“ Tuan Aisy Ghiffari! Tuan Ailyn Haura! Baba cakap pergi mandi! Nak kena babap ke semua?”
Jeritan batin aisar memenuhi ruang udara. Kaki panjangnya mengejar anak teruna kesayangan yang sedang berlari mengelilingi sofa bilik tidur pasangan itu. Anak gadisnya pula bergelak ketawa di atas katil sambil menonton aksi kejar mengejar anak dan bapa itu.
“ Werk baba! You can’t catch me!” bibir aisy terjuih ke hadapan.
“ Come here! Don’t Run! You might fall!” jerit aisar lagi. Anaknya terlalu nakal dan manja.
“ Kenapa ni abang?” Tanya Adelyn dari arah belakang.
“ Ni budak nakal ni taknak mandi sayang. Penat abang kejar. Nanti terlepas flight” adu aisar sambil terduduk di atas lantai. Tergeleng kepala Adelyn mendengar aduan aisar.
“ Relax la bang, flight kita malam nanti kan. Pagi buta ni abang kejut anak-anak. Kesian dorang” kepala aisar diusap penuh kasih sayang.
“ Ohh ye ehh sayang? Sorry, Abang lupa!” tangan Adelyn dicium lembut.
“ Mama! Tengok Ailyn buat apa ni! She want to cry!” Aisy menunjuk ke arah Ailyn yang sedang mencebik mahu menangis.
Dia menyembam muka ke bantal lalu menangis dalam diam bila melihat Aisar bermanja dengan Adelyn. Aisar terus memeluk pinggang Adelyn kerana tahu itu adalah taktik anak-anak mereka untuk menarik minat Adelyn. Kuat dengki!
Adelyn mengheret Aisar ke katil sambil menggosok rambut suaminya. Aisar merengek di perut Adelyn kerana cemburu.
“ Isk…Isk…Ma” suara kecil Ailyn terdengar sedikit sayu.
“ Ish! Sayang! I want to cuddle! Ailyn tu nanti-nantilah. My Time pulak!” rengek aisar sambil menggoyangkan badan Adelyn.
“ Is, anak menangis ni. Cuba awak dukung bawak jalan-jalan ke. Nanti diam la dia” pujuk Adelyn perlahan.
“ Taknak!” aisar menitiskan air mata kecomelan kepada Adelyn. Adelyn memandang kosong.
“ Mehh kat mama sayang. Kita shower. Nanti Daddy Han dengan Daddy Mika nak datang main dengan you. Wangi-wangi dulu jom” Adelyn mengangkat Ailyn ke dalam dukungan.
“ Mama. Aisy nak shower dengan Mama jugak. Pweash!” mata dibulatkan lalu berkedip comel. Hujung jari Adelyn digoyang. Aisar dan Ailyn turut membulatkan mata memandang Adelyn.
“ Aik? Asal semua tengok mama macam tu?” soal Adelyn pelik.
“ We can mandi together mama” kata aisy Bersama wajah comel dan tersangat comel.
Adelyn merenung wajah tiga orang penghuni hatinya yang sangat comel di matanya. Adelyn mengangguk lalu menarik empat tuala mandi untuk dibawa masuk ke bilik mandi.
“ Yeayyy!” sorak aisar, aisy dan ailyn Bersama senyuman lebar. Adelyn menggeleng perlahan. Terhibur dengan perangai masing-masing.
Aisar membisikkan sesuatu di telinga Aisy. Berkerut dahi budak lelaki itu sambil memandang ke arah Aisar.
“ Mama! Baba cakap kalau mandi kena buka semua pakaian. Mama pun buang la. Kita kan nak mandi ni” kata aisy kepada Adelyn tanpa ragu-ragu. Adelyn terkejut dengan ucapan aisy.
“ Entah sayang. Buka je semua. Macam tak biasa pulak.” Kepala aisar diketuk kecil.
“ Awak yang melebih! Mengada-ngada ajar anak benda pelik! Itu yang semua nakal macam awak tu. Perangai baba je semua. Cuba lah jadi good girl macam mama ni” mulut halus Adelyn mula membebel Panjang. Baju Ailyn dicabut satu-persatu.
YOU ARE READING
C | | SWEET LEADER
Romance( And Action! ) Stand-Alone. ' 𝙈𝙔 𝙒𝙊𝙈𝘼𝙉, 𝙈𝙔 𝘽𝙄𝘿𝘼𝘿𝘼𝙍𝙄 ' There's no word can be said except felt grateful for having Her as My bidadari. Little Lion. 𓆩♡𓆪 Mature Content 𓆩♡𓆪 Dark Romance 𓆩♡𓆪 Do Not Try The Scene Just For Fun! ©...