Asel yavaşça elini karnına yerleştirdi deri bir nefes aldı. "Annecim." Ona ilk seslenişti belkide bu ilk kabuleniş. "Hoş geldin annem iyiki de geldin bana biliyor musun ?" Yüzünde koca acı bir gülümseme oluştu.
"Ben okudum sen ilk günden bu yana her şey'i hissede biliyormuşsun annem. Ben öncelikle senden özür dilerim evet belki senin oluştun gece çok ağladım annem ama bunun senin ile bir ilgisi yoktu annecim sen benim başıma gelen en güzel şeysin." Duraksadı Asel gözünden akan yaşı sildi ilk defa ona ait olan parçayı hissediyordu ve bu çok garip bir histi hiç bir kelime bu hissi açıklamaya yetmezdi.
"Mu-Mucizemsin sen benim. Nasıl bir anne olurum bilmiyorum annecim ama sana söz veriyorum seni her zaman çok sevip anlayan bir anne olucam." Sustu şimdi napması gerekiyordu babasını ailesini evliliğin paylaşıcak mıydı her şeyi ?
Hayır bunları söylemeye daha o bile hazır değildi ki bilmese bile bebeği onun ile her şeyi hissetmişti fakat bunu dile dökmeye hazır değildi. Yorgunluk bedenini esir almıştı hem biran önce yarın olsun istiyordu bebeğinin cinsiyetini öğrenicekti. "İyi geceler bebeğim." Dedi Asel ve elini karnınana daha sıkı yerleştirerek kendini uykunun derin kollarına bıraktı.
Doğu Beyazıt'a bu güneş bir başka parlıyordu en erken kalkan evin gelini Rima olmuştu ilk iş hazırlıkları başlatı görümcesinin bu gün cinsiyet partisi vardı ve çok heyecanlıydı. Zazalardan Nazeye ufak bir mesaj çekip işine koyuldu.
Aynadan kendine baktı Asel eli karnına gitti artık çok net belli oluyordu karnı mucizesinin ona gelmesine çok az kalmıştı. O sırada odaya elinde kamera ile Rima girdi.
"Evet bebeğin annesi sence bebeğin cinsiyeti ne ?." Diye sordu Rima Asel mintar gözler ile yengesine baktı sabahtan beri onun için uğraşıyordu. "Bence kız ama inşallah sağlık ile gelsinde cinsiyeti hiç fark etmez." Dedi Rima kamerayı kapattı .
"Ben tüm eve sorucam bu soruyu sende git hazırlıklara bak içine sinmeyen bir yer olursa Zazalar gelmeden düzeltelim." Başı ile onyaladı Asel. "Her şey için çok teşekkür ederim yenge." Dedi ve sıkıca sarıldı yengesine Asel duygusalaşmıştılar. "Ay saçmalama böyle günde ağlamak olmaz haddii." Diyip odadan çıktı.
Tüm ev halkını bir odaya toplamıştı Rima aynı soru için. Kamerayı aldı eline devam etti kayıta. "Evet Bebeğin dedesi sence kız mı erkek mi ." Dedi heycan ile Rima gelin. "Sağlık ile gelsin ama gönlüm kızdan yana kızımın kızı olsun can parçam olsun." Dedi heycan ile Bahoz Ağa Rima tebessüm ederek bu sefer kayınvalidesine döndü. "Evet bebeğin annannesi sence kız mı erkek mi ?" Dedi Azimet hanım yüzünde kocaman gülmeseme ile cevap verdi.
"Rabbim sağlık saat versin ama içimden geçen kız." Dedi Rima bu sefer diyer kayınvalidesi Belde hanıma döndü. "Evet bebeğin ikinci Annanesi sence kız mı erkek mi ." Belde hanım keninden çok emin şekilde cevap verdi. "Erkek olucak bence." Dedi Rima bu sefer amcası kendala döndü. "Evet bebeğin büyük amcası sence kız mı erkek mi ." Kendal Ağa köşede oturmuş onları heyecan ile izleyen yeğenine baktı yüzünde kocaman bir gülümseme oluştu. "Aselim gibi güzel bir kızımız olsun." Dedi Asel minet ile amcasına baktı.
Rima bu kamerayı dijivar Ciwan ve Koçer üçlüsüne çeviri. "Evet bebeğin amcaları sizce kız mı erkek mi." Dedi üçlü aynı anda cevap verdi. "Aselimiz gibi güzel mi güzel kızz." Demişlerdi Aselin artık gözü dolmaya başlamıştı mükemmel bir aileye sahipti ve çok şanslıydı ki bebeği böyle bir ailede büyücekti kendi gibi sevgi dolu.
Rima bu seferde kamerayı Ezma ve evine çevirdi. "Evet benden az sevilicek yengeler sizce kız mı erkek mi." Dedi saçını savurarak evde bebeğin cinsiyetini bilen tek kişi rimaydı. "Bal gibi tatlı mı tatlı kız olucak." Dedi ikili aynı an da Rima gülerek kamerayı evin afacan tayfasına çevirdi.
İlk önce harun'a sordu. "Bebeğin büyük kuzeni kız mı erkek mi ." Dedi harun iç çekerek cevap verdi. "Bu Lara gibi kız olucak of of ." Herkes gülmeye başladı Lara çok ama çok nazlıydı ve abisi harun ondan ilallah ediyordu. Rima bu sefer İlyas ve arkına çevirdi. "Annem sizce gelicek kardeş kız mı erkek mi." İkili aynı an da tüm gücü ile bağrıdı. "Kızzzz." Diye Rima gülerek bu sefer evin prensesine çevirdi.
"Evet prenses hanım sizce gelicek kardeş kız mı erkek mi ?." Ezo sarı saçlarını bir güzel savurdu yüzüne alaycı bir gülümseme yerleşti. "Tabiki de erkek bu evin tek prensesi ben olucammm." Dedi bastıra bastıra. Koşarak halasının kucağına oturdu küçük elleri yüzünü sevdi. "Kızın olsada beni sevicek misin hala ?" Dedi sesini ağlamaklı yaparak bu kız çok fenaydı çok.
Asel minik yeğnini öptü sarıldı direk. "Tabiki sevicem halam o nasıl soru öyle." Ezo zafer gülmemesi ile halasına sarıldı Rima bu anları da çekmişti ve sıra evin en küçüğü cana gelmişti. Daha Rima soruyu sormadan evdeki herkesten duydu cevabı söyleye bildiği kadar bağrdı.
"Kışşşşşş." Herkes kahkaha attı evin en küçüğüne...
Naze elindeki kamera ile içeri girdi herkesi buna zar zor ikna etmişti.ilk önce evin en büyüğü Serdal Ağaya sordu. "Bebeğin dedesi kız mı erkek mi sence." Serdal Ağa ağır aksanı ile cevap verdi. "Erkek tabiki benim torunum." Naze sakin kalmaya çalışarak Azade hanıma çevirdi kamerayı "Bebeğin Babaannesi kız mı erkek mi." Azade hanım kız olsun diye dua ediyordu yoksa çekilmezdi. "Kız" dedi naze bu sefer kamerayı Zozan hanıma çevirdi. "Bebeğin ikinci babannesi kız mı erkek mi." Belde hanım önce azade hanıma bakıp cevap verdi. "Erkek." Dedi kendinden emin bir biçimde.
Bu seferde naze kamerayı Yektaya çevirdi. "Evet bebeğin amcası sence kız mı erkek." Yekta için Ağabeyinin mutluluğu yeterdi. "Kız" dedi bence Asel gibi minik bir kız ağabeyine en iyi gelicek şeydi. Nazenin sıradaki yeri Kani oldu. "Bebeğin küçük amcası kız mı erkek." Dedi kani de heycan ile cevap verdi. "Kız olsun da amcası onu bir güzel şımartsın " dedi naze yüzünde kocaman bir gülümseme ile baktı kaynına.
"Evet bebeğin küçük halası kız mı erkek mi." O da aynı kardeşi gibi heycan ile cevap verdi minik yeğenini heycan ile bekliyordu. "Kız küçük halaya oğlan dayıya demişler kızz." Dedi heycan ile birlikte. Bu seferde eltisi lorine döndü. "Kız becede." Dedi lorin naze bu sefer kamerayı eltsine verip kendi cevapladı. "Sağlık ile gel miniğim bence baban gibi asi bir erkek olucaksın." Dedi ve kamerayı eltisinden alıp Şiyar Ağa'nın yanına gitti.
"Evet bebeğin babası sence bebeğin kız mı erkek mi babalar hiseder derler." Dedi büyük heyecan ile tüm herkeste onlara bakıyordu. "Babacım bence sen annene benziyiceksin onun gibi kömür saçlı olucaksın bu yüzden kız ama eğer kızsan yandın babacım çünkü çok kıskanç bir baban var eğer erkeksen de yandın babacım çünkü annen seni herkesten kıskanıcak." Dedi herkes tebessüm ile baktı şiyarın baba olma hevesine.
Çakırların zili çaldı Asel kapıyı açtı gelen Zazalardı yavaşça hepsi içeri girdi ve yerleşti herkes çok gergindi Rima ortmanın havasını dağıtmak için elinde cinsiyet balonu ile avluya geldi. "Minik zazanın cinsiyetini öğrenme vakti." Dedi herkesin yüzünde kocaman bir gülümseme oluştu.
Ezo ve şiyar ayağa kalktılar balonun başına geçtiler Rima ikisininde eline iğne verdi ve küçük çocuklar ile birlikte bağırmaya başladı. "Üç" "iki" dedi Aselin kalbi yerinden çıkıcaktı. "Bir." Diye tüm çoşkus ile bağırdı ikili aynı anda balonu patlaltı yere pembe pullar dökülürken göktede havay fişekler pembe şekilde parladı.
Ezonun gözünden yaşlar bir bir akarken Şiyar heycan ile karısına sarıldı ve kulağına fısıldadı. "Senin gibi çok güzel bir kızım olucak."
Bölüm sonu.
Evet biliyorum çok uzun bir ara oldu ama inanın ilham gelmiyor taslaktaki hikayelere her gün bir bölüm yazarken buraya gelince kalıyorum. Ama olsun sonunda geldi bölüm. Finale adım adım yaklaşıyoruz sizleri çok seviyorum öpldünüz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kaçış (Berdel ile Birleşen Hayatlar 2)
Genç Kız EdebiyatıBerdel ile birleşen hayatlar 1 ile bir ilgisi yoktur. Kaçış Ben Asel Ezo Çakır... Hayatım bir gecede alt üst oldu... Hayatımın zehir olduğu o konak Zaza konağı... Benden ömrümü gençliğimi hayallerimi aldı kan aktı oysaki kan akmasın diye başlaya...