06 - nász-ajánlat

171 20 10
                                    

HAT
~ nász-ajánlat ~

Visenya két rövid kopogással jelezte az érkezését az édesanyja lakosztályának ajtaján

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Visenya két rövid kopogással jelezte az érkezését az édesanyja lakosztályának ajtaján. A túloldalról érkező halk szabad után, a kilincsre a csúsztatta a kézét és benyitott a helyiségbe.

Nem lepődött meg, hogy kettőjükön – illetve, ha az igazak álmát alvó kis Joffrey-t is beleszámoljuk hármójukon - kívül egy lélek sem volt a szobában. Számított rá, hogy az édesanyja hamarosan szóba fogja hozni az udvaron lezajlott eseményeket. Még akkor is, ha kivételesen nem ő került bajba.

- Hívattál, anyám?

- Visenya - édesanyja megpaskolta a maga mellett lévő helyet - Gyere, ülj le ide mellém.

Engedelmesen helyet foglalt és úgy várta, hogy az anyja belekezdjen a mondanivalójába. A vastrón várományosának arca túlságosan komoly volt hozzá, hogy kellemes hírt készüljön közölni vele.

- Javaslatot szeretnék tenni a Kistanács mai ülésén, ami téged is érintene.

Visenya szívverése kihagyott egy ütemet, orcája pedig vészesen sápadni kezdett. Nem igazán volt ínyére, hogy merre felé halad a beszélgetés.

- Egy napon királynő leszek, ahogyan utánam te is. Viszont nem uralkodhatunk egy széthúzás cincálta királyság felett. - balját leánya ritmustalanul doboló ujjaira csúsztatta. - Békére van szükségünk, még akkor is, ha az kompromisszumok árán is kötettett.

- Milyen kompromisszumokról lenne szó? - Lehunyta a szemét és mélyet sóhajtott. Fölösleges volt megkérdeznie; már az előtt pontosan tisztában volt a válasszal, hogy az anyja egyáltalán kinyithatta volna száját.

- Egy eljegyzés, közted és Alicent királyné valamelyik fia között.

- Tényleg jó ötletnek tartod ezt?

- Jelenleg ezt tartom az egyetlen jó ötletnek.

Visenya bólintott egyet és elhúzta a kezét. Nem akart az anyja szemeibe nézni, inkább kibámult az ablakon. A szürke, borús égbolt úgy tűnt, az ő hangulatából merített ihletet.

- Én választok... - Jelentette ki, egy lélegzetvételnyi szünetet sem hagyva az anyjának. Nem várta meg, hogy kiderüljön az egyetértésének vagy éppen ellenvéleményének készül hangot adni. - És én Aemondot akarom.

- A testvére Aegon talán... - kezdett bele, de Visenya a szavába vágott.

- Ha már minden mást eldöntöttetek helyettem, hadd maradjon legalább ez az en kezemben!

Lánya szavai hallatán Rhaenyra hercegnő szája szélén egy mosoly árnyéka jelent meg. Ha a tónusait nem is, az akaraterejét mindenképpen tőle örökölte.

- Legyen hát... Egy másodszülött fiú valóban kisebb veszélyt jelentene a trónigényedre. Még ma a Kistanács elé terjesztem az ötletet.

Visenya oldalát már csak egyetlenegy kérdés furdalta.

Danse Macabre • Aemond TargaryenDonde viven las historias. Descúbrelo ahora