اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺
بعد مرور خمسه اشهر..
كانت نادين تجلس مع عدي ب مكتبه متابعه: صحيح ياعدي اجتماع المهدي امتا..
-بكرا ان شاء الله..
كادت ان ترد عليه ولكن تهجم وجهها ونهضت مسرعه الي المرحاض..
نظر عدي بقلق لاثرها واتبعها علي الفور..
امسك برأسها عندما ادرك انها تخرج ما بجوفها ويبدو عليها التعب..
وضع يد علي جبهتها ممسكا براسها وباليد الاخري ممسكا بها حتي لا تسقط بسبب دوختها..
انتهت فغسل لها وجهها وحملها للخارج..
وضعها علي الاريكه هابطا لمستواها قائلا بقلق:مالك يا نادين انتي تعبانه ولا ايه..
قالت بصوت هامس: مش عارفه الصبح دوخت ودماغي وجعتني ف اخدت مسكن وبقيت كويسه وفجأه تعبت تاني..
-طب مقلتيلش ليه كنت جبتلك دكتور..
صمتت فهاتف الطبيب وبعد فتره اتي بالفعل..
بعد الفحص قال: مبروك.. مدام نادين حامل..
الخبر هبط عليهم مثل الصاعقه... لم يحسبو وقت ذلك الخبر او ربما كانو ينتظروها ولكن لم يتوقعو انها الآن..
ابتسم عدي بفرحه: بجد؟؟
اوما الطبيب ببسمه قائلا: لازم المدام تتابع مع دكتوره عشان تطمن اكتر..
اوما عدي وذهب الطبيب بينما كانت تجلس نادين مازالت تحت صدمتها..
جلس امامها عدي قائلا بسعاده: نادين انتي سمعتي الدكتور؟؟ انا مش مصدق..
نظرت له واومات بخفه فتعجب حتي انها لم تبتسم او لم تفرح حتي..
نظر لها قائلا بخوف داخلي: انتي مش مبسوطه؟؟.
-مبسوطه يا عدي وفرحتي متتوصفش بس... بس خايفه حاجه تحصل... للبيبي او...
قاطعها: متتخيليش الوحش انتي قويه يا نادين وتقدري تشيلي مسؤوليه وكمان الحمد لله ربنا رزقنا اهو..
ابتسمت اخيرا قائله: الحمد لله..
اخذو ميعاد مع طبيبه وذهبو لها فاخبرتهم ان نادين تحتاج راحه لانها ضعيفه المناعه وحتي تحافظ علي سلامه الجنين حتي لا تفقده لقدر الله..
وبالفعل وافقت نادين حديثها واخبرو عائلتهم بسعاده..
## ## ## ##
ضحكت بقوه: يا عدي احنا عرفنا اني حامل من تلت ساعات بس.. مش هرتاح وانام فالسرير من دلوقتي..
وضع ملعقه الطعام بفمها قائلا: اسمعي يا نادين ان شفتك اتحركتي هنزعل من بعض انا سبت الشركه ل عمار وقاعد فوق دماغك اهو.. انا عايز ماسه او محمد يكون صحتهم فل انا قلتلك اهو..
أنت تقرأ
ولكنني احببتها بقلم ملك احمد
Randomولكنني احببتها بقلم ملك احمد❤ خش واتفرج وهتعجبك دي متعوب عليها جدااا🙂❤ مكتمله❤ اتمني تعجبكو❤ Malak Ahmed❤