4 MINGGU sudahpun berlalu. Ridzwan masih lagi belum menemui isterinya itu.Dan misi mencarinya juga terpaksa ditangguhkan oleh pihak berkuasa.
Dia juga tidak pasti sama ada Qasrina Aisyah masih hidup ataupun telah meninggal dunia.
Hari ini, Qariz datang lawat Ridzwan di kediaman mewah miliknya.
"Wan? Kau okay tak ni?" Soal Qariz sambil menghulurkan sebungkus nasi goreng pattaya kepada Ridzwan.
"Macam tu lah Riz. Aku dah tak tahu mana lagi nak cari Qasrina Aisyah. Macam nak gila dah aku sekarang ni!" luah Ridzwan.
Qariz menepuk-nepuk bahu Ridzwan.
"Apa kata kau cuba buat solat hajat. Manalah tahu nanti kita jumpa Qas?" Cadang Qariz.
"Dah. Aku dah buat dekat surau depan sana." Jawab Ridzwan.
"Mungkin kalau kau buat seorang diri lebih afdal? Sebab kau kan suami yang sah kepada adik aku tu, Nur Qasrina Aisyah binti Mohd Hafiz!" Ujar Qariz sambil senyum.
"Insya-Allah aku cuba buat dalam masa terdekat. Entahlah Riz . Sunyi hidup aku tanpa Qasrina Aisyah. Walaupun dia bukan macam isteri orang lain, tapi aku tahu, dia mampu untuk berubah. " Kata Ridzwan sedih.
Qariz juga menahan air mata jantannya daripada keluar.
" Sokay Wan. Kita sama-sama cari dia sampai jumpa. Insya-Allah -Balas Qariz .
*
*
*
QASRINA berjaya membuka ikatan kemas di tangannya. Matanya mula mencari kelibat Diana.
Kelihatan seperti Diana tiada di tempat itu.
"Haa?? Mana kau nak lari?" Soal Diana mengejut.
Qasrina terkejut. Langkah terhenti serta merta.
"Tolonglah aku Dian. Ampunkan dosa aku!Aku dah menyesal Dian!" Kata Qasrina yang mula membuka langkahnya semula untuk melarikan diri.
Tanpa kata, Diana terus membalingkan pisau dan tepat kena kedua mata Qasrina.
Qasrina terus meraung kesakitan. Dunianya kini gelap. Pedih yang tak terkata. Manakala Diana ketawa sebelum dia tinggalkan Qasrina seorang diri.
"Abang!!!! Ibu, ayah!!! Qariz!!!!" Jerit Qasrina sambil meraba-raba sekelilingnya
Tanpa dia sedar,dia sudahpun berada di hutan.
*
*
*
I can't never hate you!!!!
I'm busy hating myself!!!Telefon Ridzwan berbunyi . Terpampar elok nama ayah mertuanya itu.
"Hello Assalamualaikum ayah... Ada apa ayah call Wan?"
"Waalaikumussalam, kalau Wan tak busy esok, boleh tak Wan datang rumah ayah? Ayah hajat nak bakar lemang. Maklumlah lusa kan kita dah nak sambut bulan Ramadhan. Boleh la kita sama-sama cari buluh dalam hutan"
" Boleh je ayah. Qariz tak balik kan yah? Sebab dia ada misi dekat Lumut. "
" Haah..dia dah call ibu tadi. Boleh la sambil-sambil tu kita buat solat hajat untuk Qasrina. "
" Boleh juga tu. Ibu sihat ke tu?
"Ibu? Macam tu la dia. Entah kenapa sejak kebelakangan ni dia mimpi buruk pasal Qasrina."
"Nauzibillah la ayah. Takpela.. Wan nak kena submit documents ni . Nanti pagi besok Wan terus ke rumah ibu dan ayah ya?"
"Jangan lupa ajak umi dan abah kamu sekali!"
"Baik yah. Assalamualaikum."
"Waalaikumussalam"
------
Panggilan ditamatkan.
Ridzwan terus merenung ke arah gambar kahwinnya bersama dengan Qasrina.
"Aisyah macam mana sekarang? Aisyah sihat ke? Aisyah masih hidup ke? Abang separuh gila tunggu Aisyah balik. Siapa lah dalang semua ni? Kalau abang tahu..pasti dia akan menerima hukuman yang setimpal!!! " Kata Ridzwan seorang diri sambil mengusap gambar Qasrina.
Tbc
YOU ARE READING
Anugerah Dari Tuhan
RastgeleDISCLAIMER!!!! : SEMUA YANG TERKANDUNG DALAM KARYA INI ADALAH 100% HASIL DARI IDEA KEPALA OTAK AKU SENDIRI! NO COPY PASTE / CIPLAK MY IDEA! KALAU TERSAMA DENGAN KARYA LAIN ITU ADALAH SATU KEBETULAN. BY THE WAY, ENJOY YAAA. Alkisah seorang gadis ya...