02 - aki kíváncsi, hamar megöregszik

221 21 4
                                    

KETTŐ
~ aki kíváncsi, hamar megöregszik ~

Ahogy Visenya végignézett a lakoma helyszínéül  szolgáló termem, végérvényesen elhatározta, hogy sosem fog megházasodni

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.


Ahogy Visenya végignézett a lakoma helyszínéül szolgáló termem, végérvényesen elhatározta, hogy sosem fog megházasodni.

Csupa boldogtalan, kötelességtudat kötötte nász és elbaltázott életek.

Először a szüleire nézett. Szerették egymást, de titkon mindkettőjük szíve másfelé húzott. A jelenlévők mégis az ő egybekelésük tizedik évfordulóját ünnepelték.

Ezután nagyapjára a királyra és a második feleségére, Alicent királynéra pillantott. A törődést látta, de a szerelmet nem. A korkülönbség és a megboldogult néhai Aemma királyné emléke még oly sok év után is árnyékot vetett a házasságukra.

Ha megpróbálják bekötni a fejem, inkább világgá megyek. Lehetőleg egy sárkány hátán.

Apropó sárkány... A kiszökésük estéje óta nem volt alkalma beszélgetésbe elegyedni Aemonddal. A fiú mintha kerülte volna őt, ami igencsak bosszantotta Visenyát. Látni akarta, hogy az ifjú herceg valóban használható cinkostársa lehet, vagy csak anyuci pici fiával sodorta össze a balsors.

Az ülésrendre fittyet hányva lehuppant Aemond mellé; testvérei nagy szemeket meresztettek rá, de Visenya nem foglakozott velük.

- Még mindig átható trágya szagod van... - súgta oda a hercegnek, miközben szedett magának a sültből.

Aemond fintorogni kezdett a kupája felett.

- Biztos, hogy nem önmagadat érzed?

A kérdés csupán költői volt, Visenya sötét hajkoronája üde virágillatot árasztott.

Mielőtt még alaposan kifaggathatta volna a herceget, Visenya fülét bizonytalan léptek zaja ütötte meg. Perifériás látásában egy másik platinaszőke üstök bukkant fel.

- Arra több teli kancsó van - hátrapillantott a válla felett, fejével pedig az asztal másik vége felé intett. Aegon, akin látszódott, hogy a kupa fenekére nézett, nem mutatott különösebb ellenállást. Csak mormogott néhány otromba szót az orra alatt és odébb állt.

Aemond összevonta a szemöldökét. Visenya már most olyan magabiztossággal utasítgatta a körülötte lévőket, mintha máris a fején viselné nagyapja koronáját. Mégsem kelt testvére védelmére. Aegon megérdemelte, hogy valaki végre rendre utasítsa, ha pedig ezt a szerepet a majd' egy fejjel alacsonyabb unokahúga vállalta magára, esze ágában sem volt az útjába állni.

- Nagyon megszidtak?

- Anyám pirkadatig prédikált nekem.

- Te is megkaptad, hogy hogyan lehetsz ilyen felelőtlen? - elnevette magát és kortyolt egyet a kupájából. Nekik bor helyett must jutott, de a hercegnő úgy érezte, hogy Aemond jelenlétében kicsit mégis megrészegíti az ital.

Danse Macabre • Aemond TargaryenOnde histórias criam vida. Descubra agora