Peki o günden sonra Çakır konağında neler oldu ?
~Bu gün Ezo gittikten sonraki ilk gündü konak ölüm sessizliğine bürünmüş yas tutuyordu. Çocuklar dahi gülmüyor konağın iç karartıcı havasına uyum sağlıyordu.
Bazin ve Ezmanın sabah ezanı ile birlikte imam nikahı kıyılmıştı daha sonra ise Bazin göz önünde bulunmamak için odasına kapanmıştı. Ezman da kendini şirkete vermişti evdeki insanların yüzüne bakıcak yüzü keninde bulamamıştı.
Azimet Xanım siyahlara bürünmüş elinde mendili kızarmış gözleri ile sessiz sessiz ağlıyordu evine gelin görmeye gelmek isteyen insanları red etmiş. "Benim görülücek bir gelinim yok kızım için yasım var ." Demişti evine kimseyi almamıştı.
Kızının kendini vurmaya kalkması ve o anki acısı hâlâ kalbinde duruyordu o kadar çok korkuyordu ki kızına zarar gelmesinden düşmana gitti el kapısına gitmişti kızı.
"Kınalı kuzum annem koruymadım seni yavrum." Belde Xanım da kumasına destek çıkıyor yanında duruyordu kendide ağlıyordu Asel onunda kızı sayılırdı.
Çakır erkekleri ise hepsi kendini eve kapatmış tek bacılarını koruyamamanın acısını yaşıyorlardı. Bir tek Ciwan Ağa el mecbur Diyarbakır'a yola çıkmıştı.
Bahoz Çakır hükümet gibi adam çökmüştü bir gecede kendini kızının odasına kapatmış orada ağlıyordu kimse görmesin diye ne sesi çıkıyordu ne soluğu.
"Beni yanlış anladın kızım beni yanlış anladın hayırlısı dedim ben kızımı veririm demedim vermem ben kızımı hiç verir miydim ben alırdım o it abinin canını yine seni vermezdim ah yavrum kuzum. Sen benim anamdın Asel anamdın ben seni ölen anam bilmiştim ben seni hayat bilmiştim ben baba olmayı senle öğrendim kızım ah kızım benim kalbi yüreği güzel kızım ne ettin neden kaçtın kaçmasan baban seni korurdu sen kaçtın elimi ayağımı bağladın o evlilik olmasa cenazen çıkacaktı ah Ezom ah anam ah."
Ciwan Ağanın Diyarbakır'dan döndüğü gün.
Kara haber çabuk yayılırdı Ciwan Ağa Ağrıya döner dönmez o itin kız kardeşine ne yaptığını anlatı o an işte kıyamet koptu Çakır konağında.
Azimet Xanım ayağa fırladı gelininin üstüne yürüdü önüne geçen ise Ezman olmuştu annesinden yediği tokat ile başı sola eğilmişti ve kaldırmamıştı hak etmişti bunu Ezman.
Azimet Xanım oğlunun bir kenara itip gelinin yüzüne de bir tokat geçirdi yirmi yaşındaki Gencecik kızın bunlar yüzünden bu hâle düşmüştü.
"Sen nasıl bir Ağabeysin batsın senin sevdan da yüreğinde aşkın da bacın orda ne hâlde senin haberin var ? Yok ! Bak bak elalem içinde korusa bile neler ediyor onun sıkılın o kolu daha ne ki içersini Allah bilir ? Ben ana olarak kızımı arayamıyorum neden Ezman neden ! Ah bu sıçanın analığı açıyor telefonu sizin itinize bizim evde rahat yok diyip yüzüme kapatıyor !" Azimet Xanımın sözü ile bazinin gözleri şok içinde açıldı Zozan Xanım bunu da mı yapmıştı.
"Benim kızım gelinlik giymedi düğünü olmadı bir gün yüzü görmedi ! Bu kadının geldiği yer ona zehir oldu ! Benim sana sütüm helal değil Ezman benim sana hakkım değil sen benim kızımı yaktın ananın hakkından oldun ! Benim kızım bu dünya da yandı sende diğer Dünyada cayır cayır yan ! Ah ah gönlüne taş basmadın ah ! Sen Bazin senin üstünde ise bir anayı evladından ayırma ahı var ! Gözüm sizi daha fazla görmesin defolun odanıza."
Herkes Azimet Xanım izliyordu yüreği yanan bir annenin hırsını çıkarışını izliyordu kızını yaban ellere gönderen bir annenin acısına şahitlik ediyorlardı. Ezman Direk annesinin yanına gitti hakkım helal değil ne demekti . "Ana gurban olam ben bileydim kaçar mıydım hiç helal etmem ne " Azimet Xanım eteğine yapışan oğlunun yüzüne dahi bakmadan çekildi köşeye.
Tam laf edicekti ki konağın birinci kattından Bahoz Çakırın sesi duyuldu. "Topla pılını pırtını karını da al Gaziantepe köye gidiyorsunuz sürgün ediyorum seni ! Benim kızımın mutlu olmadığı şehirde seninde o yanında karı diye tuttuğun düşman kızının da yeri yok ! Hele bir dön hele bir köy dışına çık seni öldürdüm Ezman sabrımı sınama ! Gözüm görmesin sizi."
Bir anne baba sırf oğlunun saçma gönül sevdası yüzünden yirmi yaşındaki Gencecik kızlarını bir konağa köle diye vermişlerdi. Bazin ve Ezmanın bedelinin ödemek Ezo'ya kalmıştı oysaki acısını çekmesi gereken Bazin ve Ezmandı.
Ezman yerdeki karısını aldı ve odasına çıktı odaya çıkar çıkmaz Bazinin hıçkırıkları duyuldu.
"Biz naptık Ezman biz ne yaptık ! Hiç olmamalıydı bu hiç sevmemliydik bize haram bu saaten sonra mutluluk bizim üstümüzde anne ahı var gencecik bir kızın hayatının ahı var." Kocasının kollarına sığınmış gerçekleri yeni fark ediyordu fark ettiği gerekler ise onları kahır ediyordu.Bazin ve Ezman tüm eşyalarını toplayarak odadan çıktı avlu boştu onları yolca etmeye bir Allah'ın kulu gelmemişti. Başlarını eğdiler konağın o tahta kapısından çıktılar onları bekleyen araca binip Gaziantepin yolunu tutular.
Yürekleri acı içinde çırpınıyordu vicdanları hiç susmuyordu pişmanlığı iliklerine kadar his ediyorlardı gözlerinde yaş durmuyordu ama iş işten artık geçmişti olan olmuştu.
Zaza Konağı
Azade Xanım göz yaşları içinde kızının odasına girmiş eşyalarını seviyordu kızını çok özlese bile o kapıya gidemezdi . Kızına olan kırgınlığını bırakıp gitse dahi Azimet hanım seninki evlat benimki ney benim kızım nerde dese ne dicekti ? Buna hiç bir cevabı olmadığı için o kapıya asla gidemezdi hem kızına çokta sinirliydi.
Hani acılar gün geçtikçe azalırdı hani zaman her bir şeye ilaçtı ? Eğer zaman her şeye ilaç olsaydı bir haftadır gelin geldiği konakta her gece ağlaya ağlaya uyumazdı Ezo gelin .
Annesinin hasreti ile yanıp tutuşuyordu bir annesine sarılsa hiç bir şeyi kalmazdı annesinin kolları ona ilaçtı ama o ilacı ona yasak etmişti kocası ! Babasına olan kırgınlığı hiç geçmiyordu babası onun ilk aşkıydı sırdaşı dostu her şeyi olmuştu bunların hepsi yalan mıydı ? Hepsi oğşundan daha mı değersiz kalmıştı kızını ilk fırsata harcamıştı oğlu için !
Oysa Ezo çok emindi babam beni feda etmez babam bana kıymaz ben onun tek kızıyım diye ama bilmediği aslında bildiği ama kabul görmedi bu topraklar da kadınlar istenildiği şeyi yapınca sevilir erkekler ise her zaman !
Ezo da bunu unutmuştu işte babası onu ilk fırsata hiç düşündünüz harcamıştı ama Ezo hâlâ lanet etse bile o adamı özlüyordu hemde deliller gibi !
Bölüm sonu
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kaçış (Berdel ile Birleşen Hayatlar 2)
Romanzi rosa / ChickLitBerdel ile birleşen hayatlar 1 ile bir ilgisi yoktur. Kaçış Ben Asel Ezo Çakır... Hayatım bir gecede alt üst oldu... Hayatımın zehir olduğu o konak Zaza konağı... Benden ömrümü gençliğimi hayallerimi aldı kan aktı oysaki kan akmasın diye başlaya...