HOOFDSTUK ~ 32

209 3 0
                                    

De volgende ochtend ben ik al om acht uur samen met Matthijs op De Toekomst. We lopen naar de kantine waar we al iemand zien zitten voor het interview. We besluiten het interview op het voetbalveld te doen.

Een plek waar ik me veilig en op me gemak voel. Ook levert het goede beelden op. De camera word opgesteld en er wordt gezorgd een tafel en stoelen. Het is een rustige setting.

XXX

Als eerste volgt er een korte inleiding. 'Lauren, om te beginnen wie was Jasper?', wordt er gevraagd.

'Jasper was mijn broer en het zou niet lang duren voordat hij ook een speler van Ajax was geweest. Jasper was een jongen die altijd alles voor iedereen overhad en er altijd voor iedereen was.

Veel mensen zagen hem als een voorbeeld, door zijn positiviteit en openheid. Eigenlijk was hij iemand die iedereen altijd wil zijn', vertel ik. 'Eigenlijk leek Jasper veel op je, zoals je hem nu omschrijft. Want jij bent ook altijd positief en open. En ik denk dat je ook voor veel mensen een voorbeeld bent', zegt de journalist.

XXX

De rest van het interview volgt en het voelt fijn om iedereen nu het verhaal te vertellen. Na het interview krijg ik een knuffel van Matthijs en ook de rest van de vriendengroep, die bij het hek stond te kijken, komt het veld op.

Ik krijg van iedereen een knuffel, en weet me sterk te houden. Tot ik Carel een knuffel geef, beide beginnen we te huilen. 'Zouden we deze beelden ook mogen gebruiken?', vraagt de cameraman als we klaar zijn.

Ik knik en al snel willen Matthijs en ik De Toekomst verlaten, maar Edwin houdt ons tegen. 'Willen jullie even meekomen, naar mijn kantoor?', vraagt hij en we lopen achter hem aan.

'Mooi interview', zegt hij als hij zit en ons aankijkt. 'Maar ik hem nieuws uit Barcelona', zegt hij om de sfeer wat te veranderen.

Meteen kijken Matthijs en ik elkaar aan, 'Zou het mogelijk zijn dat jullie over drie dagen al naar Barcelona gaan? Dan kan er getekend gaan worden!', zegt Edwin blij. 'Jullie zijn rond?', vraagt Matthijs ongelovig en Edwin knikt zijn hoofd.

Niet lang daarna vertrekken Matthijs en ik richting het centrum om daar samen te gaan eten. De rest heeft de hele dag nog training, maar wij mogen het overslaan.

XXX

'Lauren, ik wil niet opdringen, maar we moeten nog opzoek naar een huis in Barcelona', zegt Matthijs. Ik knik, 'Ik weet het. Vanmiddag op internet kijken?', vraag ik en hij knikt.

Later die middag, na onze ouders alles vertelt te hebben, zijn we op huizenjacht. Eindelijk begint het besef te komen.

Ik ga naar Barcelona, samen met Matthijs. Mijn Matthijs de Ligt.

XXX

Tijdsprong contract tekenen FC Barcelona

Ik voel mijn lichaam voorzichtig heen en weer geschud worden, waarna ik allemaal kusjes op mijn gezicht voel.

Ik glimlach en open langzaam mijn ogen. 'Goedemorgen prinses', zegt Matthijs schor. 'We moeten eruit', vervolgt hij.

Ik draai me om naar hem en sla mijn armen om hem heen. 'Doe nou niet, we moeten echt weg', zegt Matthijs en ik moet er om lachen.

Het was onze eerste nacht weer samen na de ruzie. Het voelde vertrouwd en fijn, in Matthijs zijn armen liggen.

XXX

Mijn handen trillen als een gek als Matthijs de auto parkeert naast de ingang. We gaan nu gewoon een contract tekenen.

We wachten even in de auto tot onze ouders er zijn, waarna we naar binnen lopen. We lijken alle camera's van de pers voor de zijn.

With(out) nummer 4 ~ Matthijs de LigtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu