الفصل الاول❤

978 34 37
                                    

اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد❤

فوت وكومنت يا سكره🥺♥

فتح عينيه وهو وهي يتثاقب بخفه ويفكر بيومه ومحتوياته..

نهض بتثاقل متجها للمرحاض بينما عندما انتهي وجد فطوره تجهز للتو بينما موضوع علي طاوله متوسطه ومرتبه..

كاد ان يضع اول لقمه ب فمه ولكن وجد هاتفه يهتز معلنا عن متصل ولم يكن سوي صديقه ففتح المكالمه  وهو يتناول طعامه صائحا: جايلك اهو..

-عدي الاجتماع بعد ربع ساعه انت بتهزر..

-مش واكل يعم.. هلبس وجاي.. صحيت متاخر اعمل ايه يعني..

-متتاخرش..

نظر بملل وهو يغلق الهاتف بوجهه وهو يتناول اخر لقمه متجها ل خزانته مخرجا ملابس للعمل..

دقائق وبالفعل تجهز واتجه للخارج ليري والده ووالدته جالسين فقال مبتسما: صباح الخير..

جاوبوه ببسمه فاتجه للخارج بعدما استاذن منهم..

فوالده لا يعمل بسبب كبر سنه وهو يعمل بدلا عنه ويحب عمله.

صعد بسيارته وقادها تجاه شركته..

وصل بعدها بدقائق واتجه لغرفه الاجتماع مباشره..

دخل للداخل قائلا ببسمه هادئه: بعتذر عن التاخير..

رفعت عينيها له بعدما نظرت ب ساعتها قائله: لا ولا يهمك بس الاجتماع ضاع منه نص ساعه...

جلس علي كرسيه قائلا: عادي نعوضها..

نظرت ل السكرتيره الخاصه بها بضيق وعادت تتحدث بخصوص موضوع الاجتماع...

انتهي الاجتماع بعد فتره ف تابع عدي قائلا وهو ينهض: كده خلصنا كل حاجه.. ليكي اسهم في شركه عدي الانصاري..

مد يده للمصافحه قائلا ببسمه خافته: مبروك يا...

صافحته قائله ببسمه بسيطه:نادين العمري..

-نادين العمري.. حلو..

عقد حاجبيها ناظره له وقالت: عن اذنك.. يلا يا سيلا..

خرجت فقال صديقه عامر بضجر: فضحتنا اللي يفضحك...

ارتشف قهوته وهو يذهب: عملت ايه يعني؟؟

نظر للفراغ بصدمه متابعا: ده مشي؟!

صرخ وهو يذهب ورائه تجاه مكتب عدي: علفكره المفروض تحترم كلامي ده من الادب...

جلس علي مقعده قائلا بضحك: اقعد يالا قولي الصفقه ايه اخبارها..

-هي تمام بس..

-في ايه؟؟

-مي..

تهجم وجهه فادار مقعده ناظرا علي النيل المقابل  له قائلا: عايزه ايه. 

تنفس عامر بعمق قائلا: انت عارف بتلف عليك من زمان ومش مريحه عايزه تعمل اي صفقه مع الشركه عشان تتقرب منك...

استدار عدي عندما اهتز هاتفه ولكنه تنفس بعصبيه عندما ادرك انها المتصله فهو عمل لعا اكثر من حظر ولكنها تحدثه من ارقام مختلفه..

نظر له قائلا بحده: مي تتنسي يا عامر.. مي ماضي بس.. مش عشان اعجبت بيها واتخطبنا فتره وبعدها محصلش نصيب يبقي انا خدعتها.. انا موعدتهاش ب حاجه...

صحح عامر له متابعا: حبيتها مش اعجبت بيها...

تنفس بعنف قائلا: مش تفرق كتير.. كلامي زي ما هو...اساسا انا لغيت كل الشغل اللي بينا من وقتها ايه اللي جد..

-خلاص متدايقش اوي كده..

نهض عامر قائلا: انا رايح مكتبي ورايا شويه حجات عايزه تتراجع..

اومأ عدي وهو يدير كرسيه مره اخري علي موضعه السابق متذكرا ما حدث منذ شهرين تقريبا..

flack Back..
كانت بينه وبين مي عمل ولسوء الحظ ذلك العمل مدته كانت طويله.. اعجب بها فالبدايه ولكنه اخفي ذلك.. بعدها صارحها ووافقت وبالفعل تمت خطبتهم تحت فرحه الجميع ولكنه اكتشف انها من عائله متحرره وبامكانها السهر مع رجال وما شابه واكتشف  انها تخونه وانفصل عنها تحت انكارها لذلك فكيف وهو رآها بعينيه.. نعم مازال يوجد حبا لها بقلبه ولكنه سيتنازل عنه فهي لا تستحق..

Back..

فاق من شروده علي دخول السكرتيره ب قهوته ف بدأ بتناولها بينما يباشر ب عمله اليومي..

يتبع....

رايك يهمني يا سكر..❤

دمتم في امان الله..

مغبتش اهو ونزلتها مع ان امتحنات الشهر قربت بس يلا انتو قمرات وتستحقو اصلا. ❤

فوت وكومنت بقاا يجدعان❤❤

#Malak Ahmed ♥

ولكنني احببتها بقلم ملك احمدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن