstępnie przestała zadawać zagadki, nic nie było niezwykłe.

Znowu popadli w łatwą rutynę, szukając informacji, przygotowując się do podróży do Australii, zamawiając jedzenie na wynos, grając w karty. Zaczęli spędzać więcej czasu w jego mieszkaniu, a Granger i Theo wydawali się całkiem przyzwoicie dogadywać.

Draco widział z nią swoje życie; w jego umyśle nie było żadnych wątpliwości. Nawet gdyby nie był wilą, która na razie była usatysfakcjonowana, tkwiąc w tyle jego umysłu jak zwierzę wygrzewające się w słońcu.

Wszystko było dobrze.

Pod warunkiem, że wymyślą sposób na złamanie klątwy.

Postukał nogą i usiadł przy jednym z dużych dębowych stołów do nauki na środku biblioteki, czekając, aż książki przylecą ze wszystkich jej zakątków.

Australia, czary, dziwna magia przodków w australijskim buszu. Obiecał Granger, że będą przygotowani do podróży, a w języku Granger oznaczało to wielogodzinne badania.

Zatrzymał się w Ministerstwie dzień wcześniej, aby zdobyć międzynarodowy świstoklik, który można było aktywować na rozkaz, gdy tylko byliby gotowi do wyjazdu.

Był przekonany, że uda im się to rozgryść. Zrobi wszystko, by zlokalizować szamana, który ją przeklął, i przekonać go, by cofnął klątwę. A potem... Draco starał się nie myśleć tak daleko w przód.

Po czymś, co wydawało się być godzinami, biorąc pod uwagę ogólną skłonność Draco do bycia przez cały czas przy smukłym boku Granger, książki skończyły latać. Draco odłożył jeden ze stosów na bok na przyszłość i pomniejszył kilkanaście książek, bezpiecznie chowając miniatury do wewnętrznej kieszeni płaszcza.

Jeśli wszystko pójdzie dobrze, wyjadą z Londynu na początku października. Minęły prawie dwa miesiące, odkąd odkrył, że Granger jest jego partnerką, więc Draco nie mógł się doczekać wyjazdu wcześniej niż później.

Zatrzymał się w ulubionym miejscu z kanapkami Granger, kupił jej tak jak zwykle, kanapkę z szynką i serem szwajcarskim oraz pieczeń wołową dla siebie i aportował się do Forest of Dean.

- Granger - mruknął cicho Draco, zbliżając się do jej jaskini. Wiedział, że tu była; wyczuwał słabą nić, która mówiła mu, że jest w swojej lwiej formie. Zajrzał do słabo oświetlonej jaskini, pozwalając oczom się przyzwyczaić.

Z jego prawej strony dobiegł cichy jęk i Draco poczuł, że serce mu opada. Leżała na łóżku z koców i traw, zakrywając twarz łapami.

Draco ostrożnie podszedł do niej, kładąc torbę z kanapkami na ziemi pod ścianą. Natychmiast jego serce przyspieszyło, jego dłonie się rozgrzały. Po jej zapachu i stanie emocjonalnym mógł stwierdzić, że coś jest strasznie nie tak.

- Granger, czy nie możesz się przemienić? – mruknął, pocierając dłonią twarz. Lew słabo, ale wyraźnie potrząsnął głową. Draco przełknął gulę w gardle. To była jego wina. - Czy chcesz, żebym poszedł? - Lew ponownie pokręcił głową i uderzył w ziemię dużą łapą.

Wzdychając, Draco usiadł ostrożnie na prowizorycznym łóżku obok niej. Para smutnych, czekoladowo-brązowych oczu zwróciła się, by go ocenić.

– To moja wina, Granger. - Odwrócił się, żałując, że nie może zniknąć. – Myślałem... myślałem, że wszystko jest w porządku. - Przełknął ślinę, czując, że zaczynają go swędzieć łopatki. Zakrztusił się. - Gdybym nie naciskał... muszę cię po prostu zostawić w spokoju.

The Creature You KnowOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz