** BAB 12 **

44 1 0
                                    

RIDZWAN mengambil keputusan untuk cuti selama 2 bulan.Atas sebab dia mahu kenali Qasrina Aisyah dengan lebih dalam dan ingin mengubah sikap isterinya itu.

Mereka juga masih belum tidur sebilik.Kadang tegang kadang dingin.Begitulah mereka setiap hari.

"Aisyah,jom abang ajar Aisyah mengaji dan juga cara solat yang betul." Ajak Ridzwan

"Cis!!kau ingat aku ni tak reti solat ke?" Soal Qasrina sedikit kasar.

"Kalau Aisyah reti solat,kenapa Aisyah tak solat?Malah mengaji pon tak pernah.Puasa juga Aisyah tinggal tanpa sebab!" Sindir Ridzwan.

Qasrina tunduk tanda malu.Sentap sikit.

"Aisyah nak abang masuk neraka sebab pikul dosa Aisyah?Azab neraka tu nauzubillah..tak terbayang perit dan pedihnya." Tambah Ridzwan lagi.

Hati Qasrina mula rasa bersalah.

"Okay.Now aku nak kau ajar semua pada aku." ujar Qasrina

Ridzwan senyum .

"By the way,sudah-sudah la ber aku kau dengan abang.Macam nak gaduh je.Panggil lah yang sweet sweet "Kata Ridzwan.

Qasrina tayang muka toyanya itu.

*

*

*


"Memandangkan kita dah kesan keberadaan Qasrina,aku nak malam ni korang culik dia!Aku akan balas dendam yang dah lama aku pendam.Kalau boleh biar aku sendiri yang bunuh dia  ." kata perempuan itu,lalu dia ketawa.

Dua orang lelaki suruhannya angguk tanda faham .

"Well well well..kau akan aku cincang-cincang Qas!Sebab rules kau,aku hilang dara aku dan aku lahirkan anak haram .Sekarang kau akan rasa betapa peritnya apa yang aku tanggung selama ni!Just wait a minute Qas! Tonight you'll know the new me!'' Desis hati perempuan itu .

*

*


*


MAJLIS perkahwinan Qariz dan Khaula berjalan dengan lancar.Mereka berdua upah Ridzwan dan Qasrina untuk menjadi pengapit mereka semasa bersanding.Sengaja mahu eratkan hubungan adik dan adik iparnya itu.

"Kita tidur sini tau malam ni?Esok pagi baru kita balik rumah kita " Kata Ridzwan.

Qasrina terpaksa akur.

"Wan??Qas takde tanda-tanda nak bagi kami cucu ke?" Soal Pn Qamila .

Qasrina tunduk menahan malu dan geram dengan soalan ibunya .

"Setakat ni tiada lagi bu.Tapi Insya-Allah dalam masa terdekat." jawab Ridzwan slumber

Qasrina terus pijak kaki kanan Ridzwan dan menyebabkan Ridzwan meraung kesakitan.

Qasrina tersenyum puas !

"lain kali tapis sikit kau punya mulut tu!" Kata Qasrina,lalu dia masuk ke dalam biliknya untuk tidur.

Ridzwan gelengkan kepala

"sabar ya nak" Ujar Pn Qamila.

*

*

*

"Congratulations to Qariz and Khaula " Ujar Ridzwan sambil memberi hadiah sempena perkahwinan abang  iparnya yang merangkak sahabat baiknya itu.

"HAHAHAHA terima kasih . Aku nak masuk bilik dulu,nak mandi dan nak tidur.Pape pon kita borak esok" Kata Qariz sambil sengih.

Ridzwan gelengkan kepala .

Tahu lah pengantin baru.

Semua orang di dalam rumah itu berkumpul di ruang tamu untuk menonton television.Qasrina pula sudah lena di biliknya yang terletak di bahagian belakang.

Dia terpaksa menukar bilik dengan abangnya kerana bilik abangnya sempit untuk dijadikan sebagai bilik pengantin.

"CULIK DIA SEKARANG!!!!" Arah perempuan itu dengan menggunakan airpod.

Orang suruhannya pun melaksanakan perintah boss nya itu .

*


*


*

JAM menunjukkan pukul 2 pagi . Ridzwan baru selesai mengambil wuduk untuk menunaikan solat tahajud.

Dia memulas tombol pintu bilik Qasrina.

"Aisyah?Mana awak?" Panggil Ridzwan sambil matanya sibuk mencari kelibat isterinya yang tiada itu.

Mata Ridzwan tertumpu di tingkap yang terbuka itu.

Terus Ridzwan mengucap panjang sebelum memberitahu kepada mertuanya dan abang iparnya tentang kehilangan Qasrina .

Sebelum itu, Ridzwan ada terjumpa satu sticky note yang bertulis 'Kalau kau nak wife kau selamat,jangan cari dia sampai mati!'



                                            TBC

Anugerah Dari TuhanWhere stories live. Discover now