16. kapitola

12 2 3
                                    

Márty - ,, No, tak to nám hodně pomohlo. "

Po ohledání chemie, jsme se vrátili do našeho kumbálu a zapnuli můj notebook, obohacený o databázi.

Alexis -,, Tak fajn. Mám tu databázi, a ta by měla umět porovnat otisky prstů. Taaaaakže.... Elen, otisky. Barčo, důkazní materiál. Márty, najdi tiskárnu se skenerem a Vaness, donesla bys mi prosím kafe? "
Vaness -,, Proč kafe?"
Alexis -,, Tys nikdy neviděla žádnou detektivku? "
Barča -,, Vždycky je potřeba kafe."
Márty -,, Takže v překladu, dones prosím všem. "
Vaness -,, Rozkaz."

Všichni se pustili do svých úkolů a já pověsila nástěnku a nachyslala jsem si připínáčky a, jak už to v detektivkách bývá, barevné provázky. Když jsem měla hotovo, akorát přiběhl Márty s novinkou o nálezu tiskárny.

Alexis -,, Elen, vyrážíme!"
Elen -,, Ale notaaak. Zrovna nám přišlo kafe. Nepočká to?"
Alexis -,, Dáš si ho potom! Šup! Čím dřív tam dorazíme, tím dřív se dostaneš ke své kávě. "
Elen -,, A nebo si nejdřív dáme to kafe. Ne?"
Alexis - opatrně jsem svůj notebook podala Mártymu a chytila Elenu za límec ,, Jdeme! Veď mě má mapo. "

Dorazili jsme k nějaké tiskárně, kterou Márty identifikoval jako tu pravou, a já začala připojovat notebook. Elena pořád remcala.

Alexis -,, Kámo, funguj! Dělej! Makej!"
Elen -,, Myslím, že bys potřebovala kafe. "
Alexis -,, Neremcej furt!"
Márty -,, Co vytáhnout tohle?"
Alexis -,, To bych radši nezkoušela. Mohlo by to-"
Márty -,, Ups..."
Elena -,, Vypadnout? "
Alexis -,, Jo přesně, ale to tam půjde nasadit."

Zkoušeli jsme to nasadit, ale drželo to tam silou vůle. A jak už to u mě bývá, v tu nejnevhodnější chvíli se nám za zády ozval dobře známý hlas.

,, Jak to jde?"

Všichni jsme se naráz otočili a uviděli ředitele. Nahodili jsme úsměv a všichni najednou spustili.

Ředitel -,, Stop! Postupně."
Alexis -,, Dobrý den. "
Elen -,, Jak se máte?"
Márty -,, To se nám dnes vydařilo počasí, že? "
Ředitel -,, Ehm... Zdravím, mám se skvěle a počasí je fajn, ale... co jste provedli?"
Alexis -,, My? "
Elen -,, Nic."
Márty -,, Co bychom MY mohli provést? "
Alexis -,, My jenom zprovozňujeme tiskárnu."
Ředitel -,, Tuhle? Tak tu nezprovozníte."
Elen -,, Ale notak. My potřebujeme skener."
Ředitel -,, Tak pojďte do ředitelny. Mám tam funkční skener. "

Rozešli jsme se tedy směrem k ředitelně a mysleli jsme si, že to máme z krku, ale když jsme byli asi v polovině chodby, tiskárna se tak trošku rozpadla. Všichni jsme se otočili tím směrem.

Ředitel -,, Jo tak. No, máte štěstí, že nefunguje."

Oddychli jsme si, že nemusíme ke zničené třídě řešit ještě zničenou tiskárnu.

Ředitel - ,,Tak támhle u okna." ukázal a hledal něco ve skříni, za svým stolem, ,,Čaj?"
Elen - ,,No, čeká na nás kaf-" umlčela jsem ji. Bohužel ne pěstí.
Alexis - ,, Ano, moc rádi." usmála jsem se.

Ředitel postavil vodu na čaj a Márty zapnul tiskárnu, a tak jsem se znovu pokusila, tentokrát zdárně, připojit se svým notebookem. Naskenovala otisky z chemické učebny, ale výsledek mi vyrazil dech.

Márty - ,,Tak co?"
Alexis - ,,Ehm.... eeee... nic novýho."
Elen - ,, Alexis Parkerová, stoprocentní shoda. To jsme čekali."
Alexis - ,,Jenže to jsou jediný otisky, co tam jsou."

Svěsila jsem hlavu a vypnula počítač.

Ředitel - ,,Většina potíží tolik netíží po šálku horkého čaje."

Postavil na stůl čtyři šálky s čajem a posadil se za stůl. Taky jsme si sedli a začali usrkávat ovocný čaj.
Ředitel se nás ptal, jak jde vyšetřování a na takové ty klasické otázky. Při mluvení jsem hodně gestikulovala, ale to bych nebyla já, aby se něco nepokazilo.

Zrovna jsem mluvila o nástěnce a jak jsem se rozmáchla, převrhla jsem svůj šálek. A jeho obsah skončil na Mártyho ruce. Nejrychleji zareagoval ředitel, čapnul Mártyho a odvedl ho k umyvadlu, kde mu ruku chladil pod proudem studené vody. Márty se červenal, řekla bych, že hněvem, ale nejsem si jistá.

Elen - ,,Gratuluju, tupá hlavo!" potřásla mi rukou

Po tomto karambolu jsem se omluvila, pomohla uklidit a raději jsme odešli do našeho kumbálu a dali si kafe.

Novinky ohledně otisků zbytek vyšetřovacího týmu moc nepotěšily, překvapivě. A tak jsme začali vymýšlet, co budeme dělat dál.

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Oct 02, 2023 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

NešikaKde žijí příběhy. Začni objevovat