De volgende dag zat ik samen met mijn broer aan de ontbijttafel. 'Heb je dit weekend wat?' 'Nee, hoezo?' Loit slikte snel het laatste stukje brood door. 'We willen beginnen met filmen.' Hij gaf me een blaadje. 'Kan je in de pauze bij onze tafel komen?' Eigenlijk moest ik nog een stuk schrijven voor mijn verslag. 'Heel even.' Een half uur later ging de bel en fietste ik samen met Jill. Jill is mijn beste vriendin, ze woont een paar straten verderop en omdat we bij elkaar in de klas zitten, fietsen we elke dag samen naar school. 'Ga jij in de film van Pim en Loit spelen? Ik was gisteren bij Nina.' Nina is ook een vriendin van mij, en het zusje van Pim. 'Ja, erg hè! Ik had meteen spijt toen ik ja had gezecht.' 'Ik vind het echt super grappig, ik zou graag met je willen ruilen.' ze keek even achterom of er niemand achter ons fiets, 'je bent dan super veel bij Pim!' Jill heeft een crush op Pim, en ik snap haar volkomen, hij is super knap, aardig, grappig, goed gekleed... oké nu moet ik ophouden. Eenmaal op school aangekomen moest ik ook Nina vertellen waarom ik in de film van haar broer ga spelen. 'Maar jullie komen er dan ook in voor.' 'Hoezo?' vraagt Jill. 'Wij zijn toch haar vriendinnen Jill! Best wel stoer, misschien worden we wel ontdenkt!' 'Ja, ik denk het ook!' Nina heeft gelukkig altijd nog haar fantasie. 'Zullen we maar naar de les gaan?' Jill en Nina pakte me bij mijn armen en trokken me mee.
In de pauze ben ik naar Loit gegaan, 'wel snel hè.' 'Je kan zaterdag dus filmen?' Ik knik. 'Je eerste opdracht is,' Hij legt een poster op tafel, 'hieraan mee doen.' Het was een playback avond. 'Oh, nee tuurlijk, laat mij maar voor gek lopen.' 'Samen met je vriendinnen.' Maakte het al een beetje beter 'Of ik ga met jullie...' Ik werpte ze een uitdagende blik toe. 'Nee, want wij moeten filmen.' Ik sla mezelf zachtes voor mijn hoofd. 'Wat doe ik mezelf aan, wat doen jullie me aan!' Dat kwam er na mijn mening met een eng pieptoontje uit, die heel zielig klonk.
En nu sta ik hier -backstage-, want dat klinkt zo officieel. Het is een café, ik sta nu in de schuur, waar normaal allemaal eten staat. Stond dat er maar, dan at ik me misselijk en melde ik me ziek. Zo fijn voel ik me ook weer niet want ik heb een veel te klein pakje aan, en mijn snor begint ook al te jeuken. Ze hadden een filmpje gezien van een duet, ja dat moest ik ook maar gaan doen en Pim zou Nina wel overhalen. 'Alleen als jij de man bent.' Had Nina gezegt. 'Best, ik ben al lang blij dat ik daar niet alleen sta.' We lopen het podium op, ongeveer twintig paar ogen staren je aan. 'Stilte graag!' Roept Nina door de microfoon die net iets te hard staat. Ik kijk haar aan en proest het uit. De muziek ging aan en tussen het gelach door probeerde we er nog wat van te maken. Het gezicht van Loit stond strak, geconcentreerd op het filmen. Het lijkt me ook niet zo handig als je filmt en mee lacht, heel het geluids effect weg, het is namelijk prachtig ons gezang. Eenmaal weer backstage, is onze lachbui wel weer over. 'Volgens mij hebben we dat best goed gedaan.' 'Ja, ik denk het ook.' Lach ik. 'O' Nina pakt me vast. 'Stel je voor, er zat een producer in de zaal, dan hebben we het echt verpest.' 'Niet, het ging super, als ik hem was zou ik ons een platencontract aanbieden.' 'Ja, maar wij zijn hem niet.' Nina haalt haat wenkbrouwen op. 'Ach we hebben lol gehad, wil je wat drinken?' Bij de bar staan ook Pim en Loit. 'En staat het erop?' 'Dat wat jullie hebben geprobeerd staat erop ja.' 'Hé, niet zo negatief, we deden hartstikke ons best hoor!' 'Het was wel lachen.' 'Hoor je dat, Pim vond het wel leuk.'
weten jullie nog leuke opdrachten? of hebben jullie tips of complimenten? plaats een reactie!
Vote! Dan weet ik of ik een nieuw hoofdstuk moet schrijven, ik ben daat momenteel mee bezig
Xx
JE LEEST
The real new me
HumorIk ben Lieke Mason, ik ben 15 jaar. Mijn broer, Loit, moet voor school een korte film maken. En ja, je raad het al, hij vroeg mij daarvoor. 'Wat wil je dan voor film maken?' vroeg ik. 'Een reallife movie.' ik begon heel hard te lachen, wat is er nou...