Hmm, tak lengkap karya EhsanQeri kalau tak ditempelkan foto watak-watak utama yang akan menghidupkan setiap kisah aku, kan? So, entry ini aku buat khas untuk korang sama-sama berimaginasi akan wajah-wajah watak dalam citer ni.
Hampir enam tahun aku merayau & menjelajah internet mencari wajah-wajah yang mirip kekawan aku ketika di alam persekolahan dulu. Walaupun aku ade simpan banyak foto dia orang yang real, tapi disebabkan untuk jaga sensitiviti & keselamatan kami semua, maka aku hanya tunjukkan foto yang seiras ngan depa je. Harap para reader dapat sedikit gambaran akan wajah depa semua, ekk? Jangan sesekali anggap yang ini foto sebenar.
Sebenarnya, wajah kita time bebudak dulu memang cute, comel & hensem. Cuma, bila dah meningkat usia & menginjak dewasa ni je banyak perubahannya, kan? Kalau tak caya, cer korang tenung, belek & kelebek 4 foto bekas pelakon kanak-kanak Hollywood yang aku tempelkan kat bawah ni. Macaulay Culkin, Daniel Radcliffe, Haley Joel Osment & Jaden Smith nampak cute ekk masa bebudak dulu? Tapi bila dewasa, hmm, korang boleh tengok sendiri ape dah jadi. Cam tu arr maksud aku. Dulu aku, kekawan & bebudak yang aku mention dalam 'Kikilala' ni nampak comel je. Tapi bila dewasa, ade yang tak hensem tapi ramai gak yang kacak menawan.. hee 😁🤣
Ini le pelakon filem HOME ALONE, HARRY POTTER, THE SIXTH SENSE & THE KARATE KID (YANG ATAS OK, YANG BAWAH TU AGAK MENYERAMKAN, EKK?)
Hayati & berimagine le wajah depa yang aku tempelkan kat bawah ni. Aku namakan ini Galeri Satu sebab akan ade foto lain bila kisah ni berkembang biak nanti. Mungkin aku akan buat Galeri Dua, Tiga atau Empat ke? Dalam galeri ni cuma ade watak kekawan & musuh yang wujud pada era aku sekolah rendah je, jugak di kampung. Tapi, semuanya bukan nama sebenar, ekk?
YOU ARE READING
• k𝒾kilala •
NonfiksiCeritera hidup aku yang serba ringkas. Buat pedoman semua, kalau ade. Konon-kononnya, ia sebuah autobiografi teragung abad ini.. hee. Sebuah kisah benar yang mengambil masa 6 tahun untuk direalisasikan kat Wattpad ni. Tak ade bahasa & ayat yang be...