Meriel
Midoran hallitsija kuningatar Amori pysähtyy metrin etäisyydelle minusta. "Nouse ylös kultapieni", hän sanoo. Katselen häntä hetken verran ennen kuin nousen lattialta. Olkapäätäni vihlaisee ikävästi. "Mitä tahdot minusta?", kysyn tympääntyneellä äänensävyllä. "Tiedätkö, minkälainen kirous on ylläsi?", kuningatar kysyy huvittunut ilme kasvoillaan. Pudistan päätäni hieman hämmentyneenä kysymyksestä. "Sinulle on varmasti kerrottu, että olet kuin ajastin johonkin tärkeään tapahtumaan eikö vain. Noh, asia ei ole niin yksinkertainen. Isoisoäitini kertoi aikoinaan, että se, joka saa kotkaennustuksen yllensä, saa myös mahtavan voiman. Ja minä aion saada tämän voiman", hän sanoo. Sitten hän heittää kämmenestään energiapallon kohti minua. Väistän sen juuri ja juuri. Kuningatar valmistautuu uuteen hyökkäykseen. Otan äkkiä taskustani huiluni ja vedän sen koko pituuteensa. Onnistun torjumaan uuden energiapalleron asettamalla huilun minun ja pallon väliin. Koska huiluni on maaginen, kuningattaren energiapallo hajoaa päreiksi osuessaan siihen. Maagi Micah ilmestyy kuningattaren viereen, ja he molemmat alkavat pommittaa minua loitsuilla. Minun on vaikea torjua niitä kaikkia.
Odin
Seuraamme Kamdraa läpi kujien ja takaporttien. Edessämme häämöttää jo kuningattaren palatsi. "Okei kuunnelkaa tarkkaan. Menemme käytöstä poistetun perunakellarin kautta. Sieltä pääsemme nopeiten palatsiin sisälle. Sisällä sitten hajaannumme tarvittaessa. Luulen kuitenkin, että Meriel on viety suoraan kuningattarelle, sillä ennustuksen toteutumisen aika on lähellä, tunnen sen", Kamdra sanoo. Hän vetää viittansa hupun päähän ja viittoo meitä seuraamaan. Seuraan häntä ja perässäni tulevat loput seurueesta. Valppaan näköinen Aibek, pelokas Aelia ja jatkuvasti joka suuntaan vilkuileva Svein. Hiivimme palatsin sivustalle. Kamdra osoittaa pensasta ja sukeltaa sitten sen sisään. Kuulu hento lukon kilahdus ja vaikeroivat saranat. Menemme pensaan läpi hänen perässään. Edessäni on aukinainen luukku, josta pääsee portaat alaspäin. Kamdraa ei näy missään, joten astelemme varovasti portaat alas. Kellarin kosteus on tehnyt portaista liukkaat, ja Svein melkein liukastui astuessaan viimeiseltä portaalta alas. Kamdra on sytyttänyt kämmenelleen pienen liekin ja seuraamme sitä läpi pimeän kellarin. Kiipeämme toiset portaat ylös. Saavumme palatsin tyhjään keittiöön. "Okei kuunnelkaa tarkkaan. Astuttuamme tuosta ovesta ulos, kuka tahansa voi koska tahansa huomata meidän hiiviskelevän palatsissa, joten pitäkää matalaa profiilia", Kamdra sanoo. Nyökkäämme kaikki. Kamdra edellä poistumme keittiöstä. Hiivimme varjoissa pitkin käytäviä. Kunnes kuulen räjähdyksen ja kiljuntaa. Siskoni kiljuntaa.
Seuraan ääntä ystävien seuratessa minua. Juoksen niin lujaa kuin pääsen. Sydämeni hakkaa. En kestä, jos Merielille on sattunut jotain. Käytävän päässä häämöttää raskaan näköinen pariovi. Otan huiluni esille ja asetan sen huulilleni. Soitan pienen räjähdysloitsun ja tähtään sen osumaan oveen. Ovi aukeaa raolleen. Päästessäni sen luokse, työnnän ovet auki voimalla. Ryntäämme kaikki sisälle valtaistuinsaliin. Skannaan katseellani salia etsien vilausta siskostani. Jotkut verhot ovat liekeissä, ilmassa leijuu pölyä ja lattialla on iso kasa katosta romahtaneita lautoja ja kiviä sun muuta. Ja kasan vieressä Meriel makaa kyljellään. "Meriel!", huudan ja juoksen hänen luokseen. Svein tulee kanssani. Kyykistyn koskettamaan Merielin kasvoja. Hän ei reagoi siihen mitenkään. Svein istuutuu polvilteen lattialle Merielin viereen ja kääntää hänet varovasti selälteen. Svein ottaa Merielin toisesta ranteesta hellästi kiinni ja tunnustelee pulssia. "Syke on heikko, mutta vakaa. Voin koittaa parannusmagiaa", Svein sanoo ja katsoo minua silmiin. Nyökkään hänelle. Nousen ylös ja katselen ympärilleni. Kamdra sammuttaa tuleen syttyneitä verhoja. Aelia ja Aibek tutkiskelevat ympärilleen katsellen. Yhtäkkiä Aelia katse pysähtyy kuin naulittuna sali toiseen päähän. Hän nostaa sormensa ja osoittaa sillä suoraan ohitseni. Käännyn katsomaan siihen suuntaan. Kuningatar ja Micah tulevat esiin pölypilvestä. "Hae tyttö", kuningatar sanoo Micahille. Maagi nyökkää ja lähtee astelemaan suuntaamme. Kohotan huilua kuin merkiksi hänelle, että lähemmäs ei kannata tulla. Maagi vain virnistää ja jatkaa kävelyä. "Meidän täytyy vähintäänkin pidätellä heitä, kunnes Meriel pääsee ulos täältä", sanoo lady Kamdra ilmestyessään viereeni. Sitten Kamdra polkaisee maata niin lujaa kuin pystyy. Paksuja juuria nousee lattian läpi. Juuret hyökkäävät Kamdra käskystä vastustajia kohti. Aelia on tullut antamaan taustatukea suojakilpensä kanssa, ja Aibek sinkoilee veitsenteräviä kuunsirppejä. Soitan huilullani voimakkaimpia tuntemiai loitsuja.
Meriel
Avaan hitaasti silmäni. Katseeni tarkentuu ylleni kumartuneeseen Sveiniin. "Onneks tulit tajuihis, ooks kunnossa?", Svein sanoo helpotuksesta huokaisten. "Luulen niin", vastaan. Kyllä. Olkapäähäni ei satu enää yhtä paljon. Vasta nyt tajuan, että taustalla kuuluu taistelun ääniä. Nousen ylös niin nopeasti, että päässä heittää. "Mitä oikein tapahtuu?", kysyn. "Löysimme sut täältä tajuttomana. Ja sitten Micah hyökkäsi, joten oli pakko puolustautua. Aelia on suojannut meitä sen aikaa, että paransin sua vähän magialla", Svein kertoo. Nyt, kun katson ympärilleni, näen sen. Valtaistuinsalin ovi on räjäytetty auki, ja taakse katsoessani näen kaikki ystäväni taistelemassa Micahia vastaan. Odin on joukon kärjessä. "Mun täytyy auttaa", sanon ja nousen hieman vapisten ylös. "Ei tarvitse, he pärjäävät. Kuningatar haluaa sut käsiinsä, joten sut täytyy saada pois täältä. Pystytkö käyttämään portaalia?", Svein kysyy. Pudistan päätäni. Poimin huiluni lattialta ja astelen Aelian viereen. "Laske suoja, meen tuonne auttamaan", sanon hänelle. "Mitä?! Et varmasti mene tuossa kunnossa", Aelia vastaa kasvoillaan keskittynyt ilme. "Aelia kiltti, mun veli on tuolla ja sun myös. Ja lady Kamdra", anelen. Aelian kasvoilta voi lukea, että hän harkitsee kaikkia vaihtoehtoja. "Hyvä on, mutta oo varovainen", hän sanoo lopulta ja laskee suojakilven. Astelen taistelevan joukkiomme läpi, suoraan Odinin viereen. Hän ei ehtinyt sanoa mitään, kun aloin soittaa loitsua. Ukkosisku on loitsun nimi. Soitan, tähtään ja ammun. Salama ampuu itsensä matkaan ja melkein osuu maagiin. Micah ampuu takaisin ja torjun sen huilullani. Seuraavaksi vastustajan suunnalta tulee niin voimakas tuulenpuuska, että se kaataa kaikki kumoon. Nousen ensimmäisenä takaisin pystyyn. "Joko riittäisi? Voit antautua ja säästän ystäviesi henget", Micah sanoo manipuloivalla äänellä. Katson vaikertavaa joukkoa takanani. "Valitan, mutta ennemmin kuolen tässä ja nyt kuin antautuisin teille", vastaan hänelle. Muodostan suullani sanan anteeksi ennen kuin alan soittaa.
En ole soittanut tätä loitsua pitkään aikaan ja viime kerralla oli käydä huonosti. Ilmanpaineloitsu. Soitan ja näen, kuinka se alkaa vaikuttaa Micahiin. Vilkaisen taakseni ja joudun kohtaamaan avuttomat katseet ystäviltäni, kun hekään eivät saa happea. Jatkan, kunnes maagi vajoaa polvilleen. Lopetan soiton, ja olen alkamassa soittaa homman viimeistelevää loitsua, kun kotkan kiljunta valtaa pääni.
Odin
Vedän keuhkot täyteen ilmaa Merielin lopettaessa soittonsa. Katson, kun kaukaisuudessa Micah lysähtää lattialle. Meriel on kohottamassa huilua huulilleen, kun huomaan jotain. Viimeinen hiusraita vaihtaa väriään! Meriel alkaa kiljua ja pudottaa huilun kilisten lattialle peittääkseen korvansa. Nousen salamana lattialta, kun huomaan Merielin alkavan kaatumaan taakse päin. Ehdin luisua polvilteni hänen taaksensa, juuri ennen kuin vahinko olisi tapahtunut. Sisko kaatuu rentona päälleni. Pitelen häntä sylissäni ja katson salin toiseen päähän huolissani. Maagi nousee jo ylös, ja kaikilla on energia lopussa. Yhtäkkiä Meriel avaa silmänsä. Ne hohtavat vaaleansinisinä. Hän kierähtää sylistäni lattialle, poimii huilunsa, ja nousee se kädessään ylös. Meriel sulkee silmänsä keskittyneen näköisenä. Taikahuilu alkaa hohtaa hopeisena. Se venyy pitkäksi hopeiseksi kepiksi, jonka päässä on safiirin sininen hohtava kivi. Merielin hiukset ovat nyt kokonaan siniset, kihartuneina ja vapaina. Asu on muuttunut. Se on suoraan kuin legendojen sankarilla. Puvun metalliosat ovat hopeiset. "Maagi Micah ja kuningatar Amori. Kohtalon hetkenne ovat käsillä", Meriel sanoo kantavalla äänellä. Sanoissa on voimaa, jota en ennen ole kuullut siskon äänessä. Katson, kun Meriel astelee varmoin askelin uusissa koroissaan kohti Micahia ja kuningatarta. Hän tekee sauvallaan monimutkaisen kuvion, ja ampuu sinistä tulta muistuttavaa energiaa hirveällä voimalla kohti vastustajia. Micah ei ehdi väistää toisin kuin kuningatar. Katson järkyttyneenä kohtaa, jossa maagi hetki sitten oli ollut. Jäljellä oli vain käryävä kohta lattiassa. Meriel kääntää katseensa kohti kuningatarta. Hän kohottaa sauvaansa ja tekee uuden monimutkaiselta näyttävän kuvion ilmassa. Massiivinen tuulenvire syntyy kuin tyhjästä ja kiertyy vaivihkaa kuningattaren ympärille. "Päästä minut!", hän huutaa. Näen, kuinka tuuli kovettuu kuulaksi kuningattaren ympärille. Hän on ansassa sen sisällä. Hän yrittää päästä taialla sen läpi, mutta ihan turhaan. Meriel pyöräyttää pyöreän renkaan sauvallaan ilmaan, ja siihen ilmestyy portaali. Hän siirtää taialla kuningattaren portaalista läpi. Hänen äänensä kuuluu vielä, kun portaali sulkeutuu. Merielin asu vaihtuu takaisin retkeilyvaatteisiin. Hiukset ja silmät lakkaavat loimuamasta ja Meriel vajoaa lattialle sauvansa kanssa.
YOU ARE READING
Uskomaton Matka
FantasyHuilunsoittaja Meriel Darwin saa ylleen ikivanhan ennustustavan, kotkaennustuksen. Sen vuoksi hän kuulee kotkan kiljuntaa korvissaan ja hänen hiustensa väri vaihtuu. Mikä ennustus sitten on? Sitä ei kukaan tiedä, ei edes Meriel. Onneksi Merielillä o...