1. ℙ𝕣𝕚𝕞𝕖𝕣 ℂ𝕒𝕡𝕚́𝕥𝕦𝕝𝕠 : 𝔽𝕚𝕖𝕤𝕥𝕒

91 10 0
                                    

ᴜɴ ᴠɪᴇʀɴᴇs ᴘᴏʀ ʟᴀ ᴛᴀʀᴅᴇ, ᴇxᴀᴄᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴀ ʟᴀs 5 ᴅᴇ ʟᴀ ᴛᴀʀᴅᴇ, ᴛᴏᴅᴏs ʟᴏs ᴇsᴛᴜᴅɪᴀɴᴛᴇs ᴅᴇ ʟᴀ ᴜɴɪᴠᴇʀsɪᴅᴀᴅ ᴇsᴛᴀʙᴀɴ ᴇɴ ᴜɴᴀ ғɪᴇsᴛᴀ, ғᴇsᴛᴇᴊᴀɴᴅᴏ ᴅᴇ ǫᴜᴇ ʏᴀ ɪʙᴀɴ ᴀ ᴀᴄᴀʙᴀʀ sᴜ ᴄᴀʀʀᴇʀᴀ, ʏ ᴘʀᴏɴᴛᴏ, ᴄʀᴇᴄᴇʀ ᴄᴏᴍᴏ ᴘʀᴏғᴇsɪᴏɴᴀʟᴇs ʏ ᴅᴇsᴇᴍᴘᴇɴ̃ᴀʀ sᴜ ᴍᴀᴇsᴛʀɪ́ᴀ.

ʜᴀʙɪ́ᴀɴ ᴛʀᴇs ᴄʜɪᴄᴏs ᴍᴜʏ ᴜɴɪᴅᴏs, sɪᴇᴍᴘʀᴇ sᴇ ʟᴀs ᴘᴀsᴀʙᴀɴ ʟᴏs ʀᴇᴄᴇsᴏs ʏ ᴇɴ ᴄʟᴀsᴇs, ᴘᴇʀᴏ ɴᴏ ᴍᴜᴄʜᴏ; ᴄᴏɴᴠᴇʀsᴀɴᴅᴏ ᴅᴇ ʟᴏ ǫᴜᴇ ᴘᴏᴅʀɪ́ᴀɴ ʟʟᴇɢᴀʀ ᴀ sᴇʀ ᴅᴇ ɢʀᴀɴᴅᴇs, ᴅᴇ sᴜs ᴍᴇᴛᴀs ᴀ ғᴜᴛᴜʀᴏ, ᴄᴏᴍᴏ ʟᴇ ᴠᴀ ᴄᴏɴ sᴜ ғᴀᴍɪʟɪᴀ, ᴇᴛᴄ.

ᴇɴ ᴇsᴛᴀ ғɪᴇsᴛᴀ ǫᴜᴇ ʟᴇs ᴀᴄᴀʙᴏ ᴅᴇ ᴅᴇᴄɪʀ, ᴇsᴛᴏs ᴛʀᴇs ᴄʜɪᴄᴏs ᴇsᴛᴀʙᴀɴ ᴘᴇɢᴀᴅᴏs ᴄᴏᴍᴏ ᴄʜɪᴄʟᴇ, ɴᴏ sᴇ sᴇᴘᴀʀᴀʙᴀɴ ᴇɴ ɴɪɴɢᴜ́ɴ ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏ, ʙᴀɪʟᴀʙᴀɴ ᴊᴜɴᴛᴏs, ʙᴇʙɪ́ᴀɴ ᴊᴜɴᴛᴏs, sᴇ sᴇɴᴛᴀʀᴏɴ ᴊᴜɴᴛᴏs, ᴇᴛᴄ. ʜᴀsᴛᴀ ᴘᴏᴅʀɪ́ᴀ ᴅᴇᴄɪʀsᴇ ǫᴜᴇ ᴘᴀʀᴇᴄɪ́ᴀɴ ᴘᴀʀᴇᴊᴀ, ᴘᴇʀᴏ ᴇsᴏ ᴠᴇɴᴅʀᴀ́ ᴍᴀ́s ᴀᴅᴇʟᴀɴᴛᴇ.

ᴍɪᴇɴᴛʀᴀs ᴜɴᴏ ᴅᴇ ʟᴏs ᴄʜɪᴄᴏs, ғʀᴇᴅᴅʏ, ᴠᴇɪ́ᴀ ᴄᴏᴍᴏ sᴜs ᴅᴏs ᴀᴍɪɢᴏs, ᴍᴏɴᴛʏ ʏ ʙᴏɴɴɪᴇ, ʙᴀɪʟᴀʙᴀɴ ᴀʟ ʀɪᴛᴍᴏ ᴅᴇ ʟᴀ ᴍᴜ́sɪᴄᴀ ᴛᴀɴ ᴅᴇʟɪᴄᴀᴅᴀᴍᴇɴᴛᴇ, sɪɴᴛɪᴏ́ ᴀʟɢᴏ ᴅᴇ ᴄᴇʟᴏs ʜᴀᴄɪ́ᴀ ᴜɴᴏ ᴅᴇ ʟᴏs ᴅᴏs, ᴘᴇʀᴏ ɴᴏ sᴀʙɪ́ᴀ ᴀ ǫᴜɪᴇ́ɴ ʏ ᴘᴏʀǫᴜᴇ́ sᴇɴᴛɪ́ᴀ ᴇsᴏ, sɪ sᴇ sᴜᴘᴏɴᴇ ǫᴜᴇ sᴏɴ ᴀᴍɪɢᴏs.

-Y si me uno a ellos?- dijo Freddy rascándose la cabeza en que decidir.

ᴍɪᴇɴᴛʀᴀs ᴇsᴛᴀʙᴀ sᴜᴍᴇʀɢɪᴅᴏ ᴇɴ sᴜs ɪᴅᴇᴀs, ᴀʟɢᴜɪᴇɴ ʟᴏ ɪɴᴛᴇʀʀᴜᴍᴘɪᴏ́, ᴇʀᴀ ᴍᴏɴᴛʏ, ǫᴜᴇ ǫᴜᴇʀɪ́ᴀ ǫᴜᴇ ʙᴀɪʟᴀʀᴀ ᴄᴏɴ ᴇ́ʟ, ᴘᴜᴇs ʙᴏɴɴɪᴇ ʏᴀ ᴇsᴛᴀʙᴀ ᴄᴀɴsᴀᴅᴏ. ғʀᴇᴅᴅʏ ᴀᴄᴇᴘᴛᴏ́, ᴘᴏɴɪᴇ́ɴᴅᴏsᴇ ᴅᴇ ᴘɪᴇ ʏ ᴀᴄᴏᴍᴏᴅᴀ́ɴᴅᴏsᴇ sᴜ ᴄᴏʀʙᴀᴛᴀ, sᴇ ᴀɢᴀʀʀᴀʀᴏɴ ᴅᴇ ʟᴀ ᴍᴀɴᴏ, ʏ ᴘᴏʀ ᴀʟɢᴜɴᴀ ᴇxᴛʀᴀɴ̃ᴀ ʀᴀᴢᴏ́ɴ, ʟᴏs ᴅᴏs ᴇsᴛᴀʙᴀɴ sᴏɴʀᴏᴊᴀᴅᴏs ᴘᴏʀ ᴇsᴏ. ᴍɪᴇɴᴛʀᴀs ᴄᴀᴍɪɴᴀʙᴀɴ ᴘᴏᴄᴏ ᴀ ᴘᴏᴄᴏ ʜᴀᴄɪ́ᴀ ᴇʟ ᴄᴇɴᴛʀᴏ ᴅᴇ ᴇʟ ᴇsᴄᴇɴᴀʀɪᴏ, ʙᴏɴɴɪᴇ ʟᴏs ᴍɪʀᴀʙᴀ ᴅᴇsᴅᴇ ʟᴇᴊᴏs ʏ sᴇ ʀᴇɪ́ᴀ ᴘᴏʀ ʟᴏ ʀᴏᴊᴏs ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴀʙᴀɴ.

-Improviso o no?-preguntó Monty dando una pequeña risa.

-Como tu quieras.-dijo Freddy poniendo su mano en el hombro de Monty, lo cúal, lo puso más rojo de lo q estaba, pero lo intentó disimular.

ʟᴏs ᴅᴏs ᴇsᴛᴜᴠɪᴇʀᴏɴ ʙᴀɪʟᴀɴᴅᴏ ᴛᴀɴ ᴛʀᴀɴǫᴜɪʟᴀᴍᴇɴᴛᴇ, ǫᴜᴇ sᴇ ʟᴇs ᴘᴀsᴏ́ ʟᴀ ʜᴏʀᴀ ᴇɴ ᴜɴ ᴘᴀʀᴘᴀᴅᴇᴏ. ᴄᴜᴀɴᴅᴏ ᴠɪᴇʀᴏɴ ǫᴜᴇ ᴄᴀsɪ ɴᴏ ʜᴀʙɪ́ᴀ ɴᴀᴅɪᴇ ᴇɴ ᴇʟ ᴇsᴄᴇɴᴀʀɪᴏ, ᴛᴇʀᴍɪɴᴀʀᴏɴ ᴅᴇ ʙᴀɪʟᴀʀ ʏ sᴇ ᴅɪʀɪɢɪᴇʀᴏɴ ᴀ ᴅᴏ́ɴᴅᴇ ᴇsᴛᴀʙᴀ ʙᴏɴɴɪᴇ, ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴀʙᴀ ᴅᴜʀᴍɪᴇɴᴅᴏ, ᴛᴏᴍᴀʀᴏɴ ʟᴀ ᴅᴇᴄɪsɪᴏ́ɴ ǫᴜᴇ ɪʀsᴇ ᴀ ʟᴀ ᴄᴀsᴀ ᴅᴇ ᴍᴏɴᴛʏ ʟᴏs ᴛʀᴇs, ᴘᴇʀᴏ ᴛᴜᴠɪᴇʀᴏɴ ǫᴜᴇ ᴄᴀʀɢᴀʀ ᴀ ʙᴏɴɴɪᴇ, ᴘᴏʀ ǫᴜᴇ ᴀᴜ́ɴ ᴛᴇɴɪ́ᴀ sᴜᴇɴ̃ᴏ.

᭙ꫀ ꪑꫀꫀᡶ ꪖᦋꪖỉ᭢ ( ᴇɴ ᴄᴜʀsᴏ )Donde viven las historias. Descúbrelo ahora