01 - fekete bárányok

257 23 2
                                    

EGY
~ fekete bárányok ~

Visenya Velaryon egyszerre szerette és gyűlölte a nevet, amit a szülei választottak a számára

Hoppla! Dieses Bild entspricht nicht unseren inhaltlichen Richtlinien. Um mit dem Veröffentlichen fortfahren zu können, entferne es bitte oder lade ein anderes Bild hoch.

Visenya Velaryon egyszerre szerette és gyűlölte a nevet, amit a szülei választottak a számára.

Nem elég, hogy édesanyja legidősebb gyermekeként gyakran úgy érezte, hogy a Vastrónon egész súlya nehezedik a vállára; Hódító Aegon testvérfeleségének hagyatéka bárdként lebegett a kis Visenya sötét üstöke felett.

Nem volt sárkánya, vézna gyermek karjaitól pedig távol állt a valyriai acélkardok fogatása.

Másrészről viszont egyfajta erőt is sugárzott. Igazi valyr név volt, ami könnyen perdült, mind a közrendűek, mind a nemesek nyelvén. Fel akart nőni névrokona nagyságához; tudást, hatalmat és legfőképpen sárkányt akart. Talán ezért is találta meg olyan könnyen a közös hangot Viserys király másodszülött fiával, Aemond herceggel.

A fiút hozzá hasonlóan szintén epekedve vágyott egy sárkányra. Elege lett belőle, hogy folyton kilógott a sorból; büszkévé akarta tenni az édesanyját, és el akarta érni, hogy az apja végre valahára tudomásul vegye a létezését. Ha sárkánylovassá avanzsál talán Aegon nevű bátyja sem érezte volna kötelességének, hogy - Visenya testvéreivel karöltve – pokollá tegyék a mindennapjait.

Visenyát nagyrészt elkerülték az élcelődő szavak. A testvérei, részben tapintatból, részben pedig félelemből nem merték próbára tenni a türelmét. Aegon is csak a háta mögött gúnyolta őt, tudván, hogy anyjától kiadós leszidás várna rá, ha a fülébe jut, hogy a majdani trónörökösön köszörüli a nyelvét.

A kiszökés gondolata körülbelül egy időben fogalmazódhatott meg a két gyermek fejében.

Visenya lány létére – a testvéreivel ellentétben - külön lakosztállyal rendelkezett. A terve roppant egyszerű volt: a takarodóra fittyet hányva fent marad, hogy aztán az őrségváltás idején könnyű szerrel kislisszoljon a hálóterme ajtaján és meg se álljon egészen a Sárkányveremig. Ha szerez magának egy sárkányt, a reggeli alatt senkit sem fog érdekelni a szeme alatt éktelenkedő sötét karikák.

Azon a bizonyos estén Aemond hasonló gondolatokkal a fejében hagyta el a saját szobáját. Arra azonban nem számított, hogy egy sárkány helyett, valami egészen másra lel rá a sötétben.

Kezében egy aprócska lámpással olyan volt, mint egy macska. Hangtalanul osont és a legkisebb neszre is kész volt visszavonulót fújni.

Visenya ezzel szemben - apróbb termete ellenére - sokkal nagyobb zajt csapott. Kész csoda volt a Vörös Toronyból képes volt lelepleződés nélkül idáig eljutni. Ami viszont hiányzott belőle az ügyesség terén, pótolta a vakmerőségével. A félelem helyett, csak a küldetéstudat lebegett a szeme előtt. Egyedül izzadó tenyere emlékeztette őt arra, hogy tilosban jár.

Amikor Aemond meglátta a közeledő fáklya fényét ijedtében rögtön elfújta a saját lámpását. Behúzódott egy oszlop mögé és úgy várta meg, hogy a kéretlen társasága elhaladjon mellette.

Visenya aprócska alakja hosszú árnyékot vetett a folyosó falára. Amikor Aemond felismerte benne unokahúgát félelme szimpla bosszúsággá szelídült.

Ez a bolond még a végén mindkettőnket lebuktat.

Elhatározta, hogy az okozott riadalmat kamatostól adja vissza neki. Kettejük barátsága ezzel a gyerekes civódással vette kezdetét.

Megvárta, hogy Visenya elsétáljon a rejtekhelye előtt és hangtalanul utána osont.

- Nem kéne itt lenned! - rivallt rá.

A látvány, hogy a - nyilvánvalóan fattyú és ezért mélyen megvetendő - unokahúga majd' kiugrott a bőréből gonosz mosolyt gördített az ajkára.

Visenya - miután rendezte az arcvonását és megnyugtatta kalapáló szívét - kész volt rázúdítani a haragját a csíny kivitelezőjére. Beleszúrta a fáklyát a döngölt földbe és csípőre tette a kezét.

- Ahogyan neked sem!

Aemond úgy meredt rá, mint azokra az idegesítő legyekre szokás, amiket hiába csapkod az ember, nem lehet elkergetni a roskadásig rakott lakoma asztal közeléből. Ez az aprócska jószág pedig már igencsak kezdett az agyára menni.

- Tünés innen, mielőtt az ügyetlenkedéseddel felkelted a sárkányőröket...

Visenya makacs természete nyílt titoknak számított a Vörös Erőd falai között. Ha valamit egyszer a fejébe vett, senki és semmi nem állhatott az útjába.

- Na még mit nem; nem megyek el innen saját sárkány nélkül...

Az ifjú herceg szemei összeszűkültek, ahogy belebámult unokahúga eltökéltséget sugárzó arcába. A kislány lila szemei - a fáklya fénykörében - ugyan olyan barnának tűntek, mint fattyú öccseié.

- Szóval ezért jöttél ide?

- Mintha te nem ugyan ezt forgatnád a fejedben...

Az alagút végén egy kifejlett sárkány üvöltése hangzott fel. Mindketten a hang irányába kapták a fejűket.

- A magadfajta pisisnek nem való egy ilyen bestia... - tekintetét továbbra sem volt hajlandó elfordítani a sötétbe burkolózó csarnokról, ahol a sárkányt sejtette. Elég időt pazarolt bosszantó unokahúgára; ideje volt szembenézni a végzetével.

Visenya viszont egészen máshogy gondolta a dolgot; a folyosó közepére futott és megvetette a lábát a döngölt földben.

Ha itt ma valaki sárkányt szerez, az én leszek, csikorgatta a fogait.

- Egy idősek vagyunk te nagyokos!

Hiába próbálta megkerülni őt, Visenya minden egyes alkalommal elé táncolt. A harmadik sikertelen próbálkozása után Aemond elmosolyodott. Szája félig cinikus, félig őszinte rándulását nem tudta hova tenni.

- Az lehet, de nem egy magasak...

Visenya gyorsabb volt nála az igaz, de amikor Aemond kezei megmarkolták a felkarját, nem volt mit tenni; amire feleszmélt, a hercegnő már egy nagy kupac sárkány gané közepén találta magát.

Miközben az ajkait pár - hölgyhöz nem igazán illő - keresetlen szó hagyta el, Aemond nem tudta tovább kordában tartani a nevetését.

A hangzavartól felriadt sárkányok üvöltésétől megremegett a föld is. A menekülés gondolata igencsak felértékelődött a fejében.

Talán ez mégsem az a nap lesz, amikor sárkányt szerzek magamnak gondolta csalódottan a herceg.

Ideje volt kereket oldani, mielőtt a sárkányőrök a nyomukra bukkannak. Elfordította a tekintetét kapálózó unokahúgától, ezzel pedig óriási baklövést követett el.

- Tudod, hogy tartja a mondás: - most a hercegnőn volt a vigyorgás sora. - Minél nagyobb, annál nagyobbat esik. - azzal vasmarokkal ráfogott a fiú alkarjára és berántotta maga mellé a trágyába.

Az őrök nem sokkal később, sárkányürülékben hemperegve leltek rájuk. Rögvest riasztották a szüleiket, akik nem kis döbbenettel fogadták a hírt, hogy a gyermekeik a bagoly órájában közös csatangolásra adták a fejüket.

A palota biztonságot nyújtó falai közé visszatérve mindkettőjüket orrfacsaró bűz lengte körül, ahogy - egyelőre sárkány nélkül, de egy új barátság magjait elhintve - szembenéztek a rájuk váró kiadós fejmosással.

Danse Macabre • Aemond TargaryenWo Geschichten leben. Entdecke jetzt