الفصل السادس❤

139 18 26
                                    

اللهم صلي وسلم وبارك علي سيدنا محمد🌼

خرج من غرفته بعدما وضع عطره المفضل ليجدها تخرج من غرفتها هي الأخري فهتف بمرح:معرفناش ننام كويس بس تمام.

ضحكت :بجد عايزه انام تاني ..هنفطر ولا اي.

-لا هنفطر هناك بالاجتماع..

اومأت واتجهو للخارج وذهبوا ب سياره عدي..

وصلو وبدأو بتناول الفطور أثناء الاجتماع.

مر ساعتين تحت ملل نادين بينما هتفت عندما خرجت:اخيرا خلصنا..ايه كل ده مكنتش متوقعه الاجتماع يطول اكتر من كده. 

ضحك بخفه قائلا:اهو الشغل جاب بعضه ومخدناش بالنا من الوقت..تعالي هنشتري ايس كريم...هعزمك اي خدمه..

ضحكت ودخلو واختار كل منهم ما يحبه واتجهوا للفيلا بالسياره وهم يتناولون الايس كريم..

فتح عدي الباب فظهرت رائحه الطعام الذي يحضر فعلقت نادين باستمتاع :الله...ريحه الاكل حلوه اوي.

ابتسم مضيفا :اكلها علطول حلو..

دخلت نادين المطبخ هاتفه:السلام عليكم ..

جاوبتها الفتاه فتابعت نادين بلطف:تسلم ايدك. 

-الف هنا وشفا ...

وبالفعل بعد وقت جلسو يتناولون طعامهم باستمتاع.  .

مر اسبوع وتطورت علاقتهم وتأقلمهم معا خلال ذلك الاسبوع وايضا لك يكف محمود عن مطاردتها فتوعدت له عند رجوعها ...

عدي  شعر بانجذاب لها باول الاسبوع ولكنه أدرك أنه لم يعجب بها ..بل وقع بها..واعترف لذاته قائلا:ولكنني احببتها...❤️

ايضا كانت نادين تشعر بذلك ولكنها حاولت طرد ذلك الشعور بسبب خوفها من ذلك الأمر تحديدا...

كانت تحضر حقائبها فبعد نصف ساعه ستبدل ملابسها مستعده للرجوع مره اخري ...

حجز عدي طائره خاصه له ول نادين ليعودوا معا ...

## ## ## ## ##

كانو بالطائره بينما كان عقل نادين شارد وفاقت علي صوت عدي قائلا بمرح :زعلانه أننا راجعين ولا ايه. 

هتفت بمرح:إن كان عليا أنا عايزه اعيش هنا...البحر ووقفته دي بتريح بالك كده. 

وافقها:عندك حق...

بعد المده المحدده وصلو وذهب كل منهم الي منزلهم بعدما ودعو بعضهم..

## ## ## ## ## ##

كانت تجلس مع تسنيم قائله:أنا مش عارفه اخد حقي منه..بس هفضحه..عايزاكي تجيبيلي حد ينزل بوست وياخد الترند عن محمود .. يا انا يا هو بقا ..

-نادين ...انا خايفه محمود مش سهل...وانتي نفسك عارفه ..

-حقي يا تسنيم ..النار اللي جوايا مش هتبرد غير لما اخده وارضي كمان ..

-حاضر هشوفلك...استني هكلم ابن عمي هينفعنا فالحوار ده...

فعلا بعد يومين انتشر خبر او شائعه عن محمود السروي جعلت جميع أسهم شركته تنخفض وبلاغات كثيره تقدم الي الشركه تحت صدمته من ذلك ولم يعرف من صاحب المنشور....

كان يجلس صارخا بالعمال:ازاي ده يحصل...ده هبل...شوفولي مين صاحب البوست حالااا ..

انصرف الجميع بينما هو جلس ليفكر من سيفعلها ثواني وتبتسم بخبث وأخرج هاتفه:جبلي نادين العمري حالا ....اخطفها بقا اعمل اي حاجه بس جبهالي...

في تلك الأوقات كانت تخرج نادين بمرافقه عدي متجهين الي مطعم لاجتماع هام. 

كانت تقف أمام عدي وهو يفتح سيارته ولكن لتمر سياره اخري سوداء تسحب نادين لداخلها تحت صراخها.. استدار عدي مسرعا بخوف ثواني ورأي ارقام السياره(نمر العربيه) وهو يتابعها بخوف واضح...

سمع صوتها تستنجد به ولكنه واقف لاحول له ولا قوه لا يقدر علي الحراك من الصدمه ....

ماذا سيحدث يا تري؟؟

عارفه محمود السروي مش فاهمين له حاجه ولا عارفين عمل ايه ل نادين بس البارت الجاي هيكشف كل حاجه اصبروا بس ..😂❤️❤️

دمتم في امان الله❤️

#Malak Ahmed❤️

ولكنني احببتها بقلم ملك احمدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن