حور"لي مرحناش البيت التاني"
رحيم"هو هنا وحش و لا اي انا حابب اقعد هنا"
حور"انا عمله عليك البيت و الناس انك تتنقل من منطقه كلاس لمنطقه شعبيه دا بحد ذاته تعب نفسي و جسدي و كل حاجه"
رحيم"انا مرتاح هنا يا حور ... صحيح مين الي خطفك و رجعت ازاي و عرفت مكاني منين"
حور"ايهم هو الي خطفني"
رحيم بصدمه "ايهم!"
حور"بأمر من توحه عشان اساعده يقولك علي الحقيقه انا عرفت الي حصل و كنت مصدومه و مش عارفه اي الي بيحصل و متكلمتش و لا قولت حاجه توحه قالتلي هسيبك تفكري و ايهم فضل معايا و فهمني ان امه السبب و ان الموضوع صعب انا كل دا و بفكر فيك انت ازاي دا كله حصلك و ازاي هتتقبل الحقيقه و بعدين ايهم سابني و مشي و لما رجع قالي انك عرفت كل حاجه و هو مش عارف انت فين انا حسيت انك هناك في نفس المكان فسبته و جتلك علي طول"
رحيم"و عرفتي منين اني هناك و ان انا صاحب السلسله "
حور"من اول يوم شوفتك فيه فاكر الي حصل في اول مقابله لما انا كنت هقع و انت مسكتني ساعتها شوفت السلسله و كنت مستغربه و قولت دا بيتهيألي و لما كنت بروح ع البحر كنت بشوفك قاعد في نفس المكان عشان كدا انا ما عرضتش الجواز و لا انك تلمسني لاني كنت مستنياك بفارغ الصبر كنت عارفه انك جاي و كنت منتظراك "
رحيم"طب لي ما قولتيش و خصوصا اني سألتك على السلسله "
حور"كنت حابه اعرف مشاعرك اي ولا انت ناسي انت كنت جايبني لي يا استاذ"
رحيم"و اديكي عرفتي مشاعري و جيت في الوقت الي محتاجك فيه عشان تساعديني زي ما قولتي"
حور" يعني هتسمع كلامي في الي هقولك عليه"
رحيم"الي هو اي"
حور"سامح كل واحد كان ليه سبب و كل حاجه مترتبه بقدره ربنا كل واحد ضحي عشان التاني"
رحيم"انتي بتقولي اي يا حور دول عيشوني في كدبه لعبوا بحياتي"
حور"طب والدتك ذنبها اي افتكر دي الوحيده الي اتعذبت زيك بالظبط "
افتكر رحيم رحمه و هي تشير اليه و تناديه و منظر الاجهزه و فرحت ياسر فأحس بنغزه في قلبه
حور"سكت لي"
رحيم و هو يضمها"ممكن ننام لاني تعبان اوي "
ابتسمت حور لانها تعلم انه اقتنع بكلامها فضمته و نامت
.
.
.
مر اسبوع علي ما حدث فكانت حور تقنع رحيم بان يذهب لوالدته ام توحه فسافرت الي الخارج و ياسر خرج من المشفيحور"يا رحيم الفطار"
رحيم"انتي شكلك تعبان ارتاحي بقا و يكون في علمك انا هاخدك للدكتور النهارده "
حور"دول شويه برد مش اكتر و اقعد بقا عشان الاكل ما يبردش"
جلس كلاهما لتناول الطعام و فجأه رن جرس الباب
فتح رحيم وجد خالد امامه
خالد"اي يا ابني مش هدخلني و لا اي"رحيم ببرود "اتفضل"
حور"اهلا وسهلا يا عمي اتفضل نفطر سوا"
خالد"لا شكرا طبعا انت عارف انا جاي اتكلم في اي"
رحيم ببرود "كله اتكلم فاضل انت"
خالد"اسلوبك ينعدل معايا "
رحيم"خلصت اللعبه يا باشا لا بقا فيها اب و لا ابن"
خالد"غصب عنك انا ابوك و انت ابني انت فاهم "
رحيم"انا و لا ليا اب و لا انا ابن حد و اتفضل بـ ... "
اسكته خالد بصفعه قويه ثم ....
يتبع.
أنت تقرأ
عشقت حوريه بحر
Romanceفي زمن مضى و على إحدى الشواطئ بمصر نظرت لذلك الفتى الصغير الذي يبكي "بتعيط لي!" "ماما ماتت .. هو انتي حوريه بحر!" "ايوا ماما بتقول اني حوريه بحر " "بجد" اومئت تلك الفتاه ليعطيها الفتى سلسله على شكل مفتاح و هو يحمل القفل "اي دا" "ماما بتقول أنه حوري...