Giriş

731 26 11
                                    

Öncelikle herkese merhaba!

Aslında bu kısmı ilk yazarken, ön söz gibi okunması çok gerekli olmayan bir şey olarak yazmaya başlamıştım. Ama şimdi seri hakkındaki bilgilerin bazılarını buradan vereceğimden okumanız zorunludur.

"Bu seriye başlarken, bir açıklama bölümü yazmam gerektiğini hissettim. Çünkü bu ilk kitaptı ve bir çok kafa karıştırıcı unsur vardı. Elimden geldiğince burada onları açıklamaya çalışacağım.

İlk önce hikayenin gidişatından bahsetmem daha uygun olacak sanırım.

Hikaye, bolca multimedya destekli olacak. Videolar, gifler, resimler vs. vs... Evet biliyorum, kolaya kaçmayıp bunu kendim yazmam gerekiyor ama bazı yerlerde o kadar ihtiyaç duyuyorum ki anlatamam. Ayrıca hayal ettiğim bir çok şeyi görsel olarak tam kafamda canlandırdığım gibi de bulamadım. Resim kıtlığı varsa ben ne yapayım?

İlk kitap size biraz sıkıcı gelebilir. Ana karakterin çok fazla rolü yok gibi görünebilir. Ama merak etmeyin ileride daha çok sahne yazacağım :)

Bunun asıl sebebi karakter cümlelerini çalmaktan hoşlanmamam. Yani daha önce fanfiction okuyanlar varsa biliyorlardır, bazen orjinal karakterlerin söylediği bir repliği, yazar kendi karakteri söylemiş gibi yazar. Ben bunu gerçekten sevmiyorum. Ayrıca ilk sezon, karakterler henüz bir şey bilmiyor, ama ben bütün sezonları izlemişim ve durmadan diğer sezonlardaki bilgimle yazmaya çalışıyorum... Bu ilk sezonun laneti falan sanırım.

Kitabı (daha doğrusu seriyi) yazmaya 2020 Haziran ayında başladım. Tabii ilk önce yazıya dökmek olarak değil de hayalimde canlandırdım diyebiliriz.

İleride yazacağım bir sahneyi rüyamda gördüm. Sabah uyandığımda bunun güzel bir kurgu olabileceğini fark ettim ve yazıya dökmeye karar verdim. O sırada da Teen Wolf'u ikinci kez izliyordum. İzlerken ana karakterin de orada olduğunu hayal ediyordum (Aslında izlediğim her dizide bunu yapıyorum). Karakterlere yardım ediyor, olayları çözüyor falan. Dedim ben burdan devam ederim.

Youtube'da her video, imagine, pov izlediğimde sürekli yeni fikirler ve yeni sahnelerle kafam doluyordu. Bir süre sonra bazı fikirleri unutmaya başladığımda en azından elimde yazılı bir hali olsun açıp açıp okurum diye düşünerek yazıya dökme kararı aldım. Bu karar tam bir yıl sonra 2021 yılında aklıma geldi. Ama bir türlü oturup da yazmaya başlayamadım. Ya unuttum, ya üşendim ya da kendimi hazır hissetmedim. Ta ki 2022 yılına kadar.

Nisan ayına geldiğimde artık kesinlikle başlamam gerektiğini hissediyordum. Yaz ayı yaklaşıyordu, tatil zamanı geliyordu ve bol bol vaktim olacaktı. İlk bölümü yazar yayınlarım, yazın da rahat rahat yazarım diye düşündüm.

28-29 Nisan arası oturdum bilgisayarın başına, açtım Netflix'ten Teen Wolf'un ilk sezonunu başladım ilk bölümü izlemeye. Kafamda şu vardı; Tamam ya en fazla bir saate biter, iki üç bölüm yazıp stok yapar doğum günümde yayınlamaya başlarım, zaten arifeye denk geliyor. Bayram hediyesi gibi olur. (Doğum günüm 1 Mayıs)

Olmuyormuş.

Hazır bahsetmişken, bölümleri nasıl yazdığımı da anlatayım. İki tarayıcı penceresi açıyorum. Birine Netflix diğerine de Wattpad. Wattpad olan tarayıcıyı biraz daha ufaltıyorum, Netflix için olanı biraz daha büyütüyorum ve her şey hazır.

Asıl olay burada başlıyor. İlk önce bölümü (sezonu değil, bölümü) tamamen izliyorum. İzlerken de karakter şimdi bunu yapıyor, şunu söyleyecek diye hayal edip izliyorum. Daha sonra bölümü üçe veya ikiye bölüyorum. Bu böldüğüm yerleri de unutmamak için bir kağıda not alıyorum. Daha sonra o böldüğüm sahneleri izliyorum (diyelim ki 15:45'ten 26:13'e kadar böldüm. O kısmı izliyorum yani)

Remember 0.1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin