الفصل الثاني❤

316 25 33
                                    

اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد🌼

دخلت لشركتها بخطوات متزنه واثقه متجهه الي مكتبها جالسه علي كرسيها قائله للسكرتيره بتركيز:كلميلي الزفته تسنيم اسأليها مجتش ليه.. في شغل كتير وقايلالها متتاخرش وبردو...

اومأت بموافقه متجهه للخارج لتتصل ب تسنيم صديقه نادين والتي تعمل معها بالشركه كأنهم شخص واحد..

نهضت نادين وهي تاخذ مشروبها البارد في يديها متجهه لغرفه الاجتماعات ..

## ## ## ## ## ## ## ##

بعد عده ساعات..

خرج بارهاق من اجتماعه الاخير ومعه عامر الذي صاح: هنخرج فين بقا..

نظر له وابتسم بسخريه: من الصبح شغل واجتماعات ايه اتهد بقا..

-يعم اخر الاسبوع ما انا طول الاسبوع  مبطلعش من البيت للشركه ومن الشركه للبيت..

غمز له قائلا:وان خرجنا هنروح فين..

ضحك عامر قائلا: زي ما انت عايز..

-بقولك ايه تعال اقعد معايا وخلاص ما لو خرجنا هنروح كافي او مطعم وانا زهقت من الخروجات دي.

-تمام يلا جاي معاك..

ضحك بخفه واتجه مع عامر خارج الشركه متجهين ل ڤيلته..

علي الجانب الاخر..

جلست نادين بجانب تسنيم قائله بمزاح: لا يا تسنيم مش متعودين علي كده...

ضحكت تسنيم بخفه قائله: دور برد خفيف كلها كام يوم وهرجع زي الحصان..

ضحكت نادين قائله: الشركه من غيرك وحشه والله... صحيح انا بقا ليا اسهم في الشركه رسمي..

انهت كلماتها بتصفيقه مرحه فجاوبتها تسنيم بسعاده: مبرووك..

جاوبتها وجلسو معا بجو مرح..

## ## ## ## ## ## ##

جلس بمفرده بعد ذهاب عامر ناظرا للسماء باعين شارده بينما يمر علي عقله شريط مملوء بكل شئ ضار حدث ب حياته..

تنهد بعمق وهو يرتشف من زجاجه الماء ليروي عطشه  بينما نهض بعدها متجها لغرفته لينام..

بينما علي الجانب الاخر جلست هي لتقرأ كتابها الذي ينتمي الي علم النفس باستمتاع بينما ترتشف مشروبها بتلذذ.

دخلت امها صائحه بضيق: يا بنتي انتي بتصحي بدري والساعه 12ونص حرام عليكي الارهاق ده..

ابتسمت قائله: حاضر والله هنام بس اخلص اخر جزء فالكتاب بس..

طالعتها بغيظ ب ابتسمت نادين وذهبت امها لتنام...

عقد حاجبيه بسبب الصوت المرتفع الذي بالخارج..

وضع كوب قهوته علي المكتب ونهض متجها للخارج
ثواني وتبدلت ملامحه بقسوه قائلا بحده: مش عيب لما تدخلي شركه محترمه تعلي صوتك بالطريقة دي..

ولكنني احببتها بقلم ملك احمدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن