Part 7 | DA

71 5 0
                                    

"Aku dah jumpa siapa yang bekerjasama dengan Eagle eye" kata Levi.

"Bring him back to Malaysia. I want that bullshit" kata Darrel lalu tutup panggilan itu.

"After 4 years, your brother take over Eagle eye huh Eric" kata Darrel sendiri.

Darrel siap-siap mahu ke office kerana harini banyak meeting yang perlu di uruskan disebabkan Danial semalam. Danial tu pun satu, tak reti buat kerja. Tahu makan dengan jalan je.

"Dar nak pergi mana?" soal Danial yang baru keluar dari dapur sambil makan ice cream.

"Office" jawab Darrel ringkas.

"Oh"

"Kau tak nak pergi kerja ke Dan?" soal Darrel.

"Hehehehe. Lambat sikit, tunggu Brian sampai" jawab Danial sambil tersengih.

"Pergi dengan aku. 10 minutes. Aku tunggu dalam kereta," arah Darrel. Siapa je mahu melawan arahan seorang Darrel Alexander

"Okay okay kejap Dan siap," jawab Danial terus lari naik ke atas.
___________________________________

"Disebabkan harini first day awak, jadi awak tak perlu buat kerja lain. Cuma nanti kalau ada pelanggan baru awak pergi ambil order. Bila awak dah mahir baru saya ajar awak yang lain," kata Sam.

"Baik boss" jawab Alissa.

"Tak payah panggil saya boss. Just call me Sam. Lagi pun pekerja sini semua panggil saya Sam" kata Sam sambil menyusun kek.

"Okay Sam" jawab Alissa sambil tersenyum.

"Huh, patut la Dar tak boleh lupa Alis, comel rupanya," bisik hati Sam.

"Yuhuuu"
"Alaaaa, huh"
"Yeahh"
"Apa ni Brian"
"Aku sampai dulu so harini kau berlanja"
"Ah tak ada kau main tipu, aku tak nak kawan dengan kau"

Alissa hanya melihat dua manusia yang baru masuk ke cafe sambil bergaduh. Handsome tapi sayang macam budak2. Kemudian Alissa melihat lagi dua orang masuk ke dalam cafe. Tapi yang lagi seorang tidak nampak mukanya.

"Hai, awak pekerja baru kat sini ke?" soal Brian yang bergerak ke kaunter.

"Ye saya baru je masuk harini" jawab Alissa dengan senyuman.

Prinsip hidup kerjanya kena senyum depan pelanggan.

"Awak nanti ambil order dekat meja hujung tu ye" pinta Brian sambil tunjuk ke arah meja.

"Okay kejap ye saya datang" jawab Alissa.

"Alissa awak nak ke mana?" soal Sam yang baru keluar dari dapur.

"Oh nak ambil order dekat meja hujung sana" jawab Alissa

"Oh okay pergi lah"

"Encik order?" tanya Alissa kepada empat jejaka di hadapannya. Handsome semua nya cuma sorang tu je yang tak nampak muka.

Darrel yang sedang focus dengan ipadnya terus berhenti.

"Alis"  bisik Darrel dalam hati

"2 ice latte 2 cuppucino, makan nanti kami ambil sendiri" jawab Danial.

"Baiklah, sebentar ya" kata Alissa lalu berjalan ke belakang.

Darren yang dari tadi menunduk terus mengangkat kepala melihat Alissa yang berjalan menuju ke belakang.

"Sampai bila Dar?" soal Levi

DARREL ALEXANDER Where stories live. Discover now