بارت 14

926 25 0
                                    

بارت 14

من رواية

( احببته قاسي)

"لماذا هي_
لانها اجمل من عرفت لانها هي من ينبع منهاا حنان يخترق دقات قلبي ، هي تستحق اتغير لوجودهاا، تستحق التحويل من شخص عديم المشاعر لشخص يحبهاا بشكل جنوني لتلك الطفلة البراءة، هي امتلك كياني، اريدها معي فقط بين اضلاعي لا استطيع التخلي عنها، لكن لازم أيذايها، او استغلي دموعها لا اقدر علي شرح ذات الشئ لكن لمجرد رؤيتي لدموعهاا اشعر بتحطمي من الداخل، اريدهاا فقط انا تفهميني لا استطيع شرح حبي ليهاا لكن هي تستحق كل شئ جميل،هي تستحق انا اتحدي الكون لأجلهاا"..

في ذلك المكان بعيد الانظار كانت تجلس حور علي عيونها شريطة سوده تصرخ بهستريه ليدلف اليهاا شخص مااا ليسحبه من علي عيونها ذات الشريطه السوده ليتحدث:
_اهلا بجحيمي يا حرمي المصون..

لتنظر حور له برعب:
_انت عايز ايه مني وازاي تجبني مكان زي داا ...

لينظر لهاا اسر بغضب:
_ انتي اتحداتني يا قطة ولازم تستحملي عاقبي انتي رفضتي حبي مصدقتش انك ملكي شوفتي بقاا وصلتي لفين...

لتنظر حور له بخوف:
_انت ايه قولتلك ابعدي عني انا مستحيل اقابل واحد زيك يبقي جوزي...

ليضحك عليهاا بصوت مرعب مخيف لتخاف حور منه لتترجع بجسمها لوراه من نظراته ليركع اسر علي الارض امامهاا ويمسك بوجهها بين يده ويتحدث بحب:
_حور افهميني انا بجد محتاجك في حياتي انتي الوحيدة اللي مستعد اتحدي الكل علشانها بلاش تتعاملي معايا كدا بلاش تخليني اتعامل معاكي بطريقتي مش عايزك تكرهيني وتخافي مني عايزك تقربي مني وتحسي بمشاعري..

لتتحدث حور وتنظر له برعب :
_ انت عايز تفهميني ان قلبك القاسي دا فيه مشاعر وعايزني احس بيه عمري ما اصدق ان قلبك ده يحس او يتحرك من مكانه االشخص اللي بيبقا جواه مشاعر تجه شخص معين عمره ما يأذايه وانت اذايتني ...

لينظر لها بوجع ويتحدث:
_ عايز نبدأ صفحة جديدة مع بعض وصدقيني هتغير علشانك اناا بجد حياتي من غير وجودك فيهاا مش محتاجهاا وانتي بقتي كياني واناا متخيلك ملكي بس انا عايزك بأرادتك...

لتنظر حور له وتتحدث:
_ وانا مستحيل اكون ملكك فهميني انا بكرهكك..

ليسحبهاا اسر من يدهااا بغضب :
_ انتي اللي جبته لنفسك يا حور واستحملي عاقبي والنهارده هتبقي مراتي فاهمه..

لتتحدث حور له بتحدي:
_ دا علي موتي فاهم انا بكرهك وبكرهه اشوف خلقتك ابعد عني بقاا.. سبيني ارجع لبيتي..

ليضحك اسر عليهاا بسخريه:
_ههه دا من النهارده بيتك يا قطه

لتتحدث حور بعدم فهم:
_ قصدك ايه ان دا بيتي انا عايز اروح لاهلي ارجوك سبيني وابعد عني لو سمحت..

«أحببته قاسي» حيث تعيش القصص. اكتشف الآن