7 | Matteo

7 2 0
                                    

Matteo memandang Evelynn sebelum menarik tangan Huzair dari memegang tangan Evelynn. Evelynn memandang Matteo.

"I can explain." "No, sayang. It's okay. I faham. You told me that this guy is a bully so, its okay. Let's go. Saya janji nak ambil awak kan? So Im here."

Matteo tersenyum. Evelynn terkelu. Dia terasa sebak. Entah kenapa dia menahan air matanya apabila melihat Matteo.

Huzair memandang Matteo.

"I've seen you before. You're.." "Matteo. I will appreciate if you don't dare to lean a finger on my.. fiance."

Evelynn terkelu. Dia memandang Matteo. Dia tidak mampu mengalihkan pandangan ia dari lelaki itu. Aduhai, hatinya cair.

Apabila Matteo membawanya masuk ke dalam kereta, air mata Evelynn mengalir laju.

"I'm sorry."

Matteo terkelu.

"Hey.. you're crying? Evelynn.. dia lukakan awak ke? Kita pergi klinik ek? Or hospital? Awak sakit ke? You want me to call your parents? Atau awak nak saya.."

Belum sempat Matteo habiskan ayatnya, Evelynn memandang Matteo. Evelynn menggeleng.

"Saya tak nak apa apa. Saya nak awak jujur. I did not lie in there, Matteo. Saya suka awak. I cannot stop myself from falling for you. I tried but I cant stop."

Evelynn menutup wajahnya dengan kedua dua tangannya. Matteo tersenyum. Dia terkejut. Ia terasa malu apabila lelaki itu melihat tangisan dia.

"I like you, Evelynn."

Evelynn terkelu. Dia mengesat air matanya lalu memandang Matteo.

"Seriously? Awak prank saya macam dia ke? I can't accept that." "I like you for real, evelynn. Saya tak pandai prank orang. Saya tak pernah dan saya tak berminat untuk prank."

"Saya pun tak menipu masa saya panggil awak sayang. Saya sayang awak. I wanted to protect you, but I was late."

Matteo melihat tangan Evelynn yang berdarah.

"You're bleeding! That guy! Berani betul dia ek? Berapa kali dia pegang tangan awak? Let me go and break that hand."

Evelynn terkelu. Dia tersenyum.

"Do you like me that much?" "More than this. I can do anything for you."

Evelynn tersenyum manis sebelum menggeleng laju.

"Jangan buat apa apa pada dia. Tak sakit pun." "Betul tak sakit?"

Matteo memegang sedikit pada tangan Evelynn yang terluka dan Evelynn menarik tangan.

"Auch.." "Tak sakit ke tu?"

Evelynn tersengih sebelum mengangguk.

"Sakit.." "He should learn something from me for hurting you. Berani betul."

Evelynn menggeleng.

"He'll learn from someone else, not you. Okay?"

Matteo tersenyum.

"You started to worry about me? So it's our first day?" "First day?" "As.." "Nope. Nooo." "Whyy?" "Dah malam. Saya nak hari pertama kita esok."

Matteo tersenyum lalu mengangguk.

"Saya ada syarat untuk awak." "Syarat? Okay." "Jangan senyum manis macam ni untuk orang lain. Boleh janji?" "Untuk ibu dan ayah awak?" "Hmm.. itu boleh. Sebab diorang akan approve awak walau awak nampak garang."

"Why?" "Sebab.. diorang nak saya kahwin cinta. They loved each other and got married. Then Ill continue their legacy kata diorang."

Matteo tersenyum manis lalu mengangguk.

"Ini untuk awak je. Saya janji." "Saya tahu awak akan tepati janji awak sebab.. awak selalu tepati semua janji awak selama saya kenal awak. Your words.. is golden words."

Matteo memandang Evelynn sekilas.

"Sejak bila awak suka saya?"

Dia bertanya kepada Evelynn sebelum Evelynn memusingkan tubuhnya ke arah Matteo.

"Sejak.. awak tersenyum untuk saya dan awak mula bercakap dengan sopan dengan saya. Im sure you're busy but you were always there for me. Awak tak tersenyum manis untuk sesiapa. Just for me. So I felt special."

"Tapi saya tak tahu apa perasaan awak untuk saya jadi.. saya diamkan je. Now tell me. You liked me since when?"

Matteo menghentikan keretanya di halaman rumah Evelynn lalu menoleh ke arah wanita pujaan hatinya itu.

"Sejak saya mula ubah sikap saya untuk awak. I wanted to tell everyone that you're the only one who I meant to find, who changed me. The only one who made me smile, eventhough I was in a problem."

Evelynn terkelu. Dia menahan sebaknya. Entah kenapa dia cepat terasa sebak bila Matteo yang berbicara.

Matteo | Continues

MatteoWhere stories live. Discover now