Ini teaser ketiga sejak aku lancarkan 'Kikilala', buat cuitan untuk korang agar lebih teruja & tertunggu-tunggu chapter mendatang. Mood aku tengah okey sekarang ni, rajin & penuh agresif mengarang. Tapi kalau merudum nanti, kena tunggu berbulan-bulan.. hee. Jangan marah, layan je 😁
•••♦◄♥►♦•••
Dah dua puluh lima hari aku kat sini. Ade lagi dalam enam puluh hari kena habiskan. Malasnya rasa, hari-hari kena masuk kelas hadap peserta sekursus. Tenaga pengajar pulak amat memboring kan, tak ade yang muda, tua bangka semuanya.. hee.
Tapi tak ape, sabar. Ini kursus atas arahan bos. Kalau tak ikut mungkin kena tukar ke daerah lain, walaupun dalam negeri sama tapi tak best arr. Kerja kat kampung halaman lebih syok dan mendamaikan.
Lepas minum malam, teh o dan jamah sikit kuih koci yang tak berapa sedap kat kantin, aku pun menapak ke blok nak naik berehat. Kekawan sebilik sejawatan yang dua orang tu tak menginap di asrama sebab rumah depa tak jauh dari Pusat Penyelidikan tut tut ni. So, tinggal aku sorang je le dalam bilik yang boleh muat empat orang.
Untuk ke bilik aku, kena lalu kot ruang atau bilik santai tingkat sama dengan bilik aku jugak. Luas gak ruang tu. Ade le satu TV empat puluh inci, beberapa bijik sofa yang agak lama tapi lembut gak le serta coffee table. Ade satu meja pingpong, satu unit water cooler yang boleh isi air buat minum kalau terdesak.
Tup tup aku nampak si Zikri, budak pembantu kantin, asyik dok layan TV entah citer ape. Aku pun pi dekat dia dan bagitau kalau nak tidur nanti terus je masuk bilik aku sebab clear. Kekawan sebilik tak ade.
"Cam biasa arr. Jangan malu dan segan. Abang tak makan orang. Abang makan karipap je," gurau aku. Aku berani cakap macam tu sebab kat ruang santai ni tak ade sesiapa selain kami bedua je.
Dia gelak mengekek dek lawak padu aku tu.
"Okey, bang. Lepas saya habis tengok ni saya pegi."
Budak Zikri ni dah tak sekolah. Kalau dia masih sekolah, dah form four pun. Dia kerja kantin di sini sebab nak tolong mak dia. Kesian kalau dengar kisah hidup dia.
Dia asal Selangor. Kalau dia bercakap, pelat KLnya buat aku teringat kat kawan baik aku masa kecik dulu, si Ijam.
Aku ke bilik air cuci ape yang patut dan buang ape yang tersimpan. Masuk ke bilik, baring sekejap sesambil tunggu budak tu.
Hmm, dah banyak kali Zikri tumpang bermalam di bilik aku. Malam ni aku dah naked, eh, nekad, nak gapai impian dan harapan aku kat dia. Harap-harap dia tak tolak dan pelangkung aku.. hee.
Nama real dia memang Zikri, aku tak tukar sebab dia tak kisah. Tapi foto ni bukan dia, hanya wajah yang mirip dia je. Jangan terpedaya & salah anggap, ekk? 😊
• WEDabu | 24082022 | 471 words •
YOU ARE READING
• k𝒾kilala •
NonfiksiCeritera hidup aku yang serba ringkas. Buat pedoman semua, kalau ade. Konon-kononnya, ia sebuah autobiografi teragung abad ini.. hee. Sebuah kisah benar yang mengambil masa 6 tahun untuk direalisasikan kat Wattpad ni. Tak ade bahasa & ayat yang be...