palatsi

3 0 0
                                    

Meriel

Nousemme kaikki ylös ja pysähdymme kuuntelemaan ulkoa kuulunutta rysähdystä. "Ei ollut fiksua piiloutua näin lähelle vartijoiden tyrmäyspaikkaa", kuuluu ääni ympäri huonetta. Tunnistan äänen Micahin ääneksi. "Näyttäydy", Odin sanoo. Kuuluu naurua. "Saatan säästää teidät muut, jos luovutatte tytön minulle", Micah sanoo. "Ei ikinä", Odin sanoo ja ottaa huilunsa taskustaan. "Mh harmi", Micah sanoo ja astuu esiin varjoista vartijoiden rynniessä ovesta sisään. Aelia toimii nopeasti ja luo suojakilven ympärillemme. "Tuo ei pidättele minua kauaa", maagi sanoo ja soittaa loitsun. Sitten hän hakkaa huilunsa toisella päällä suojakilpeen särkyneen lommon. "En jaksa tätä kauaa", Aelia ähkäisee toisen iskun iskiessä. Erotan hänen silmiensä säihkyvän. Kolmannen iskun kohdalla suojakilpi särkyy palasiksi ja Aelian hoippuu taaksepäin. Aibek tukee siskoaan ja laukaisee muutaman pyrstötähden Micahia kohti. Hän kuitenkin torjuu ne nopeasti. On Odinin vuoro hyökätä. Hän heittää loitsun maagia kohti, ja osuessaan Micah haihtuu savuna ilmaan. Tunnen jonkun ottavan minut kätensä tiukkaan puristukseen itseään vasten, jolloin liikkumiseni vaikeutuu. Kiemurtelen, mutta en pääse vapaaksi. "Otetaanpa ihan rauhallisesti", Micahin ääni kuiskaa korvaani. Säpsähdän. Missä välissä hän tuohon ehti? Micah asettaa huilunsa kaulalleni. Ystävät ja Kamdra taistelevat vartijoita vastaan. Odin seisoo muutaman metrin päässä minua vastapäätä. "Päästä hänet", veli sanoo ja asettaa huulensa huilulle. "Et uskaltaisi. Siskoosi saattaisi sattua", Micah sanoo ja hymyilee kierosti. Odinin kasvoilta paistaa viha. Veli laskee huilunsa alas. Micah puolestaan soittaa loitsun. Silmiäni alkaa väsyttää. Micah soittaa uuden loitsun ja aivan yhtäkkiä hän kääntyy ja tönäisee minua. Hoipertelen puoliksi tietämättömänä tästä maailmasta portaalin läpi. Tipahdan jonkinlaiseen tyhjiötilaan ja ehdin leijua siellä hetken aikaa ennen kuin silmäni painuvat kiinni.

Odinin nk

Micah heittää Merielin portaalista läpi. "Ei", huudahdan ja soitan loitsun. Sen ansiosta pystyn teleporttaamaan itseni Micahin taakse. "Liian hidas", maagi sanoo ja napsauttaa sormiaan. Portaali katoaa sekunnissa! Katsahdan taakseni vihaisen ilmeeni saattelemana. Micah hymyilee ilkeästi ja katoaa vartijoidensa kanssa kuin tuhka tuuleen savuverhon saattelemana. Jäämme katsomaan toisiamme hämmentyneinä savun hälvennettyä.

Menemme keittiöön. Kukaan ei istu alas. "Mitä me nyt teemme?", Aelia kysyy surkeana. "Menemme palatsiin. Tiedän reitin", Kamdra sanoo päättäväisenä. Hän hakee kartan lipaston laatikosta ja levittää sen pöydälle. Kehitämme suunnitelman, miten pääsemme palatsiin.

Meriel

Tömähdän pimeydestä kivikovalle lattialle. Avaan silmäni ja kömmin hitaasti ylös. Katselen ympärilleni ja näen vain suuren ja tyhjän valtaistuinsalin. Valaistus on tosi himmeä ja minun on vaikeuksia erottaa pimeydestä minua kohti kävelevä hahmo. Korkokengät kopisevat lattiaa vasten ja ne sattuvat päähäni. "Kas kas kas. Kukas se siinä onkaan", naisen ääni sanoo pimeässä.

Uskomaton MatkaWhere stories live. Discover now