༊*SL·01˚

8.9K 401 69
                                    

“ El sayanggg! Kau ada kat mana tu? Aku dah balik ni” jerit Aisar Carim di muka pintu rumah agam mereka.

“ Sayangku! Little Lion! Babysayang! Aku rindu ni! Mehh la peluk aku!”

Adelyn Ammara memandang Aisar dari sofa ruang tamu dengan malas. Ruang tamu tu ada kat sebelah pintu je kot. Aku malas betul nak maki orang. Mata aisar masih lagi meliar mencari isteri kesayangan.

“ Is, saya ada sebelah awak je ni. Takkan dah buta kot?” jawab Adelyn dengan suara perlahan.

“ Awhhhh Baby! I miss you so bad! Baby rindu Is tak?” tangan di depa kepada Adelyn yang memandang televisyen. Tidak menghiraukan aisar. Bosan.

Aisar memeluk Adelyn erat. Macam bertahun tak jumpa. Aku pukul kang haa. Buat macam dia sorang je ada bini!
Adelyn hanya membiarkan badannya berada di dalam dakapan aisar. Badan je tegap tapi perangai serupa kucing parsi mama! Mengada-ngada kalah budak kecik.


“ Baby! Belai la aku! Titew indu baby!” muncung di Tarik Panjang seraya tangan bergerak menarik tangan halus Adelyn untuk menggosok belakang badannya.

“ hm” Adelyn mengelus perlahan belakang badan suami gatalnya.

“ Baby! Hmph!” aisar menggeserkan kepala pada leher jenjang Adelyn.

“ Baby…I want cuddle now! Touch me!”

“ Diam Is! Saya kan tengah tengok Tv ni!” marah Adelyn dengan dahi berkerut menghayati cerita yang sedang dia tonton.

Tanpa dia sedari, air mata aisar mula bergenang di pelupuk mata coklat dengan bibir di kemam seraya dijebik tanda mahu meraung. Dasar tak malu!

“ El marah itew! Nanak tawan! Hiks!” aisar menyembam wajah ke lutut Bersama tangan memeluk lutut erat.

“ Haa nangis! Nangis! Sikit-sikit nangis!”

“ Hiks!” aisar berlari naik ke bilik tidur mereka tanpa memandang belakang. Kaki di bentak-bentak ke lantai. Air mata menitik ke pipi di kesat kasar. Adelyn marah kita!

“ Bentak lagi lantai tu biar roboh terus rumah ni! Senang, boleh duduk bawah jambatan sorang-sorang” jerit Adelyn lantang. Aku pantang betullah orang tak dengar kata ni. Mata dipejam.

Adelyn meraup rambut ke belakang. Nampak seperti penat sangat. Entah apa yang dia buat. Dia merengus perlahan bila memandang badan aisar terhinjut waktu naik ke bilik.

“ Ni aku la ni kena pujuk kan? Haish! Lama-lama aku ikat jugak dia dekat katil tu kang! Haa! Pastu pregnantkan” gumam Adelyn sambil meraup muka berkali-kali.

“ Dia ingat aku tak tergoda ke dengan badan dia tegap macam tu. Cuma tu lah, perangai je pelik bila balik rumah. Kat luar normal pulak! Ish!” Adelyn menggeleng pasrah. Nak kena pujuk baby besar dulu.

Adelyn bangun menutup cerita Wonderpets yang di simpan khas dalam pendrive untuk diri sendiri tengok. Ape? Kau ingat budak-budak jeke boleh tengok? Aku ni dahlah kena kerja penat-penat untuk negara. Korang tahu apa? Ingat tak penat ke jadi atomen. Penat sial. Tambah pulak ada raksasa rawrr kat rumah. Nak buat kerja pun kadang tertukar dengan nak buat anak. Ehh.

Dia menuju ke dapur untuk menyiapkan makanan sebelum berlari naik ke bilik untuk memujuk baby besarnya. BABY BESAR DIA.

“ AISAR CARIM?!” jerit Adelyn lantang bila melihat bilik mereka sudah seperti tongkang pecah. Habis barang-barang bertaburan di atas lantai marmar.

“ Baby jerit dekat Is! Baby anggil is aisar carim! Is tak uke! Baby tak ayang is agi!” aisar sibuk mengamuk di lantai bilik dengan keadaan kaki menendang angin sambil duduk. Macam budak-budak minta coklat.

“ I’m sorry okey? Is nak apa? Nak gula-gula? Lollipop?” tanya Adelyn penuh sabar. Penat nak layan orang kureng ni.

“ Nanak! Is nak nenen!” jerit aisar lantang. Lahh budak ni! Aku tampor karang, berterabur gigi.

Membulat mata Adelyn mendengar ucapan miang aisar. Dia mengeluh lalu duduk bersial ehh maaf, duduk bersila di atas katil. Bilik yang bertemakan black and gold itu di tilik sekilas sebelum memandang aisar Kembali.

“ Come! Nenen sini. Nak sangat nenen kan! Sebelum saya turun raba awak, baik awak datang sini! Kalau saya turun memang saya buat awak pregnant!”

Bersinar mata aisar mendengar jawapan positif dari isterinya. Dengan pantas dia naik ke atas katil. Pinggang Adelyn di pegang dengan wajah teruja macam budak tak jadi kena culik. Si aisar ni kalau ada orang culik pun confirm kena hantar balik. Tak sanggup nak layan.

Itu kalau penculik perempuan boleh la dia mintak nenen, habis kalau penculik tu lelaki? Haaa macam mana tu. Boleh mintak apa je kalau lelaki. Haha.

Aisar mengangkat baju Adelyn hingga paras dada. Bukan. Dia buang baju Adelyn ke lantai Bersama mata membulat memandang pemandangan di hadapan. Ternganga mulutnya dengan senyuman melebar. Baru sahaja mulut mahu di didekatkan untuk mengaup tapi datang pula bala mengganggu waktu minum petang aisar.

Sikit lagi matt!

TING TONG

Terhenti perbuatan aisar dengan dengusan kuat. Adelyn tersenyum kemenangan. Matanya Kembali bertakung dengan air mata.

Adelyn memakai semula baju dalam dan t-shirt yang sudah di lempar oleh aisar tadi. Dia berjalan turun dengan menggendong baby besar di belakang. Jejaka itu memeluk perut Adelyn erat dan wajahnya di sembam pada ceruk leher Adelyn. Kaki di heret terpaksa membuatkan Adelyn perlu menggunakan banyak tenaga kerana perlu menanggung berat aisar yang berbadan hulk tu. Cuma tak warna hijau je. Suami saya hijau. Suami awak?

Pintu rumah di buka perlahan. Terpampang lah wajah sahabat karib aisar di depan pintu Bersama senyuman lebar menghiasi bibir mereka.

Hampir jatuh rahang mereka melihat keadaan tak semenggah aisar itu. Jauh berbeza dengan aisar carim. Adelyn menjemput mereka berlima masuk dengan wajah pasrah.

“ Is, duduk sini dulu. Saya nak buat air ni. Kawan awak datang nak jumpa awak ni” aisar hanya menggeleng di sebalik leher Adelyn. Akhirnya dia hanya membiarkan aisar begitu.

“ Tunggu kejap ehh, I nak ke dapur.” Mereka berlima hanya mengagguk tanpa berkelip memandang aisar.

“ Aisar! Awak umur berapa nak buat macam tu dekat kawan awak ni? Awak tu dah tua! Dah 25 tahun tau!” aisar merengus perlahan. Kata kat aku tua pulak makcik ni! Kau pun sama umur dengan aku lah!.

“ Kutuk lah isteri awak ni! Balik kerja nak nenen cari saya, malam-malam pun cari saya nak peluk! Tapi kutuk jugak!” kata Adelyn dengan nada tegas.

“ Aku duduk macam ni sebab aku tengah tahan nafsu ni. Tadi kan tak sempat nak terkam. Takkan nak kasi kawan-kawan lahanat aku tu tengok pulak kan?” terkedu Adelyn dengan penyataan dari mulut normal aisar. Tapi dia pun tahu aisar tengah tahan nafsu. Saja buat-buat bodoh.

“ Bagilah aku sentuh sikit…janji! sikit je!” aisar berkata dengan mata menggelap memandang kedalam anak mata Adelyn.

“ Janganlah pegang-pegang!”

“ Alaaa….nak pegang sikit pun kedekut! Semua tak oleh!”

“ Ish! Main jauh-jauh lah!” seram pulak dengan aisar. Kan nanti jadi scene kat dapur pulak.

Aisar tersenyum sinis memandang Adelyn. Dia mencekup dada Adelyn laju lalu berlari ke ruang tamu dengan pantas. Taknak! Nanti lion mengamuk!

Adelyn menggenggam jari jemarinya penuh dendam. Memang nak kena budak ni! Siap kau malam ni! Memang aku ikat kat katil!.

C | | SWEET LEADER Where stories live. Discover now