༊*SL·22˚

2.7K 187 21
                                    

Semua butang baju kemeja dibuka satu persatu selari dengan kaki melangkah masuk ke dalam bilik tidur. Batang tubuh adelyn dipandang dari belakang dengan tatapan cinta. Dari belakang je dah cantik, inikan kalau depan.

Aisar memeluk adelyn dari belakang. Tersentak adelyn yang sedang memandang bulan di balkoni bilik mereka. Dia mengusap lembut kepala aisar yang terletak elok di atas bahunya.

“ isn’t cold, Darling?”

Adelyn menggeleng kecil. Dia menggeliat bila bibir basah aisar mendarat pada seluruh bahagian bahu dan belakang badannya. Geli.

“ Kenapa duduk luar ni? Tak elok untuk ibu mengandung, sayang”

“ Aisar? Saya rasa, saya nak berubah” mata masih memandang langit gelap dan dipenuhi bintang saat menuturkan setiap patah perkataan itu.

Berkerut dahi aisar mendengar ucapan adelyn. Tidak faham. Bahu adelyn dicium Kembali tanpa menghiraukan ucapan isterinya tadi.

“ Saya nak pakai tudung.” Terkedu aisar mendengar tuturan bergetar dari adelyn.

“ Are you serious?” soalan aisar dibalas dengan anggukan.

“ I felt Greet sayang! Good for you!”
Tubuh adelyn diputar menghadapnya. Badan direndahkan supaya mencapai ketinggian sama dengan isterinya. Wajah cantik adelyn dipandang dengan senyuman lebar.

“ Esok kita shopping baju dengan tudung ya? I’m happy for you sayang!” tersungging lesung pipit kecil adelyn mendengar suara gembira aisar.

“ Or should we shopping baju baby sekali?”

“ No need Aisar. Dia kecik lagi la” dada aisar dipukul perlahan.

“ Aku excited je sayang.”

“ Yes, terlebih excited” perli Adelyn pula.

“ Anak Baba naughty tak harini mama?” aisar mengusap perut adelyn.

“ Naughty macam baba dia” terletus tawa aisar mendengar jawapan yang keluar dari mulut comel adelyn.

“ Eleh, padahal mama dia lagi nakal. Nanti ada la tu nak goda baba. Asal malam je nak goda baba. Kesian baba” satu kepitan ketam singgah pada perut berketul aisar. Mengeringis kuat aisar dibuatnya.

Adelyn menggerakkan jari runcingnya dari dada hingga perut berketul aisar. Mata tajam menikam ke dalam mata Aisar. Hembusan nafas berat aisar jelas terkena pada wajah adelyn. Halkum jejaka itu juga bergerak-gerak. Mata bertentang mata, saling menatap penuh rasa.

“ Sejuk tak?” Aisar tidak membalas soalan adelyn namun tangannya memegang pinggang adelyn kemas.

Pinggang adelyn ditarik mendekat hingga melekat pada badan tegapnya. Adelyn melilit tangannya pada leher aisar lalu menolak kepala aisar ke bawah. Bibir bertemu bibir.

Aisar membalas ciuman adelyn sambil meramas pinggang adelyn. Dia melepaskan ciuman lalu badan adelyn di angkat gaya bridal ke katil.

“ I craving for your lips so bad, Darling”

“ But sayang, we can’t do that thing. Nanti anak kita terseliuh pulak kat dalam perut kau”

Adelyn mencebik sambil berpusing mengiring, tidur menghadap tingkap. Aisar menarik comforter lalu menyelubungi dirinya dan adelyn hingga hampir jatuh ke bawah namun sempat di tahan.

“ Awak ni kenapa?! Nanti kalau jatuh anak saya dalam perut ni macam mana?” marah adelyn bila tubuhnya hampir melayang ke bawah.

“ Sorry sayang” Dia melabuhkan ciuman pada dahi adelyn. Lama.

Adelyn bangun dari pembaringan. Wajah aisar di pandang penuh muslihat. Kepala disandar pada kepala katil.

Diam.

≪•◦ ❈ ◦•≫

“ Sayanggg…hiks…hiks…hiks…” adelyn menggeliat. Telinga di gosok bila suara tangisan aisar tidak berhenti dari malam tadi.

“ hiks… sayang…Is dah insaf. Is takkan buat lagi dah… Jangan buat Is macam ni” rayuan aisar masih lagi tidak berhenti.

Adelyn menjeling malas. Tak penat ke nangis? Dia melangkah ke pintu bilik lalu membuka pintu lebar. Aisar mendongak memandang adelyn Bersama pelukan bantal. Air mata dan hingus penuh pada segenap wajahnya.

“ El… Is mintak maaf. Is dah buat dah nasi ayam. Is-Is panaskan ehh?” tangan adelyn dipegang sambil tercebik.

“ Kesian baby… Is mintak maaf sayang. Mesti baby marah baba kan? Hiks. Sayang pukul lah Is. Is rela. Semua salah Is” adelyn merenung tanpa kata.

Baby la ni minta nasi ayam pukul 3 pagi. Kesian baba kena halau keluar bilik sebab taknak masak. Kan dah menangis tu. Baby jangan jadi macam baba ye? Mommy tak larat nak tulis watak cengeng awak berdua.

“ Jom sayang. Is panaskan nasi. Kita makan nasi ayam ye?” tangan adelyn di pimpin ke bawah.

Nasi ayam serta lauk sampingan di letakkan di dalam pinggan adelyn. Air milo juga siap di bancuh dan dituang ke dalam gelas.

“ Suap!” arah adelyn selamba. Aisar tersenyum lebar mendengar suara adelyn.
Dengan pantas aisar mencapai pinggan yang berisi nasi tadi lalu menyuap ke dalam mulut adelyn. Adelyn membuka mulut untuk menerima suapan dari aisar.

“ aaaa buka mulut cepat. Jet Pejuang laju nak masuk”  usik aisar sambil tersenyum lebar.

Adelyn menikmati masakan aisar hingga terpejam. Walaupun agak masin tapi masih boleh diterima oleh tekak.

“ Sedap tak sayang?” adelyn mengangguk sebagai jawapan kepada soalan aisar.

“ Is. Awak beli tak stock Air Bliss saya?” lama aisar diam sebelum kepala menggeleng perlahan.

“ Tak?! Habistu saya nak minum apa pagi ni?” memang sejak kecil lagi adelyn akan minum air bliss setiap pagi. Baik untuk penghadaman. Ehh terpromote pulak.

Aisar menyuap adelyn sambil mengelak pertembungan mata dengan adelyn. Takut. Baju tidur Minions yang sedang dipakai oleh aisar di pandang oleh adelyn.

“ Awak pakai boxer minions jugak ke harini?” terkedu aisar mendengar soalan yang terpancul dari mulut adelyn. Namun kepala masih lagi mengangguk.

“ Esok pakai Barbie pulak. Baby teringin nak tengok” arah adelyn selamba. Wajah tidak bersalah ditayang.

Aisar bergegas membasuh tangan lalu memeluk adelyn sambil menangis kuat. Wajah ditekup pada dada adelyn.

“ Is bersyukur sebab sayang yang jadi isteri Is. Tak akan ada satu sebab pun untuk Is tolak permintaan sayang. Untuk sayang, Is sanggup buat apa saja. Sayang keutamaan Is. Sampai bila-bila.”

Adelyn mengusap rambut aisar Bersama senyuman nipis. Dah jadi baba pun manja lagi. Namun tiada siapa yang mampu mencairkan hatinya selain seketul Aisar Carim.

“ Nanti nak bagi nama anak kita apa ye sayang?” soal aisar dalam tangisannya.

“ Kangkung.” Jawab adelyn senada.

“ Ehh sayang? Takkan lah. Apa sayang ni! Mengarut je kerja” adelyn mengangkat bahu menjawab ucapan aisar.

“ Entah”

“ Hm. Nak bagi nama apa ehh? Kalau lelaki nak bagi nama apa? Kalau perempuan?” aisar memandang adelyn yang sedang meletakkan jari di dagu seperti sedang berfikir. 

Aisar menyentuh perut adelyn lalu mencium lembut. Ada anak dia kat situ.

" Mesti dia comel macam kita kan sayang? " Wajah aisar menghadap perut Adelyn di pandang .

" Tak sabarnya baba nak main dengan baby nanti!"

" Mesti Comel"

Adelyn menggosok rambut aisar tanpa menjawab celoteh yang dibicarakan oleh suaminya itu.




Maaf sebab makin hambar. Maaf jugak sebab lambat update.

C | | SWEET LEADER Where stories live. Discover now