6.Bölüm

1.9K 75 8
                                    

Konağa gelen ikili kapının önündeki kamyonun gördüğü zaman ne olduğunu anlamadan hızla konağa girdiler konakta tüm asaleti ile onları yöneten Azimet Xanım vardı.

"Hayırdır Dayemin ." Dedi Şiyar Ağa Ezo ise çoktan gelen olan eşyaların kendi çeyizi olduğunu anlamıştı ve kopacak kıyameti biliyordu şimdi bu vicdansız adam anasının el emeği göz nuru çeyizleri sokağa atıcaktı.

"Gelinimin Çeyizi." Bu lafı duyan Şiyar Ağa siniriden morarmıştı bu adam bu konağa Çakırlardan hiç bir şey koymamaya yemin etmişti anası şimdi nasıl böyle bir şey yapmıştı.

"Nasıl bu eve alırsın o kanın eşyalarını." Azimet Xanım kara sürmeli gözlerini belerterek oğluna bakmaya başladı.

"Bu kız Dağ da yetişmedi bir anası bir ailesi var ve onların tek kızı göz nuru tabiki çeyiz gelicek . O Kan dediğin karının kanıdır koynuna alırken de o kan diyip almıcaktın o zaman şimdi sus otur bu kızı anasından babasından gayrı düşürdün ne düğünü oldu ne kınası kolundan sürüklenerek bu konağın avlusuna atıldı yirmi yaşında gencecik kız bari çeyizi gelsin. Eğer ki o gelen eşyaları bir sokağa at ya da bu kıza zehir et sütümü haram ederim sana." Azimet Xanım'ın hüküm içeren sesi ile sustu Şiyar Ağa arkasına bakmadan odaya çıktı bu kadın asalet korkuyordu.

Ezo minet içeren gözler ile baktı kayınvalidesine. "Allah Razı olsun Jimom." Azimet Xanım'ın yüzünde ufak bir gülümseme ile cevap verdi güzel gelinine. "Yol yorgunusunuz kızım git yat dinlen akşam yemeğinde ben sizi çağırtırım ."

Asel başı ile onaylayıp odaya çıktı odaya girer girmez giyinme odasına takıldı gözü kıyafetleri gelmişti ardından yatağa baktı annesinin el emeği ile yaptığı altın işlemeli yatak örtüsü serilmişti. Sadece o değil tüm çeyizi yerleşmişti .

Usulca giyinme odasına gidip kendine günlük kıyafetlerini çıkardı duş için biraz gelen eşyaları incelerken banyodan çıkan Şiyar Ağa'yı görünce eşyalarını alıp o tarafa geçti. "Her yer çok kadın işi ." Göz devirmeden edemedi Asel.

Banyoya geçip kısa bir duş aldı ardından getirdi kıyafetleri giymeye başladı açık renk kot siyah boğazlı kazak üzerine hırka giydi ve banyodan çıktı.

Karısı ilk defa bu tarzda gören Şiyar Ağa'nın beğeni ile dudakları kıvırldı bir kadına her şey mi yakışırdı. "Böyle dışarı çıkmasın ." Asel Allah'tan sabır diliyordu bu kadın nasıl dışarı çıkması gerektiğini de nerde ne yapması gerektiğini de gayet iyi biliyordu .

Makyaj masasına geçti adamı Umursamadan ama Şiyar Ağa da peşinden gelip karısının elindeki tarağı aldı. "Versene şunu dinlenmek istiyorum biraz ." Şiyar Ağa başı ile itiraz edip karısının kara saçlarını özen ile taramaya başladı.

Asel'in saçları.

Ezo durumu kavrar kavrar kavramaz hemen saçlarını çekti sinirli gözler ile kocasına döndü. "Ben nerde ne yapması gerektiğini bilen biriyim Ağa bana işimi öğretme beni çok Güzel yetiştiren bir ailem var şimdi bas git uyu benim saçlarıma da dokunma ." Şiyar Ağa başını eğip geri yatağına uzandı.

Asel ise saçlarını taradı yüzünü nemlendirdi siyah bir şalı çıkarıp masasına üzerine koydu ve ardından yatağa uzandı o da . "Hasta olursun saçlarını kurut." Ezo sırtını kocasına döndü aşırı yorgundu ve bu adamı çekemezdi kendini uykunun derin kollarına bıraktı.

Şiyar Ağa ise gece karası saçları sevmeye başladı. "Lanet ediyorum seni bu hâle getiren herkesten ben istemez miyim seni beyazlar içinde görmeyi ama nasip olmadı. Hani sen beni öldürmekten o kadar çok istekli bahis ediyorsun ya zaten ben senin her bir lafı ile ölüyorum kaç yıldır yüreğim de hüküm sürüyorsun bir bilsen . Bu hikayenin sonunda biri ölücekse Ezo'm ben razıyım ölmeye senin için sen yeter ki mutlu ol ama şimdi değil daha zamanı var ."

Kaçış (Berdel ile Birleşen Hayatlar 2) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin