بارت25

639 25 5
                                    

بارت 25
من رواية (احببته قاسي)
«في قلبي يسكن الوحش»

••
‏في وجودك أشعُر بـ شعور لطيف يغمُرني ، أشعُر بأن الحياة أصبحت مُنصفة وأن كل شيء يسير على ما يُرام ، فقط لأنك معي يكون كل شيءٍ في مكانه الصحيح ♡..

كان يجلسواا يتنالوا الطعام في جوا مرح بين معزلات ادهم لنور وكذلك امجد وجوري... كانت حور مفتقدة وجود اسر جداا كانت تنتظره... لتنطفئ الانوار فجأة ليظهر شخص في اخر الغرفة ينظر فقط لهااا..... ما بين المواجدين....

عندماا انطفئ النور انفزعوا البنات بخوف... لكن عندماا نظرت حور لذلك الشخص رقص قلبهاا بفرحةة واردفت قائلة بسعادة وصوت عالي:
=اسر....

لينظروا جميعا لهاا وذلك الشخص... لتركض حور إليه بالاشتياق كبير ليفتحه لهاا زراعيه لتترمي فيه وهي تبكي بفرحةوحزن و هجمت عليه بضربات قوية علي صدره لتتحدث بدموع:
=غبي؟!
كنت فين قلقتيني عليك هاان عليك تسبيني كل الوقت دااا... ظلت تضربه بوجع... ليه بتعمل فيا كدا. عملتلك اي  انا بحبك اوووي..

ليقترب منهاا بوجع علي حالتهاا ويتحدث بصوت هادي بجانب اذنهاا:
= اسف صغيرتي سامحيني...

لتأتي الانوار ويختفي أسر لتلتفت حور لبحث عنه وهي تبكي بقهرة وهل كانت تتخيل اين رحلل كان امامه الان...

ليتجوا إليهاا البنات يتحدثوا:
= قومي يا حور أسر مجاش انتي بتتخيلي يا حبيبتي...

لتصراخ بيهم حور بعصبية :
=اناا مش بتخيل اسر كان هناا انا متأكده انا حضنته وهو كمان اعتذار مني..

لتمسك نور بيهاا وتتحدث:
= يلا يا حور اما اطلعك فوق عشان ترتاحي...

لتزوقهاا حور بعيد عنهاا بعصبيه :
= ابعدوا عني لتتركض للحديقة لبحث عنه ليقلقوا عليهاا ويركضوا خلفهااا .. .

عندما خرجت حور للحديقة وخلفهاا الباقي لاقوا انوار الحديقة منطفئ وفقط نفس الشخص يقف في اخر الحديقةة.. عندماا حولت حور ان تركض إليه مره اخري... ليظهر امامها نار تحوطه اسر من كل مكان بشكل مخيف.. لتنظر حور له بدموع....

هو فقط ينظر لهااا بوجعع ويتحدث:
= تعالي يا حور...

لتنظر له حور بخوف.... لتركض إليه وعندما اقترقبت اتطفئ النار ركضت إليه احتضنه اشتعلت النار مرة اخري بشكل لطيف مبهرر لتخاف حور ... ليحتضنهاا بقوة....

اسر يتحدث لهاا:
=خايفةة
لتحرگ حور رأسها بمعني اه...
ليتحدث لهااا:
=خليكي في حضني طول ما نا جانبك اياگي اسمع انگ خايفة فاهمةة..

حور له ببتسمه:
=فاهمةة... بس ليه سبتني لوحدي طول الفترة دي..

اسر بحزن وهو يضع يده علي قلبهاا وويتحدث:
= انا مسبتكش انا كنت ساكن هناا في قلبگ.. بس يا جميلتي ده اللي كان لازم يحصلل انا قسيت عليكي الفترة دي جامد لما بعدت عنگ كنت عايش بدون روح ومقدرتش اشوفك انتي بتتعذبي في غيابي ورجعتلك تااني...

«أحببته قاسي» حيث تعيش القصص. اكتشف الآن