Odinin tarina

3 0 0
                                    

Olen viettänyt nyt monta päivää Midoran palatsin tyrmässä. Mietin päivittäin, mitä siskolleni kuuluu. Mietin myös, näenkö häntä enää. Virun sellissä päivästä toiseen rottien kanssa. Ilman huiluani en pysty pakenemaan. Eikä minulla ole hiuksissa hiuspinniä, jolla saisi lukon auki kuten elokuvissa. Katselen kahta rottaa, jotka tappelevat leivänkannasta. Huokaisen turhautuneena. Kuulen, kuinka tyrmän ovi avataan. Pian Micah ilmestyy sellini toiselle puolelle. Hän avaa oven ja käskee minut mukaansa. Hän vie minut kuningattaren valtaistuinsaliin. Tätä on tapahtunut jo pari kertaa täällä ollessani. Kuingatar kutsuu minut kuuntelemaan, kun hän nauraa minulle ja uhkaa napata siskoni ennen ennustuksen toteutumista. En vieläkään tiedä, miksi hän haluaa saada Merielin hyppysiinsä niin kovasti. Astumme valtaistuinsaliin. Kuningatar läksyttää Micahia epäonnistumisesta, pilkkaa minua ja valittaa jostain, mistä en saa selvää. Kun pikku juttutuokiomme on ohi, Micah vie minut takaisin selliin. Micah lukitsee minut selliin, uhoaa nappaavansa siskoni ja lähtee jättäen minut yksin rotien kanssa. Makoilen sängylläni ja katselen pienestä ikkunasta ulos. Havahdun, kun kuulen lukon kilinää.

Nousen pystyyn ja katson sellin ovelle. Lukkoa näpertää huppuun varjoutunut henkilö. "Mitä sinä oikein teet?", kysyn hämilläni. "Shh ole hiljempaa", kuiskaa naisen ääni. "Yritän vapauttaa sut senkin hölmö", nainen sanoo. "Kuka sä oikeen oot?", kuiskaan. "En ehdi selitellä juuri nyt. Jos haluat vapaaksi, ole hiljaa ja seuraa minua", naisääni kuiskaa. Lukko aukeaa ja tippuu lattialle. "Noniin mentiin", nainen kuiskaa ja viittoo seuraamaan. Seuraan häntä ulos tyrmästä ja takaovien kautta palatsin pihalle. "Entä huiluni?", kysyn. En todellakaan haluaisi jättää arvotavaraa jälkeeni. Nainen ottaa taskustaan kokoonpuristetun huiluni ja heittää sen minulle. "Kiitos", henkäisen. Läheltä kuuluu vartijoiden ääniä. Olemme palatsin kivimuurin vieressä, enkä näe pakoreittiä. "Miten pääsemme pois täältä?", kysyn. "Näin", nainen sanoo. Hän tekee käsillään liikkeitä ja voimakas tuulivirta nostattaa meidät ilmaan ja muurin yli. "Nyt juostaan", nainen sanoo. Juoksemme sivukujia ja katuja pitkin kaupunkiin. Hetken kuluttua huomaan vartijajoukon seuraavan meitä. "Vartijoita", sanon. "Tiedän", nainen sanoo. Sitten hän pysähtyy ja polkaisee jalkansa maahan, jolloin valtava maanjäristysaalto pyyhkäisee vartijat nurin. "Sitten jatketaan", nainen sanoo. Juoksemme kaupungin laidalle. Nainen varmistaa ettei kukaan näe, ja avaa oven yhden talon sisälle. Kun olemme sisällä, uskallan viimein taas puhua. "Voitko nyt kertoa, kuka olet?", kysyn. Nainen ottaa hupun pois päästään. Hänen ihonsa on heleän vaaleanpunainen, hiukset ovat pinkit ja korvat ovat haltian korvat. Olen luullut häntä koko ajan naiseksi, mutta hän onkin noin minun ikäiseni tyttö. "Olen lady Kamdra", hän esittäytyy. "Kuningas Altair pyysi apuani. Minun tehtäväni on auttaa prinssiä ja prinsessaa heidän tehtävässään. Eli autan myös siskoasi. Kuningas käski heitä etsimään minut, jotta voin auttaa heitä pelastamaan sinut, mutta kyllästyin odottamaan heitä, joten... ole hyvä", Kamdra sanoo. Suuni on loksahtaa auki. Lähtikö Meriel minun perääni, vaikka hän tietää Micahin jahtaavan häntä. Tai siis tietenkin hän lähti perääni, koska hän on Meriel, mutta eikö sisko ymmärrä tehtävän riskejä. Läksytän häntä kyllä tästä, kun tämä on ohi. "Tiedätkö, milloin he saapuvat tänne?", kysyn. "Kyllä. Pyysin maan kasveja kertomaan, kun he saapuvat tarpeeksi lähelle", Kamdra sanoo. En ehdi sanoa mitään, kun lady jatkaa puhumista. "Sitten, kun he ovat tarpeeksi lähellä, menen etsimään heidät ja tuon tänne. Sitten autan teidät takaisin kotiin. Mutta haluaisitko jotain muuta päällesi kuin nuo vanhat selliivaatteet", Kamdra sanoo ja menee vaatekaapille. Hän nakkaa minulle vanhan, mutta hyvässä kunnossa olevan armeijan takin, mustat housut ja saappaat. "Kiitos", sanon ja käyn vaihtamassa vaatteet toisessa huoneessa. "En ehtinyt vielä kiittää avustasi, joten kiitos", sanon tullessani takaisin. "Ole hyvä vain", Kamdra sanoo. "Koitetaan saada tänä yönä unta. Olen varma, että siskosi kumppaneineen saapuvat Midoraan huomenna", Kamdra sanoo. Toivon totisesti niin.

Uskomaton MatkaWhere stories live. Discover now