** BAB 14 **

43 2 0
                                    

2 MINGGU sudahpun berlalu.Ridzwan dah teamnya masih belum menemui lokasi tempat Qasrina diculik.

"Nah..aku belikan kau nasi goreng je la ya Qas?Suka juga aku tengok kau makin kurus." kata Diana sambil ketawa .

Kemudian bungkusan nasi goreng yang berada di tangannya dilempar tepat ke arah muka Qasrina.

"Dian..maafkan aku!Aku tahu aku berdosa dengan kau Dian!" Rayu Qasrina sambil menangis di atas kerusi .Badannya seperti biasa,diikat kemas di kerusi itu .

DIANA mendekati Qasrina.

"Olololo,siannya kau .Time aku kena rogol dulu,ada kau tolong aku?Kau makin gelak besar adalah!PUIHHH" Balas Diana sambil meludah air liurnya ke tepi.

"Tolong Dian,lepaskan aku!Aku dah sedar Dian!" Rayu Qasrina lagi sambil teresak-esak.

"Kau tau tak Qas.Apa tujuan aku culik kau?Sebenarnya banyak sangat tujuan!" kata Diana sambil berpusing-pusing di kerusi Qasrina.

"Salah satu sebabnya adalah aku nak kau insaf! Sebab kau terlalu zalim dengan kawan-kawan.Kalau ikutkan hati aku,aku nak je bunuh kau sekarang.Tapi takpelah,aku tunggu suami kau jumpa  kau dulu.Sebab aku ni tak kejam macam kau!" Sambung Diana lagi.

Air mata mula laju membasahi pipi Qasrina.Hatinya mula terdetik untuk berubah.

Ya.Dia banyak dosa dengan semua.Terutama dengan ibu dan ayahnya serta Ridzwan Hakim,suaminya sendiri .

Ampunkan Qas ibu,ayah.Ampunkan Qas abang!.

Desis hati Qasrina.

*

*

*

RIDZWAN hanya duduk termenung di belakang Mansion mewah miliknya.Di mana tempat itu adalah tempat pertama dan terakhir dia bawa Qasrina Aisyah ke situ .

"Aisyah...abang rindu Aisyah.Abang risau akan diri Aisyah.Adakah Aisyah masih hidup?atau sebaliknya?Balik la Syah.Puas abang cari.Tapi abang takkan pernah putus asa!" Desis hati Ridzwan.

Ridzwan tidak perasan akan kehadiran Dahlia.

"Assalamualaikum bang Wan..." Sapa Dahlia.

"eh...Lia?Ada apa datang rumah abang?" Soal Ridzwan sambil mengalih pandangannya ke arah Dahlia.

"Umi suruh tengokkan abang kejap.Abang tak dapat apa-apa info pasal Qasrina ke?" Soal Dahlia sambil menarik kerusi untuk duduk .

Ridzwan hanya gelengkan kepala dan sedikit mengeluh.Manakan tidak,sudah 2 minggu lebih misi pencarian isterinya itu berjalan,akan tetapi masih belum jumpa sebarang tanda mahupun petunjuk.

"Lia yakin yang Qasrina masih hidup." ujar Dahlia lembut.

"Lia,panggil dia kak Qasrina!Lagipun dia kan tua 2 tahun dari Lia.Dan sama juga macam kakak ipar Lia." Kata Ridzwan.

Dahlia angguk faham .

"So apa plan abang lepasni?"

"Entahlah.Abang rasa abang nak cari kak Qasrina tu dekat satu hutan yang jauh sikit dari rumah mak ayah Kak Qasrina.Mungkin dia ada dekat sana." Balas Ridzwan yakin .

"Sokay.Usaha takkan pernah khianati hasil.Apa-apa pon doa dan tawakkal kepada Allah SWT!Okaylah,Lia nak pergi kedai untuk tengok cincin tunang dengan mama Ikmal." kata Dahlia sambil tersenyum.

"Jaga diri baik-baik.By the way kirim salam pada umi dan abah.Doa dari mereka sangatlah bermakna." Ujar Ridzwan.

Dahlia angguk,lalu dia masuk ke dalam perut kereta Bezza hitam miliknya .




                                            Tbc

         SILAKAN VOTE YA!LOVE U GAISSS YANG
                    SENTIASA SUPPORT ME!💗

Anugerah Dari TuhanWhere stories live. Discover now