Hoofdstuk 1: de start

39 3 0
                                    

Wat heb je toch! Nee wat heb jij toch! Je bent alleen maar bezig met je zelf! weet je zoek het uit!  Dit was een van de vele ruzies die de moeders van april met elkaar hadden. April was hier nog maar klein iets van 2 jaar maar deze tijd had veel meer invloed op haar leven dan haar moeders aan voorhand konde Bedenken... April was erg ziek en zwak, ze kon niet eten en spuugde zelfs een hagelslag korrel er uit. Doordat april zo ziek was geboren hadden de moeders hun handen vol aan haar. Maar een van de moeders ( Alexa) kon dit niet aan, ze had vrijheid nodig om te reizen en te doen wat ze zelf wou. Maar Tatiana ( de biologische moeder van april) was alleen bezig met April's gezondheid, ze vond dat je niet een kind van 1 jaar overal mee kon nemen terwijl ze super ziek was en een slangetje in haar neus had om iets binnen te krijgen. Dat was niet te doen voor april, maar in het ziekenhuis probeerde ze April's gezondheid beter te maken. Ze had diabetes en daarom moest ze vaak een infuus. Maar een keer ging dat fout, het infuus lekte in haar enkel en geen enkele arts had het door. Tot dat Alexa ging kijken en een zwarte vlek zag zitten onder het verband waar het infuus zat. Ze schreeuwde om hulp voor de artsen en terwijl die kwamen belde ze gelijk Tatiana: "Tatiana! Het infuus van april lekt in haar enkel er is een zwarte vlek ontstaan, kom snel naar het ziekenhuis!"  Tatiana wist niet wat ze hoorden en ging zo snel mogelijk naar het ziekenhuis, maar het was al te laat. Een deel van April's enkel was pikzwart en weggebrand. Tatiana hoorde het nieuws en huilde haar hart uit, Alexa trooste haar maar Tatiana stopte niet, ze dacht dat het  haar schuld was, wat als ze die dag wel in het ziekenhuis was, dan was het nooit gebeurd. En Alexa kreeg deze gedachten niet uit haar hoofd. De Artsen hadden slecht nieuws, misschien kon april nooit meer lopen en was ze permanent gehandicapt. Ze gaven de moeders van april de keuze om haar te laten opereren maar dat weigerde ze. Tatiana deed er alles aan om haar dochters voet weer te helen en langzamerhand lukte het. Maar Alexa werd ongeduldig en wou op vakantie en een weekend weg. Tatiana vond dat belagelijk omdat april zo ziek was en niet kon eten maar Alexa zei vond dat niet zo.  Dus ging ze met een vriendin van haar op vakantie. Tatiana vond dat niet okey dat ze met de en vriendin weg ging maar het ergste vond ze dat Alexa op vakantie gaan belangrijker vond dan april.. Tatiana en Alexa keken samen voor een huis, ookal ging hun relatie niet goed maar ze wilden dat april normaal zou op groeien maar tot hoe verren is 2 moeders normaal? Met april ging het steeds beter haar voet genas langzaam maar tijd had Tatiana genoeg. Alexa werd er gek van dat Tatiana alleen maar thuis wou blijven, en op een punt was het teveel voor haar. Voordat Alexa überhaupt in het nieuwe huis was geweest, had ze haar vriendinen gevraagd om hun huis leeg te maken en al alexa's spullen mee te nemen. Toen Tatiana thuis kwam, vond ze april alleen en de helft van het huis leeg.... Dat was het punt waarop ze gingen scheiden, Tatiana was er kapot van en Alexa maakte het haar alleen nog maar erger. Toen april op groeiden had ze het moeilijk, ze moest van huis naar huis om het weekend, en de regels bij beiden moeders waren erg verschillend. Tatiana was erg streng terwijl Alexa zo vrij als een vogel was, maar Alexa had raren gewoontes doe Tatiana niet okey vond. En als april ouder wordt komt ze steeds meer aparte dingen tegen over haar moeders en haar verleden. En toen corona kwam gebeurden er iets met haar wat ze niet had verwacht.....

je zou maar trans zijn Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu