Hoofdstuk 14

20 3 0
                                    

''Dan Smith?''
Dan wordt rood en knikt. ''Yeah.''
''You are under arrest for taking drugs with you.''
Ik kom erbij staan. ''Sir, I think you are mistaken.'' zeg ik tegen de ene agent.
Hij kijkt me boos aan.
''Then let him do a test, or search for it, right now, right here.''
Ik open mijn armen en doe een stap naar achteren.
De andere agent houdt zijn hoofd schuin en kijkt naar mij.
''Harry, check the bedroom, I'll ask Smith himself.''

''Dan, zeg me dat het niet waar is.'' zeg ik tegen hem met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel.
Dan kijkt met een rood gezicht naar de grond en loopt vervolgens mee met de agent naar de keuken, mij negerend en beduusd achter latend bij de deur.

Wanneer ze terug komen naar de woonkamer komt Dan niet naar mij toe. Op dat moment komt de andere agent terug met een zakje pillen.
Ik kijk Dan met betraande ogen aan. Hij kijkt terug, de schuld op zijn gezicht.
''I'm sorry.'' zegt hij terwijl zijn handen worden geboeid.

Ik kan mijn tranen niet inhouden. Hoe kon hij? Hij heeft tegen me gelogen.
''Don't worry, he'll be back tomorrow.'' zegt de agent tegen mij.
Ik loop naar de slaapkamer, smijt de deur dicht en laat me op zijn bed vallen, huilend met mijn gezicht in een kussen hoor ik Dan praten tegen de agenten.
''Let me please explain to her what happened.''
''Look, we're also tired, we're gonna drop you at the office and then we're going to bed.''
''She's fucking upset, please, it takes a minute.''
''We'll send someone to look after her.''

''LEAVE ME ALONE!'' Schreeuw ik vanuit de slaapkamer.

''Jill, I am so sorry, please don't hurt yourself, I'll be back soon.''
Dat is het laatste dat ik hoor voordat ik de voordeur hoor dichtslaan.

Bastille Fanfiction - Lost HighwayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu