1.Bölüm

4.1K 107 14
                                    

Güneş en tepede yerini alıyordu tüm güzelliği ile Ağrıya sunuyordu.

Ağrının ileri gelmiş iki aşireti Zaza ve Çakır Aşiret i birbirine düşman iki aşiret yüz yılardır ileri gelen bu düşmanlık ya bu gün yeninden kan davasına dönüşecekti yada barış imzalanıcaktı .

Ama her iki aşirete bundan habersiz güne gözlerini açtı .

Çakır Konağı .

Güne gözlerini ilk açan evin tek kızı Asel Ezo oldu yatağını topladı yüzünü yıkadı dişlerini fırçaladı saçlarını tarayıp banyodan çıktı giyinme odasına girdi ordan beyaz bir fistan ve şal aldı altınada uygun beyaz topuklu ayakkabıllar .

Üzerini değiştikten sonra makyaj masasının başına geçti hafif tonlarda bir makyaj yaptı şalını başına attı boy aynasından kendini kontrol edip odasından çıktı.

"Delalim Rojbaş"

"Rojbaş Bıra"

Ciwan Ağa kız kardeşini selmayıp küçük kızının odasına girdi minik kızı çoktan kalkmış oyuncakları ile oynuyordu. "Günaydın babam" küçük lorin elindeki bebek ile babasına döndü . "Gel komşuculuk oynayalım annem gitti" Ciwan Ağa kızını kırıcağına kafasını kırardı kızının yanına gitti ve oynamaya başladılar.

"Beyazlara girmişsin keçamın düğünün varda bize mi demesin." Asel annesinin sözlerine gülerek karşılık verdi yanlarına doğru adımladı.

"Rojbaş" diye babasını Belde Xanımı ve Azimet Hanımı selamladı. "Beğenmedim Herhal Azimet Xanım" annesinin yanına oturdu alaya alır gibi konuşmaya başladı.

"Haşa senin beğenmemek kim biz kim Asel Ezo" dedi bu gelen ses amcasına aiti Kendal Ağa karısı öldükten sonra bu konağa taşınmıştı birlikte yaşıyorlardı .

"AP Rojbaş Estağfurullah ben Dayem ile uğraşırdım" Ezo sözlerini bitirir bitirmez anne terliğini yemesi bir oldu.

"Vışş gücü bize yeter de git gözüm görmesin" sahte kızgınlık ile dile getirmişti Azimet Hanım kızına olan kızgınlığını .

Ezo Mutfağa geçti yengeleri ordan oraya konuşturuyor kahvaltı hazırlamaya çalışıyordu .

Asel'i ilk gören Ezma oldu . "O Aşiretimizin gülü sonunda mutfağa tenezzül edip gele bildi hele" Asel gülerek karşılık verdi yengesine aslında doğru söylüyordu Ezma Çakır Aşiretinin tek kızı Asel Ezo Çakırdı .

"Aşk olsun yenge iş verdin de yapmadım mı " onlara katılan ise Rima olmuştu. "Çok konuşma kız al şu yumurtaları geç"

"Baş üstüne Rima Yenge"

Erkekler ve kadınlara ayrı sofra kurulmuştu ama Azimet Xanım ve Belde Xanım da erkekler sofrasında yer alıyordu . Gelinler kaynatlarının yanında yemek yemedi için içeriye de bir sofra hazırlanıyor kızlar çocuklar gelinler orada yemek yiyordu.

"Ezman nerdedir Azimet Xanım." Azimet Xanım çayından bir yudum alıp Ağasına döndü etrafına baktı bir kere olsun şaşırtmıyordu küçük oğlu . "Akşam geldini görmedim ağam uyuyordur dokunmadım."

Bahoz Ağa'nın kaşları çatıldı herkes bu sofraya iner de küçük sıpası ne diye inmez onun ne farkı vardır. "Asell bak hele" kızına seslendi hemen Asel oturdu sofradan kalkıp avluya geldi . "Buyur Bav" yedi yemek boğazına dizilmişti yine.

"Get Ezman Ağabeyini uyandır insin aşağı beni yukarı getirmesin ." Baş üstüne der gibi başını salayıp yukarı fırladı Ezo ağabeyi ile odası aynı kataydı bu da ilk kattı hemen kendi odanın karşısındaki odaya girdi .

Kaçış (Berdel ile Birleşen Hayatlar 2) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin