“ Green… kalau kau jadi tanah, memey nak jadi apa?” tanya Arian sambil termenung.
“ Aku jadi manusia. Boleh pijak-pijak Green. Padan muka!” jawab shahmeel selamba.
Tanya orang lain, orang lain yang jawab. Slebeww!
Zaqiu tersenyum memandang wajah beku aisar. Aisar hanya diam memeluk bahu adelyn di sofa berhadapan zaqiu. Member tak puas hati lagi dengan zaqiu. Memang rumah aisar akan menjadi tempat mereka berkumpul. Lepak mamak tu ada jugak la jarang-jarang.
“ kau baik jadi kambing je mey. Boleh usik Ace” ujar Mikael Bersama ketawa sumbing.
Yang lain turut melepaskan tawa. Adhan tersenyum lalu menggeleng kepala tanda terhibur. Wajah di angkat memandang segenap wajah mulus adelyn.
“ Kalau memey jadi manusia, adel nak jadi apa?” tanya adelyn pula.
“ Sayang jadi tanah sekali la. Cakap nak berkepit dengan aku je” sampuk aisar.
“ Kalau saya jadi pokok pisang, awak nak jadi apa?” tanya adelyn kepada aisar.
“ Hm? Aku jadi monyet. Uk ak uk ak uk ak” terbuntang mata mereka berenam melihat gaya yang di buat oleh aisar. Adelyn memandang tidak percaya.
“ Habistu, kalau aku jadi lipas, kau sayang aku lagi tak?” aisar pula bertanyakan soalan.
Adelyn menggeleng. Tak. Tak sayang.
Dia Mengetap bibir menahan air mata dari mengalir. Adelyn memang tak sayang Aisar! Adelyn tidak menghiraukan aisar, wajah beku ditayang. Adelyn takde berperike-aisar-aan!
“ Korang bersayang-sayang takpelah cukup sifat, laki dengan perempuan. Habis kami ni?” tanya shahmeel.
“ Korang tu penyibuk! Pergi lah cari bini! Sibuk je nak ngorat bini aku!” Arian menyampuk lalu menumbuk bahu shahmeel.
Tajam biji mata aisar memandang Arian. Kecik besar, kecik besar je aku tengok arian ni. Arian terkulat-kulat menunduk. Lari dari pandangan maut aisar. Mulut cabul ni!
“ Wife Green la. Haha” Arian cuba membaiki semula ayat lancangnya tadi. Suka hati kau je nak claim bini orang! Aku jual kat siam kang!
Aisar menghalau penggangu rumah tangga dia dan adelyn dengan memberi sepakan pada punggung lima orang malaun itu. Adelyn mengangkat kening melihat suaminya cemburu. Cemberut habis muka tu.
“ Babyyyy! Tengok lah tu! Semua nak rampas baby dari Is! Tak uke la macam ni! Hmph!” kaki aisar menggeletis menghentak lantai dengan wajah cemberut.
“ Biarlah. Tu maksudnya saya ni comel, cantik, gojes dan seangkatan dengannya” balas adelyn bersahaja.
Semakin Panjang muncung tercipta pada bibir aisar. Tangan naik memeluk tubuh sendiri sambil memandang ke arah adelyn.
“ Is nanak kongsi El! El milik Is je! Nanak tawan!” dengusan dari aisar keluar menerpa pendengaran adelyn.
“ Is—isk…isk…isk… Is nanak kongsi El” adelyn mengemam bibir menahan senyuman bila melihat wajah basah aisar.
Muka je yang basah. Benda lain tak---Adelyn menarik badan aisar ke dalam pelukan. Belakang badan jejaka itu di usap lembut. Sedikit demi sedikit bunyi tangisan hilang.
“ I just want to lay on your chest and listen to your heartbeat, darling” pelukan semakin dieratkan bila mendengar suara gemalai aisar.
Yang sorang kuat mengusik, sorang lagi kuat menangis. Geram pulak aku!
≪•◦ ❈ ◦•≫
Adelyn meniarap mengintai ruang di bawah sofa. Dari tadi lagi dia sibuk mencari kunci motor berkuasa tinggi milik aisar. Habis ruangan dalam rumah di teroka demi kunci. Nak merempit.
“ Awak sorok kunci tu kan? Jawab betul-betul aisar!” wajah suci aisar di pandang penuh curiga.
“ Tak baik kau tuduh aku sayang. Aku tak tahu”
Adelyn bertindak memeluk aisar. Tangannya di bawa ke dalam jacket hitam aisar menggoda. Wajahnya mendongak memandang wajah aisar. Member dah terpukau tu.
“ K-kau nak b-buat apa ni? Hm?”
Adelyn mencapai seutas kunci yang tergantung pada hujung seluar jeans aisar. Tangan di bawa keluar secara perlahan lalu menunjukkan kunci itu kepada aisar.
“ You lie to me aisar” membulat mata aisar melihat kunci di jari adelyn.
“ Alaa sayang, bukan aku taknak kasi tapi haritu kau ‘Wheelie’ motor tu kan? Kau ingat aku tak tahu? Haa pastu kau fly atas motor tu kan?” adelyn mencebik.
Bukan perkara besar pun. Biasalah la tu fly atas motor. Mana gangster kalau tak bawak motor satu tayar je!“ Awak jangan nak mengungkit ehh! Kalau tak, tidur luar! No huggies, No Kisses, No Flirting!” ugut adelyn.
“ Fine!” aisar menyerahkan seluruh nyawa kepada adelyn hari ini. Budak ni bukan boleh percaya. Sekali dia pulas, memang macam nak jumpa tuhan terus! Sama la kalau dia bawak kereta. Haih.
Adelyn sudah bertenggek di atas motor, hanya menunggu aisar untuk naik. Dah tak sabar nak drift ni! Aisar memanjat naik atas motor. Tangan memegang kusyen motor. Adelyn menarik tangan aisar supaya memeluknya namun di Tarik Kembali oleh aisar.
Adelyn menekan gear hingga aisar terdorong ke hadapan. Dia memeluk pinggang langsing adelyn. Gadis nakal itu tersenyum kemenangan di sebalik helmet.
Vroom! Vroom!
Tayar motor berkuasa tinggi itu bergerak laju dia atas jalan raya. Bagaikan dunia ini ana yang punya. Hahaha. Laju matt!
“ Ayangggg! Kau nak mati ke?! Slow down Ammara! We gonna die!” jerit aisar di belakang.
“ Kalau mati pun, kita mati sama-sama la babe” bisik adelyn Bersama senyuman lebar. Senyuman yang tiada siapa Nampak.
" Ayanggggg!"
" Ayang! Please slow down!"
“ Ammara! Slow Down!” aisar sudah mengucap Panjang.
“ AMMARA! AMMARA! AMMARA!”
“ STOP AMMARA! PLEASE! I GONNA THROW UP!” jerit aisar kuat.
Tanganya memeluk kuat tubuh adelyn. Takut la tu.
“ Ammara please!” adelyn berhenti di pinggir jalan.
Kepala bergoyang aisar di usap perlahan. Tangisan halus aisar membuatkan adelyn tertawa perlahan. Sudah tidak tahan setelah melihat wajah pucat aisar.
“ Ini Denda sebab awak menipu tadi. Nak buat lagi?” aisar menggeleng sambil tersedu-sedan menangis.
Adelyn memeluk badan aisar dengan wajah yang sudah berubah dingin. Aisar membalas pelukan isterinya erat.
“ Saya geram je tengok Awak ni! Jangan sampai saya buat awak pregnant nanti. Saya ikat kat katil!”
“ Is rela kena ikat dari kena denda macam ni” ujar aisar jujur.
Tayar Kembali bergolek tapi kali ni sudah menukar pemandu. Havoc! Havoc! Haa macam bunyi phone TikTok famous tu. Dasar mother you green!
Sama je sebenarnya, dua-dua suka bawak laju. Takpe, laki bini kan. Dasar kampret!
“ If you weren’t driving, I’d kiss you senseless” bisikan adelyn memperlahankan pulasan minyak dari aisar. Motor berhenti di pinggir jalan.
“ Not driving anymore” kata aisar.
Satu kucupan diberikan pada helmet membuatkan aisar mendengus kuat. Adelyn memeluk badan aisar sambil menyorok senyuman.
Your love shines in my heart as the sun that shines upon the earth. My Ammara.
YOU ARE READING
C | | SWEET LEADER
Romance( And Action! ) Stand-Alone. ' 𝙈𝙔 𝙒𝙊𝙈𝘼𝙉, 𝙈𝙔 𝘽𝙄𝘿𝘼𝘿𝘼𝙍𝙄 ' There's no word can be said except felt grateful for having Her as My bidadari. Little Lion. 𓆩♡𓆪 Mature Content 𓆩♡𓆪 Dark Romance 𓆩♡𓆪 Do Not Try The Scene Just For Fun! ©...