Dit is mijn 2e hoofdstuk alweer, vote of plaats een reactie!
'Ik hoorde dat jullie optreden een groot succes was?' zegt Jill die door de aula heen schreewt. 'Niet iedereen hoeft het te horen!' Ik trek haar mee naar mijn kluisje. 'We waren geweldig.'
'Zullen we zo samen "huiswerk maken"' vraagt Jill 'Nee sorry, ik kan dan niet.' Ik ga dan met Nina een cadeautje voor haar verjaardag kopen, maar dat hoeft zij natuurlijk niet te weten. 'Oké, jammer.' De bel gaat en we gaan naar onze les. 'Maar zaterdag kom ik wel hoor.'
'Lieke!' Pim komt naar me toe gelopen. Ik krijg een duw in mijn zij van Jill. 'We willen dit weekend weer filmen...' Hij kijkt me aan, zou het tot hem doordringen... 'Oké, laat maar, ik zal tegen Loit zeggen dat dat niet kan.'
'Hoe kan hij mijn verjaardag nou vergeten!' zegt Jill lachend, 'Ja, in je dromen weet hij wanneer je jarig bent.' Ik krijg een sms'je
afzender: onbekend
'Van wie heb jij een sms'je?' Nieuwschierig kijken Jill en Nina mee over mijn schouder.
Kan je zondag misschien om te filmen?
x Pim en Loit
'OMG, mag ik zijn nummer?' Jill grijpt mijn mobiel uit mijn handen. 'Kuch kuch, volgens mij had je dat ook gewoon aan mij mogen vragen...' Nina staat met het nummer van "broertje" op haar scherm, haar mobiel heen en weer te bewegen. 'Maar ik ga toch eens even over dat x'je praten met hem.' Ze fronst haar wenkbrouwen. Jill zo rood als een tomaat. 'Wist ik wel!' Zegt ze met een fake smile. 'Maar hoe komt Pim aan mijn nummer? Hij is niet van Loit.' Ondertussen geven Nina en ik, Jill het nummer van Pim. 'Je hebt toch zo'n leuk broertje, lijkt me ook wel handig als je het nummer van je hoofdrol speler in je mobiel hebt staan.' Nina knipoogt. 'Wat zijn we weer slim bezig!'
'Maar ik ga naar huis!' Jill geeft Nina en mij een knuffel en loopt naar de fietsen stalling. 'Eerst langs mijn huis, en dan naar de stad?' Nina knikt en we lopen een poosje later -als het gebied Jill vrij is- ook naar de fietsenstalling.
'Ik snap echt niet dat Jill mijn broer leuk vind! Ik hoop trouwens niet dat ze ooit wat krijgen, want dan komt ze niet meer voor mij maar voor Pim in mijn huis.' We fietsen net weg bij school, het is een kleine tien minuten fietsen naar mijn huis. Gelukkig is het mooi weer en de wind, die we van de zijkant hebben, is kalm. 'Ik snap het wel,' de spoorbomen gaan net naar beneden. 'Nee hè, zul je altijd zien, wil je snel zijn komt er een mega lange goederentrein aan!' Ik kijk haar lachend aan. Haar gezicht staat wat minder vrolijk. 'Maar ik snap Jill wel, hij is knap en zover wij weten ook aardig.' de spoorbomen gaan weer omhoog. 'Zover jullie weten ja.' Er komt weer een kleine glimlach op haar gezicht. 'Nou, dan dat hij het zelfde karakter heeft als jou.' Ik wil weer opstappen maar word geslagen, waardoor ik een tweede poging moet doen. 'Hé, een beetje aardig graag.' Ik kom gehaast weer naast haar fietsen. 'Haha, je maakt er zelf een beledeging van.' Ze kijkt me aan met een -Ik probeer mijn lach in te houden, maar dat lukt me niet- gezicht. En we barsten in lachen uit. 'Wil je binnen nog wat drinken of fietsen we gelijk door?' We zijn ondertussen bij mijn huis aangekomen. 'We drinken in de stad wel wat, ik blijf hier wel wachten.' Ik haast me mijn huis is.
'Wat gaan we kopen?' We gaan aan een tafeltje voor twee zitten in het restaurantje waar we altijd wat gaan drinken. 'Kan ik jullie ergens mee helpen?' Een Jongen van ongeveer 16 jaar, met blond haar en blauw, groene ogen staat bij ons tafeltje. 'Twee thee graag.' Hij schrijft het op en loopt weg. 'Hem heb ik hier nog niet eerder gezien jij?' Nina kijkt me vrolijk aan. 'Nee, ik ook niet.' Zeg ik hoofd schuddend. 'Wel een lekker ding hoor.' Zegt Nina iets zachter. Ik knik, 'Vraag zo of hij nieuw is, misschien zegt hij wel hoe hij heet.' Een paar minuten later komt hij er weer aan lopen, dit keer met twee koppen thee. Een beetje klunzig zet hij de koppen neer, het hete water gaat er bijna overheen. 'Ben je hier nieuw?' Vraag ik maar, Nina gaat dat dus nooit vragen. Ik krijg een schop van Nina die rode wangetjes krijgt. 'Ja, kan je het merken?' Zegt de knappe ober. 'Nee, hoor,' Lieg ik, 'ik heb je gewoon nooit eerder gezien.' Ik zoek ondertussen naar een smaakje voor mijn thee. 'Oh, jullie komen hier vaker?' Hij glimlacht naar Nina, die verlegen terug lacht. 'Ik ben Jason, en jij bent?' Haha, hij houd wel van aanpakken. 'Nina.' 'Mooie naam, ik zie jullie hier nog wel een keer denk ik, ik ga nog even oefenen.' Hij wijst naar zijn dienblad en loopt weg.
'Hij is zo schattig als hij staat te klunsen met zijn dienblad.' Nina's ogen glinsteren. We drinken onze thee op en gaan de winkelstraat weer in. 'Maar, wat gaan we kopen?' We kopen een mandje waar we nagellak in doen en een maskertje, eyeliner en twee leuke bladen, daarbij doen we een cadeaubon. Ik voel mijn mobiel trillen in mijn zak.
afzender: mama
Ben je optijd thuis?
x Mam
'Ik moet naar huis, mijn moeder smst me.'
'Ja, zal ik nog even met je mee gaan om alles in te pakken?'
'Ja, is goed.' Gearmd lopen we naar onze fietsen.
'Hoi! Kom binnen.' Jill staat in de deuropening met een verjaardags hoedje op, die schuin is weggezakt. 'Gefeliciteerd met je verjaardag!' Schreeuwen Nina en ik tegelijk en we geven het cadeautje aan haar. 'Zo zo, jullie hebben jullie weer flink jullie inpak kunsten gekruikt!' Ik stoot Nina aan. 'Ja, Nina heeft letterlijk en figuurlijk ingepakt!' ze werpt me een booze blik toe, maar kan haar lach niet inhouden. 'Oeh, is er weer een leuke jongen langs gekomen?' Ze wenkt haar wenkrbrouwen. 'Ja, we waren wat aan het drinken in het dorp, en daar kwam die...' Nina krijgt blosjes op haar wangen. 'En wanneer ga je er weer heen? Heb je zijn nummer al?' Ze overlaad Nina met vragen. 'Laten we even gaan zitten.' Stel ik voor, ik pak wat drinken voor ze, ik weet onderhand de weg. Nina kan altijd zo goed door vragen, ik denk dat ze nu een kruisverhoring houd. ik trek ze koelkast met iets te veel kracht open en de fles cola komt eruit zetten. 'Ehm, de cola is op... denk ik.' ik zoek naar iets anders en bedenk me dan om thee te zetten. Ik krijg toch geen antwoord. Dit keer trek ik de koelkast iets minder hard open en doe de cola er weer in. Ze merken vanzelf wel dat hij is gevallen als er een cola fontein ontstaat. Met de thee op een dienblad loop ik weer naar de woonkamer, waar Nina en Jill ondertussen ook de film hebben klaargezet. 'Ik haal ook wel chips. Gelukkig zeggen jullie dat nu al.' murmel ik in mezelf. 'Wat? oh, wil je ook cola pakken?' Ja dat was ik al van plan, en loop zonder iets te zeggen weer naar de keuken. Zodra ik ook op de bank zit maakt Jill ons cadeautje open. 'Dankjewel!' En ze springt ons om de nek. Oeh, ik voel een logeer partijtje aankomen!' Ze zet alles netjes weg en zet dan de film aan. Volgende week viert ze haar verjaardag ook voor al haar andere vrienden, een echte sweet sixteen!
[op de sweet sixteen gaan wat dingen gebeuren¡ En dat logeren wordt ook een groot drama, maar eerst gaan ze weer filmen. Maar ik ga niet te veel vertellen!] vote+comment=vervolg
xx
JE LEEST
The real new me
HumorIk ben Lieke Mason, ik ben 15 jaar. Mijn broer, Loit, moet voor school een korte film maken. En ja, je raad het al, hij vroeg mij daarvoor. 'Wat wil je dan voor film maken?' vroeg ik. 'Een reallife movie.' ik begon heel hard te lachen, wat is er nou...