بارت36

431 7 0
                                    

بارت36
من رواية "احببته قاسي"
«في قلبي يسكن الوحش»

~أشتعلت الحرب وعلقت النار بقلبي~

‏‏"كل العيون مرت منسيه الا عيونك..
-نعم ابتعدت.. لأنك أرغمتني  علي ذلك جعلتني  أفعل ما لم أتخيل أني سأفعله يومآ، جعلتني أرحل ونا أرغب بالبقاء، تركتگ بإردأتي بينما أنا كنت أبحث عن سبب واحد للأستمرار.. لكن لم أعد انتظرگ..
.. تقصد أنگ لم تعد تشتاق لي..
، لا.. مازالت افتقدك ومازالت أشتاق وأحن لك، لكن شئ بداخلي  انطفأ تجاهگ،  اقتنعت اخيرآ أننا لن نلتقي ابدآ ♡. 

.. فتحت حور عيونهاابصدمة قائلة:
-حامل..  ماما انتي بتهزاري معايا صح..

نظرات لهاا قائلة:
-مالك يا حور انا هنهزار ليه. في موضوع زي دا انتي اغمي عليكي وتطلبنا الدكتورة وهي اللي قالت الخبر داا..

نظرات لها بوجع وهي تضع يدهاا علي بطنها بدموع وتذكرت كلام أسر عندما قالت ليه انه تريد انجيب طفل منه حتي صراخ علىهاا ان لا يريد اطفال وانه لا يسمح ان يحدث هذاا ادمعت عيون حور بعد تذكر كلامه وامتلكه لهاا....

حتي فاقت علي صوت والداتهاا وهي تتحدث لهاا قائلة:
-حور انتي كويسه..

نظرات لهاا حور واتجمعت الدموع في عيونها قائلة:
-ممكن تسبيني شويه  عايزه انام..

نظرات لهاا بحنين قائلة:
-طب يحبيبتي هسيبك ترتاحي بس لازم تعرفي الفترة دي مفيش فيها استهتر  لان جواكي طفل لازم تأمنله مستقبله  قبل ما يجي الحياة فاهمه لازم تعرفي ان الفترة دي هتختلف في حياتك لازم تفكري فيهاا صح وتخدي قرارك صح...

نظرات له بدموع قائلة:
-اكيد لازم افكر صح..

طبطت عليهاا بحنين وخرجت من الغرفة..
وضعت حور يدهاا علي بطنهاا بحنين وذكرت أسر ومسكت صورته وتحدث لهاا قائلة:
-اسفه ان مش وفيت بوعدي لما طلبت مني ان معملش كدا وان دا قرار بيناا  عشان نخد خطوة زي دي بس ده حته منك اتخلقت جواياا مستحيل اتخيله عنهاا مهما حصل دي كانت خطوة  انت رفضتهاا انت ضحيت بياا وخدعتيني رغم كل الأذي اللي شوفتيه منك وحياتي ادمرتي  بس مقدرتش انساك ولا اكرهك زي ما ظهرت قدامك بكل الجمود داا وفراقك كسرني هفضل مش مصدقه انك بعدت عني للأبد رغم اقنعهم فيا إلا احساسي بيك وبوجودك حوالياا عمري ما هيطلع غلط اتمني اننا لم نكون اتقبلنا وحدث كل ذلك معاناا..
قالت هذا الكلام وهي تنظر لصورته بين يدهاا ودموعهاا تغمرهاا وتنزل علي وجنتهاا.. لتنام وتأخذ صورته وتضعها في حضنهاا علي بطنهاا لتكتمل عيلتها اللي اتمنيتهاا تبكي في صامت هي تتذكر كيف  كانت تتمني حياة سعيدة مع طفلها وزوجهاا القديم الذي وقعت في غرامه ليس ذلك الشخص الغريب  انتميت حور لو كان دا مجرد كابوس هي لم يحدث معاها هذا وتكون مازالت الفتاة البرائية التي تغيرت حياتهاا في يوم وبتعاني من صراعات الحياة..

«أحببته قاسي» حيث تعيش القصص. اكتشف الآن