Giriş

45.2K 1.1K 60
                                    

'Hoşgelmişsen ağam' kapısını çalan ağanın karşısında saygıyla durdu.

'Hoşbuldum Mirza'

'Buyur geç içeri ayakta kalma ağam' Mirza eliyle içeriyi göstererek kapının önünden çekildi. Yakın dostuydu Raber Ağanın, bütün sırlarını paylaştığı, tavsiyeler aldığı .. Raber ağa adamlarına kapıda beklemelerini İşaret ederek içeri yöneldi.

'Nasılsın heval (arkadaş)?' diye sordu Raber ağa salona Geçerken.

'İyiyim çok şükür seni sormalı ağam'

'İyi olmaya çalışıyoruz olmak heval ağalık zor iş' Raber Ağanın yorgunluğu gözlerinden okunuyordu.Genç yaşta ağa olmak çok zorlamıştı Raber ağayı.

'Seni iyi bilirim Raber ağa üstesinden gelirsin.Aslan parçaları nasıllar ? '

'İnşallah Mirza. Hızlı büyüyorlar Miran şimdiden hepimize kök söktürmeye başladı 'tebessümle anlattı küçük oğlunu.

'Miran yiğit bir oğlan olacak ağam' Miran'ın gözlerinde o ışığı görüyordu Mirza.

'Bana da öyle geliyor Mirza'

Mirza'nın songünlerinde olan karısı Dilder hazırladığı mırraları ikram etti.

'Ellerine sağlık Dilder' dedi Raber ağa mırrasını alırken.

'Afiyet olsun ağam' diyerek odadan çıktı Dilder.

'Hayırlısıyla ne zaman geliyor bebek Mirza'

'Günleri Sayılı ağam' Mirza doğacak kızını sabırsızlıkla bekliyordu.

'Kızın mı olacaktı Mirza?'

'Evet ağam'

'Mirzaaaa' karısının feryat dolu sesiyle yerinden fırladı Mirza. Karısının yanına koşar adım ulaştı.

'Mirza suyum geldi' karısı sancıyla on iki büklüm olmuş Mirza'ya bakıyordu.

'Tamam Dilder sakin ol' Mirza bu anı ikinci kez yaşasa da çok heyecanlanmıştı.

'Mirza ebe Gülnaz'ı çağırttım karını odasına taşı' Raber ağanın orada olduğunu unutmuştu Mirza.

'Tamam ağam sağolasın' diyerek Karısını kucakladığı gibi odasına taşıdı.

Biraz Sonra ebe Gülnaz ve iki kadın görünmüştü kapıda. Odanın önünden çekilerekkadınlara yol verdi karısının bağırışları eşliğinde kızının doğmasını Beklemeye başladı Mirza.

'Sakin ol bıramın (kardeşim) bayılacak gibi duruyorsun' diye takıldı Mirza'ya Raber ağa.Uzun bir bekleyişten sonra bir kadın kucağında bebekle çıktı.Bebeği Mirza'ya uzattıktan sonra içeri geçti.

'Hayırlı olsun Mirza kız babası da oldun artık' Mirza'nın sırtını sıvazladı Raber ağa.

'Sağolasın ağam' heyecanı elle tutulur biçimdeydi Mirza'nın.Kızının minicik yüzüne dokundu 'güzel kızım' diye geçirdi Içinden.

'Adını ne koyacaksın bu ay parçasının?'

Hep mutlu olsundu hiç dert görmeseydi biricik kızı ..

'Bejan'

'Adıyla büyüsün inşallah' diyen Raber ağaya tebessümle cevap verdi Mirza.

'İnşallah ağam'

Az sonra kızını getiren kadın göründü kapıda.

'Ağam bebeğin karnının doyurulması gerek' diyen kadına hiç bırakmak istemediği kızını uzattı.

'Kız babası olmak başkadır Mirza' anlayışla Bakti Raber ağa.

'Gerçekten öyleymiş ağam' dedi Mirza mutluluğunu gizlemeyerek.

'Gel hele sana diyeceklerim var' diyerek oturdukları salona geçti Raber ağa.

'Mirza ben bir şey düşündüm' diyerek başladı.

'Buyur ağam'

'Kızın Bejan'la oğlum Miran'ı beşik kertmesi yapalım' dediğinde şaşkınlıktan konuşamadı Mirza.

'Gelinimin ilk xelatı (hediyesi) olacak Bir yazma istettim' diyince kafasını sallamakla yetindi Mirza.Buralarda Ağanın lafınınüzerine laf söylenmezdi.İlk defa itiraz etmek, karşı gelmek istedi Mirza.

'Peki ağam' diyebildi. Minicik kızının kaderi doğar doğmaz yazılmıştı. Miniğine Bejan ismini koyarken Daha dünya hayatinin ilk dakikalarında En Büyük derdinin kaderi olacagını düşünememişti ...

BejanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin