البارت العاشر❤

119 17 35
                                    

اللهم صلي وسلم وبارك علي سيدنا محمد🌼

دخلت لاول مره قبل الاجتماع متاكده بأنه يتواجد ب مكتبه..

وجدت السكرتيره تكاد ان تدخل مكتب عدي بالقهوه فوقفتها قائله ببسمه:هدخلها أنا اوك..

اومأت السكرتيره ببسمه فهي علمت بأرتباطهم من مواقع التواصل الاجتماعي امس..

دقت الباب لتسمع رده:ادخلي..

دخلت ملقيه عليه السلام ببسمه هاتفه:احلي كوبايه قهوه يعم..

ضحك قائلا:حاسك انك اللي عملاها...

ضحكت مضيفه:لا مبعرفش اعملها اخدتها من السكرتيره .

وضعتها أمامه وجلست فقال هو بضحك:غريبه يعني جيتي بدري..

قالت بحماس:عادي قلت اجي اقعد معاك قبل الاجتماع..امشي؟؟

ضحك:لا بهزر بهزر .

ضحكت ثم تابعو حديثهم بمرح..

خرجت من الغرفه برفقه عدي وهي تتنهد بتعب:اخيرا..اجتماع اربع ساعات ليه يعني حرام عليكو..

ضحك:ده اجتماع واحد بس امال لو طول اليوم علي كده ..

قالت بضحك:لا مش بطول اوي كده يعني..

ضحك بخفه متابعا :ربنا يعينك..

مر سنه علي خطوبتهم وكانت نادين تحاول مد المده الخاصه بعقد الزواج وحفل الزفاف..

كان يجلس معها أمام البحر متابعا ببعض الضيق:نادين احنا مخطوبين بقالنا سنه وانا مجهز كل حاجه فاضل علي التنفيذ بس وانتي كل مره بتأجلي.مش عارف السبب..انتي مش حابه تعيشي معايا؟؟

هزت راسها نافيه فتابع:مش عايزه نتجوز؟؟مبتحبنيش..

تساقطت دموعها رغما عنها لتمسحهم بسرعه خفيه وهي تتابع:لا..

-امال ايه..أنا سالتك كل الاسئله اللي ممكن تخلي وحده مأجله الجواز..ايه سببك..

نظرت أمامها وصمتت فنظر هو الآخر أمامه متجاهلا حديثهم حتي سمعها تردد بخفوت:خايفه..

عقد حاجبيه:من ايه هو أنا شرير اوي كده..

-مقصدش..

-نادين أنا مش هقربلك من غير موافقتك..أنا مش كده يا نادين ..ليه مصره تظهريني بصوره غير صورتي..

تنهدت قائله:يا عدي مقصدش أنا قلت اني خايفه مش قلت خايفه منك في فرق..

-انا قلتلك كلامي ...أنا معاكي الآخر  ومش هفتح الموضوع ده تاني عشان مدايقكيش..يلا عشان اروحك..

نهضت فاتجهو لسيارتهم متجهين لمنزل نادين .

وصلو فتحدثت قبل أن تهبط ببسمه خافته تخفي خوفها الداخلي:تقدر تكلم المأذون فالوقت اللي انتي حابه..تمام؟؟

نظر لها بتعجب فابتسمت:كلامك طمني ف خلاص...

ضحك:وانا معاكي لحد ما تقولي يلا نتجوز يا عدي..

ضحكت:وانا قلتها اهو..يلا تصبح علي خير .

جاوبها مودعا إياها بفرح بينما هي دخلت لمنزلها...

## ## ## ## ## ##
وقفت بجانبه بخطوات امام اعين الجميع مستمعه للتصفيق الحار الذي يدل علي سعاده الجميع... نعم فاليوم واخيرا هو زفاف نادين وعدي..

ابتسمت هي بهدوء متابعه الجميع بعينيها بسعاده..

مر الزفاف بسعاده علي الجميع وكان مختلف تماما عن اي زفاف حيث رقصت نادين مع اصدقائها ووالدتها وكذلك عدي وكان الجو مرح حتى ذهاب العروسين لمنزلهم..

وصلو فدخلت نادين للغرفه قائله ببسمه خافته: ثواني هغير بس..

اومأ فاغلقت الباب لتبدا بنزع فستانها مبدله اياه ب ملابس منزليه شتويه فالان بدايه الشتاء وهي تمتلك مناعه ضعيفه فبالتاكيد ستحافظ علي ذاتها حتي لا تمرض..

فتحت الباب بعدما انتهت قائله وهي ممسكه ب الاشياء الخاصه بنزع مستحضرات التجميل قائله ببسمه: ادخل انا هروح اكمل شيل الميكب فالاوضه التانيه..

اوما فاتجهت هي لتبدا بحماس نزع مستحضرات التجميل فهي ليست من محبين تلك الاشياء..

وضعت محلول الخاص بنزعهم موزعه اياه علي قطعه قطنيه لتضعها علي عين واحده.. ثواني ونزعتها فسهلت نزع الرموش والباقي... طبقت ذلك علي العين الاخري واكملت نزعهم جميعا..

انتهي وبحث عنها حتي وجدها جالسه بالصالون..

ما ان راته حتي هبت واقفه قائله بحماس: عدي... انا هجهز فشار ونتفرج علي فيلم تامر حسني الجديد.. اوكي..

تفهم انها ليست مستعده وتتهرب من ذلك فاوما متابعا بحماس مثلها:يلا جاي اساعدك..

نظرت لن لثواني بتعجب ثم تحركت معه للمطبخ ليحضرو بعض المقرمشات..

كانو يجلسون بإضائله هادئه بجانب بعضهم..
كانت نادين باحضان عدي ناظره ل التلفاز متابعه بحماس وكذلك عدي السعيد بتعودها علي المنزل بسرعه وعليه فهذا جيد..

صدحت ضحاتهم بشده علي مشهد كوميدي بسعاده.. ليعودو مره اخري متابعين والبسمه تزين ثغرهم..

يتبع...

الفوت والكومنت حجي🙈♥

#Malak Ahmed♥

ولكنني احببتها بقلم ملك احمدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن