"Feride'm.. Canım karım.. Yani anlamıyorum ben ne oldu şimdi birden bire? Yani ne olmuş olabilir ki?"Canımın içi arabaya bindiğimizden beri trip atıp duruyordu.
Meselemiz hala Orta Çağ!
Hayır diyorum ben kafasızım ben akıl edemedim de sormadım diye ama yok. Canım karımın küsesi gelmiş.
"O kadar uzun konudan nasıl soru sormazsın?" dedi camdan tarafa dönük bir şekilde uzakları izlerken.
"Kocam kelimesi?" dedim aceleyle unuttun der gibi. Bu kelimeyi nasıl unutabilirsin Feride'm? Göz ucuyla bana bakıp beni onayladı.
"O kadar uzun konudan nasıl soru sormazsın canım Kocam?"
Kendimi tutamayıp seslice güldüm.
"Feride'm aslında o kadar da uzun değildi konu ama." dediğim gibi keskin gözleriyle karşılaşınca geri vites attım hemen. "O kadar uzun konu mu olur ya? Senin bu yakışıklı kocan sırf siz o konuya çalışmayın diye soru bile sormadı. Daha n'apsın?"
Kampüsteyken benim odam da "Sen benim kocamsın, sen benim canım kocamsın, seni çok seviyorum." diyordu şimdi bir ağzımı yüzümü ısırmadığı kaldı.
Tövbe tövbe..
"Sen bir üste çıkmayı bi' bırakta canım karım sen bana bi' hesap ver bakayım."
"Neyin hesabını verecekmişim ben?" dedi bana bakarak. "N'aptım ki? Sınavda kopya da çekmedim."
"Eteğini yukarı çekmenden bahsediyorum Feride'm." dedim bastıra bastıra. Utançla başını aşağı eğerken devam ettim. "Biraz daha konuşalım bence bu konuyu ha?"
"Ayyy! Yok yok konuşmayalım. N'olur kocacım n'olur?"
Hanımıma böyle kocacım dedirtirim işte!
"Evde olsak kaçardın dimii? Bak arabadayız kaçamazsın da.. Anlat bakalım böyle bir şey yapmak nereden aklına geldi? Yanlış anlama miniğim aşırı hoşuma gitti. Gitti gitmesine de pek senlik hareketler değil ondan soruyorum. Yoksa odamızda yukarıya çekecek bir etek bırakmasan da olur."
"Mustafa valla atarım kendimi aşağıya ha. Utanıyom sus."
İçine sinmişti şimdi de küçücük kalmıştı olduğu yer de. Ne iyilik yaptım da evlendim seninle minik karım? Yani ne yapmış olabilirim bir aciz kul olarak?
"Utanmışmış." dedim biraz daha uğraşmak amacıyla gülerek. "Sınıfta hiçte öyle değild-"
"Şimdi susarsan gece sorun çıkarmadan başımı göğsüne yaslarım. Yapışırım sana. Kabul mü?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kağıttan Kalpler
Fiksi UmumÖzel bir üniversite de öğretim görevlisi olan Mustafa Soydağ, anlaşmalı evlilik yaptığı karısının okuyabilmesi için kaydını kendi çalıştığı kuruma yaptırır. Aynı kurumda kendisi öğretmen karısı öğrencidir. Tamamen Feride'nin yararı için yapılmış bu...