Mahallenin ortasında vurulmuş yatan iki ceset.Biri abi ve tüm illegal işleri yöneten bir adam; diğeri şopar ve kızını satan bir baba.
Mahur, etrafına bakındı. Gözünün birini açamıyordu. Gözyaşları yüzünde süzülürken kan sızan yaraları sızlatıyor ve canını yakıyordu. Yoğun kara ve gri duman göğe yükselirken mahalle kül olmak için tutuşuyordu. Düğün yeri misali kalabalık ve çalgı çengiyle oynayan insanlar şimdi kaçacak delik arıyorlardı.
Herkes kaçışıyor, ağlıyor, etrafta koşturuyordu.
Bir tek o hareket etmiyordu.
Yanan mahallenin karşısına geçmiş, yine her zamanki gibi arabasına yaslanmış, kanlı elleriyle sigarasını yakıp yüzüne sıçramış kanı siliyordu.
Miraç Sarsılmaz.
Mahur, topallayarak ona doğru yaklaştı. Ayağının üzerine basamıyordu ve canı yanıyordu. Kalın bir sopa ve eliyle uzunca bir süre dövmüştü babası onu. Öldü sanıp da mı bırakmıştı yoksa Miraç mı durdurmuştu onları? Elini kulağının dibine götürdüğünde bir çığlık fırladı dudaklarından. Saçının bir kısmı yolunmuştu.
Yine de tüm gücünü toplayıp o adamın önünde durdu. Dengesini kaybettiğinde Miraç onu belinden tutup yakaladı ve gözlerinin içine baktı.
"Bitti, Mahur. Bir daha kimse sana dokunamayacak. Bir daha kimse sana el kaldıramayacak. Bunu yapacak olan herkes, bu günü ve beni hatırlayacak. Hatırlatacağımdan emin olabilirsin."
"Neden, Miraç? Neden vahşice davrandın?"
Miraç ona baktı.
"Çünkü sen benim hayatımdaki tek değerli insansın," deyip tebessüm etti.
Mahur, gülemedi bile. Dudağı sızlıyordu. Elleri, yüzü kan içindeydi. Büyük ihtimalle sopayla vurulan bacağı da büyük bir hasar almıştı. Gözleri kapanacak gibi olduğunda Miraç'a tutundu.
"Bana tutun," dedi adam. "Sen beni bırakmadıkça, ben seni kimselere bırakmayacağım."
Miraç Sarsılmaz, şehrin ve semtin en gözü kara adamı olarak bilindi. Değerlisi için İstanbul'un sefirini gözünü kırpmadan vahşice öldüren; o kız için elini kana bulamaktan çekinmeyen biriydi.
Mahur Yılmaz; o vahşetin sebebi, ulaşılması güç ve Miraç Sarsılmaz'ın bilindik zaafıydı, değer verdiği tek insandı.
26.08.2022
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Küllerin Yangını
Ficción GeneralMiraç Sarsılmaz. Şehrin sefiri, tüm illegal işleri bir roman mahallesi ve mahalle yerlileri üzerinden yürüten Yekta'nın gözbebeği ve silahı. Mahur Yılmaz. Sıradan bir roman kızıyken günün birinde Miraç'ın hayatındaki en değerli insan haline gelir...