BUK!
Aku tumbuknya dulu sebelum dia tumbukku.
"Syah! Kau gila ke apa tumbuk anak orang", marah Kashah. Apahal aku pula yang kena?
"Kau nampak kan dia cuba tumbuk Syah? Syah cuma nak pertahankan diri dia je", kata Nisah cuba back-up alu.
"Masalahnya, Qas ni lembut. Syah tu kasar", kata Kashah backup Qas. "Yang kau nak backup dia tu apasal? Adik kau kot yang Qas cuba tumbuk", tengking Efa. "Kau tak dengar ugutan yang Glitters cakap tadi? Ke kau pekak", sambung Nisah.
Kashah tersentak. Izz nak bantu Kashah tapi memang betul apa yang Black Rose cakap. Qas mulakan dulu.
"Apa yang terjadi ni"
Kitaorang pandang ke arah pintu kafe. Khalish and Guccigang. Fateh dan Angah tak ada. Harap sangat Angah tak tahu.
Aku pandang Kashah.
"Aku tak kisah kalau nak backup dia. Walaupun aku cuba nak protect diri aku sendiri. Kalau kau nak lebihkan sotong ni pun tak apa. Anggap dia as adik sendiri pun, tak kisah. Buat la. Asalkan kau tak lupa yang aku ni adik la, kembar kau. Ciao. Don't follow me, girls", aku terus pergi dari situ lalu mengalirkan air mata.
Aku lari sebab nak nangis. Ye la, takkan aku nak tunjuk yang 'Queen of Hell' ni menangis.
Khalish dan Guccigang jalan ke arah Glitters, The Hotz dan Black Rose. "Aku nak penjelasan nanti. Jumpa aku dekat bilik pengawas lepas sekolah ni. Adam, kau ambil nama diaorang. Sebab dia, buat kecoh dekat kafe", arah Khalish lalu pergi.
Adam akur lalu tulis nama kitaorang. Guccigang hanya pandang dengan pandangan simpati. Nak tolong, tapi bila Khalish memberi arahan, mereka mengakur.
Efa pandang pelajar yang ada di kafe. Semua masih memandang mereka. "Apa pandang-pandang? Nak kena tumbuk juga", jerit Efa tiba-tiba membuatkan semua tersentak. Nisah mengeluh.
🔥
Aku masuk ke kelas lalu ambil beg galas aku dan keluar. Tak ada mood aku nak belajar.
Aku pergi ke tempat parking kereta asrama. For your information, aku bawa kereta walaupun tak ada lesen. Patutnya ada lesen sahaja yang boleh bawa tapi aku ada taktik. Tak apa, Angah tahu aku bawa kereta. Dia dan Kashah pun bawa.
Aku masuk kereta sport red-black aku. Angah light blue, Kashah pula kuning. Kereta sport juga.
Kenapa boleh bawa kereta? Sebab hari Sabtu dan Ahad boleh outing. Jadi, siapa parents tak dapat datang diaorang bawa kereta atau motor. Tu pun untuk siapa yang ada lesen je. Kalau tak ada, tak boleh tapi aku bawa juga.
Dekat sekolah ni kalau nak outing boleh pakai baju bebas tapi diaorang perlu gantung Kad ID dekat leher so orang dapat tahu dia ni sekolah Akademi Bima Sakti.
Aku mula menghidupkan enjin. Tukar baju? Don't worry, aku ada baju spare. Hari ni, Pak Syed yang jaga pagar. Pak Syed cuba tahan aku. Tapi aku buat rileks, buat 'peace' lepastu pergi. Kalau dapat McD pon sedap ni.
Let's go to McD!
YOU ARE READING
Our Precious Memories [HIATUS]
RomancePrank orang, melanggar peraturan sekolah, suka fly, ponteng assembly, lepak dekat luar adalah hidup aku. Aku Siti Aisyah binti Dato' Abdul Lau Zaie. Member panggil aku Syah. Aku diberi gelaran Queen of Hell. Member aku ada dua orang. Black Rose mest...