1 rész

107 5 6
                                    

1986.09.01 Miramar - California

1 hét telt el azóta, hogy megtudtam, hogy megyek a Top Gunba azt kell, hogy mondjam nem tudom mire számítsak. Csak azt tudom, hogy nagyon megkell felelnem mivel én leszek az egyetlen női pilóta. Főnököm pedig külön kiemelte ezt mivel egyébként Slider-t küldte volna a Top Gunba de sikerült kikönyörögnie, hogy felvegyenek engem. Elvégre, hogy hangzana ha Charlotte Kazansky-t avagy Sydney (hívónevem) a vagy a legfiatalabb női pilótát avagy az ismert MIG szívatott nem vennék fel a Top Gun-ba.
Reggel 8:24 volt a Top Gunban 9:00 - kellet menni. Éppen a joghurtot kanalazgattam amikor valaki becsengedett hozzám.
- Neked is szia, Cousin! - nyitottam ki neki az ajtót. A Cousinom nem más, mint Tom Kazansky hívóneve Iceman. A kapcsolatunk mindig is jó volt de akkor lett szinte a legjobb amikor családjához költöztem. 3 éves voltam amikor apám Aaron Kazansky (szintén vadászpilóta) eltűnt Duke Mitchellel. Állítólag kevés  üzemanyaggal Duke még visszafordult segíteni a többieknek, de közben nem gondolt arra, hogy emiatt veszélybe sodorja saját életét illetve társa életét is. Anyukám pedig apám halálát nem volt képes feldolgozni így hát anyám úgy döntött követi férje példáját  és itt hagyott engem egyedül (5 évesen mert két évig még nevelt). Anyám öngyilkos lett. Hála istenek apámnak van egy testvére Jack Kazansky Iceman apja, így hát ő lett a gyámom. Így történt, hogy a cousinom a bátyám lett.
- Jó lenne ha sietnél Lottie nem akarom, hogy miattad utáljanak meg minket a tanárok mert késünk. - nézett rám furán miközben én a kanalamat elmostam - Ki vagy sminkelve? - kérdezte Iceman
- Fontos az első benyomás! Amúgy meg ne hívj Lottie-nak tudod, hogy utálom.- mondtam idegesen majd megnéztem magamat a tükörben
- Igen, ezért kéne sietni, nem gondolod? - kérdezte Iceman miközben ráharapott a szájában lévő rágóra. Persze ignorálta a kérésemet, miszerint ne hívjon Lottienak.
- Azonnal jövök. - mondtam majd még utoljára ránéztem a tükörre. Megpillantottam egy fotót apámról. Elmosolyodtam. Vajon ő most büszke lenne? Minden esetre még utoljára ránéztem majd felvettem a napszemüvegemet. Kiléptem otthonomból és a motorom felé vettem az irányít. Ice már a motorra mellet állt és várt.
- Fantasztikus, Marilyn Monroe elkészült végre. Már azt hittem ki akarod rúgatni magadat már az első napon, hogy megint mehess bárpultosnak dolgozni. - mondta miközben én beindítottam a motort.
- Maradj már!! Mi az, hogy megint? Csak 2 évig dolgoztam ott és amúgy is 19 voltam valamiből fizetnem kellet a tanfolyamot.- mondtam majd elindultam.

[...]

- Koreában 12 gépet lőttünk le, míg az ellenség csak egyet. Vietnámban az arány már 3:1 volt. A közelharcban gyengültünk le. Önök itt manőverezési a közelharcot tanulják. - mondta a tanár akinek persze már a nevére nem emlékszem. Annyira nem kötött le ez az óra, mint amennyire vártam. Iceman az ujjaival pörgette tollát, illetve egy mentolos rágót rágcsált akárcsak mindig. Ezt az állandó ragozást én hála isten kinőttem, de még így is néha előfordult, hogy én is ettem egyet például most. A fiúkat nézegettem akikkel körbe voltam vonva pedig eszemben kellet volna tartanom, hogy most kurvára nem másra kéne koncentrálnom csak is a tanárra. Mivel szinte minden tanár engem figyel mivel belém akarnak kötni hátha ki tudnak rúgni innen.
- Ismerkedjenek meg a parancsnokukkal. Az első Top Gun kitüntetett. A világ legjobb harci pilótája. Mike Metcalf parancsnok, hívóneve: Vipera. - mondta a férfi majd a hátsó padsorból kisétált a táblához egy 45 körüli, épphogy őszülni kezdő bajszos bácsi.
- Uraim, illetve hölgyem ! - szólt Vipera mire sikerült elérni, hogy minden tekintett rám ragadjon. Ha tehetném legszívesebben megkérdezném hangosan, hogy "Mi van még nem láttál női pilótát" pedig pont, hogy itt a csavar, még soha nem láttak női pilótát. Női pilótákból igazán kevés van. Sőt, jó magamon kívűl még egyet sem ismerek.
- Önök a harci pilóták. A legjobb legjobbjai. - mondta Vipera.
- Naponta két bevetés, tanfolyam, értékelés. A bevetések egyre nehezebbek lesznek. F14 gépekkel fognak repülni, gyorsabban és veszélyesebben, mint valaha. - folytatta Vipera de őszintén már nem figyeltem rá. Maradtam a fiúk nézegetésében. Legtöbb srác helyes volt de egyik sem volt az esetem. Egyik sem tűnt álmaim férfiának.
- Hé Sydney! Megtaláltam a John Travoltádat. - mondta mosolyogva Ice. Tudta, hogy oda-vissza vagyok John Travoltáért. Emlékszem mikor először megnéztem vele a Grease-t. Ő elolvadt Olivia Newton-ért amikor az utolsó 10 percben megjelenik göndör hajjal és vad fekete öltözékben. Én pedig a nyálámban úszva néztem John-t.
- Hol? -  néztem Ice szemébe. Mire az elsősorban ülő sötét hajú pilótára mutatott. Mellette pedig egy kicsivel magasabb szőke pilóta ült. A fekete hajú pilóta ide-oda forgolódott, hogy mindenkit szemügyre vegyen. Engem a magas fiúk takartak így nem láttam az arcát, de valószínűleg ő sem az enyémet.
- Szerintem csak szeretne Johnra hasonlítani. - állapítottam meg
- Az eddigi legjobbak itt olvashatók. A pilóták és a rádiósok. Nekik jogukban van tanítani is.
- A maga neve rajta lesz a táblán? - kérdezte Vipera a fekete hajú férfitől.
- Igen, uram. - válaszolt. Tetszett a hangja.
- Látom van önbizalma. - mondta Vipera. Vipera rám nézett hirtelen felhúzta a szemöldökét majd valamit mintha mondott volna.
- Bazdmeg Ice. - suttogtam
- Na és maga, maga jó pilóta? Elég jó, hogy az ön neve a táblán legyen?- kérdezte mélyen a szemembe nézve. Ice megcsapta reflexből a combomat talán ez volt a jel arra, hogy mindneki minket néz.
- Ha nem lennék jó nem küldtek volna ide, uram. És Igen, a nevem a táblán fog szerepelni.
- Megkérdezhetem, hogy hogy van ennyi önbizalma? Tán mert ön az egyetlen illetve első női pilóta a Top Gun-ban? - kérdezte mélyen a szemembe nézve
- Részben, másrészt pedig tisztában vagyok, hogy tőlem az évek során mennyit kérték számom. Mindenből 200% tejesítettem. Tehát tudok sok olyan technikát stb-t ami az itt lévőknek nem jutna eszébe. Na meg nyilván valamennyit tudok ha egy olyan intézetbe vettek fel amit elméletileg férfiaknak találtak ki. - feleltem
- Ha ennyire sok mindent tud akkor a holnapi gyakorláson maga lehetne az ellenség eredetileg Jester lett volna. Egy egyszemélyes géppel fog repülni és az itt lévők közül mindenkivel megfog birkózni. - jelentette be Vipera
- Ezt nevezem harcművészetnek, holnap találkozunk.
- Végeztem. - mondta mire mindenki felállt helyéről.
- Durva kezdés. - veregette meg a hátamat Iceman.
- A második helyezettek táblája a női WC-ben található. - mondta Iceman mire a szőke bajszos pilóta elkezdett hangosan illetve viccesen nevetni
- Úristen, te megölsz komolyan. Ez így nem jó két O-val írom a Goose-t- mondta

A tanfolyam után még beszélgettem Viperával adott némi tanácsot. Leginkább ami a fiúkat illeti. Azt mondta, jobb lenne ha nem lenne semmi szoros kapcsolatom egy pilótával sem kivétel Icemannel. A tanácsa jogos volt, hiszen ha szerelmes lennék harc közben nem tudnék működni mivel félteném szívem választottját ez pedig elterelné a figyelmemet. Mindenesetre én és Ice munka után elmentünk megünnepelni első napunkat. Elég ismert helyre mentünk mivel az összes pilóta ott volt.

                        Maverick szemszöge

- Hé Mav, tud ki a legjobb? Azok ott ketten Iceman és a csaj. Jéghidegek soha nem hibáznak. Anno az első tanfolyamon mindig Iceman vezetett de ezek szerint a dolgok változnak. - mondta Goose
- Van ilyen, hogy egyszerre Rádiós és Pilóta is? - kérdeztem miközben a sörömbe bele kortyoltam
- Nem így fogalmaznék, inkább úgyhogy mindkettőhöz nagyon ért. - javított ki Goose
- Na és a lány valami közük van egymáshoz? - kérdeztem
- Csak nem féltékeny valaki? - kérdezte nevetve Goose
- Mi? Nem! - forgattam szemeimet majd feltűnt, hogy előttünk sétál el a pilóta akiről az előbb beszéltünk.
- Hé, te vagy az a Top Gun egyetlen női pilótája? - kérdezte Goose
- Nemtudom, láttál más lányt pilóta egyenruhában? - kérdezte nevetve
- Csak akinek pilóta a csődörre. - mondtam
- Mi a hivóneved? - kérdeztem
- Sydney - válaszolt
- Igaz, hogy Iceman a társad mármint a repülésben? - kérdeztem kicsit feszülten
- Igen bár, mint tudjátok holnap egyedül kell repülnöm. - mondta
- Szia Goose Mama! Hello!- jött hozzánk Iceman. Ice és Goose állítólag még az iskolában ismerkedtek meg.
- Maverick, akarom mondani Pete Mitchell. - mondatom után, mintha a Sydney kedve teljesen megváltozott volna. Nem tetszik neki a nevem?
- Tom Kazansky. - fogott kezet velem Ice
- Charlotte Kazansky. - felelte a lány majd mélyen a szemébe néztem. Szép szeme volt talán túl szép.
- Oh, ő Lottie ? A fogadott húgod? Akiről annyit meséltél? - kérdezte Goose. Láttam Sydney szemében, hogy örül annak amit hall.
- Neki is elkellet mondanod az utálatos becenevemet? - fordult Charlotte mérgesen Tom felé.
- Fogadott? De hisz ugyanúgy néztek ki! - húztam össze a szemöldökömet.
- Erős apai gének. - mondta Charlotte
- Cousinok vagyunk. Együtt nőttünk fel.- mondta Ice mire átkarolta Sydneyt.
Őszintén fogalmam sincs, hogy most Charlottenak vagy Sydneynek hívjam, de amíg csak munka kapcsolatunk van addig maradok a Sydneynél.

Miért pont te? [1986 Maverick FF]Where stories live. Discover now