Aku hanya diam.
Dia duduk sebelahku. "Bukan semua benci kau", katanya. "Kau buat apa dekat sini", tanyaku. "Nak cari kau la", balasnya.
"Macam mana kau boleh tahu akt dekat sini", tanyaku lagi. "Instinct". Aku diam. Dia diam.
"Memang betul pun semua benci aku", kataku.
Dia mengeluh.
"Kau yakin ke? Kashah cuma tak nak kau masuk disiplin sebab tumbuk anak orang", terangnya. "Qas tu mula dulu kan", marahku.
"So, biarlah dia. Dia dah kena maki dah pun. Angah kau la tu yang maki dia sebab cuba nak tumbuk kau", aku diam.
"Bukan semua benci kau. Diaorang semua sayang kau termasuk aku. Guccigang tu. Kan selalu backup kau. Kashaf dengan Kashah tu. Lagi risau kau keluar ni. Dah la tak inform. Kashaf mengamuk tau tadi. Habis semua orang dia maki. Tengok tu. Dia risau kot tu. Dia takut kau hilang. Cara dia amuk tu memang tunjuk yang dia sayang kau. Kashah tu tak habis-habis call aku sampai sekarang. Tanya dah jumpa kau ke belum. Suara dia jelas time dia call tu, dia nangis. Kau tak perasan ke yang diaorang sangat sayang dekat kau? Takkan kau tak perasan kot dengan cara layanan diaorang".
Dush!
Setempek kena dekat muka aku bila dia tanya soalan tu. Aku diam. 'Haah. Selama ni aku tak perasan ke', bisik hatiku. Tanpa sengaja, aku menangis lagi. Ya Allah, ni first time aku menangis depan dia.
Dia pandangku. "Nanti kau jumpa diaorang, cakap minta maaf. Walaupun Kashah tu salah, kau cakap dulu. Aku yakin diaorang maafkan kau", katanya.
Aku senyum memandangnya.
"Thanks for your support...",
Dia senyum.
"Khalish...."
Ya, depan aku bagi ceramah ni, dia. Musuh ketat aku. Khalish. "Dah la tu. Takyah nangis. Apa ke orang cakap nanti yang Queen of Hell ni menangis? Nanti keluar berita tajuk 'Queen of Hell cries for the first time". Terus jadi berita terhangat", usik Khalish.
Aku usap air mataku. Aku merengus. "Jahat eh kau. Kalau aku nanti bagi tajuk ' King of Heaven yang keras hati pujuk seorang perempuan menangis for the first time'. Ha, buruk terus nama kau", bidas aku balik.
Khalish ketawa.
"Haha. Dah jom", ajaknya. "Jom ke mana", tanyaku. "Balik asrama. Eh, tak. Pergi jalan-jalan", katanya.
"Serious ah? Kau tu dah la Ketua Umum. Lepastu nak fly", kataku. "Excuse me. Aku mesti la minta kebenaran keluar, cayang. Dah nama pon Ketua Umum kene la berdisiplin. Bukan macam kau, main keluar je", sindir Khalish.
"Lantak kau la. Aku nak blah", aku bangun terus berlalu tapi lengan bajuku ditarik dan aku terpusing belakang hampir terlanggar Khalish.
We are way too close. Mataku bertentang dengannya. Dia merenung mataku dan aku merenung mata coklat gelapnya.
"Abang buat apa?".
Aku dan Khalish cepat-cepat jauhkan diri. Muka aku membahang. "Ehem, berapa lama adik ada dekat situ", tanya Khalish. "Waktu akak cantik tu sikittttt lagi nak terlanggar abang", kata budak perempuan tu. Aku terlopong.
"Akak dan Abang dah kahwin ke", pertanyaan dia buat aku terkejut. "What? No. Aku tak kahwin dengan dia la weyh. Kitaorang kawan je. Dan kitaorang ni still belajar tau", bantahku.
"Oh, ye ke. Sebab Mama cakap kalau nak cium kena kahwin dulu sebab haram", aku terlopong. Biar betul budal ni! Aku pandang Khalish. "Dah apahal kau tergelak macam tak ingat dunia", tanyaku padanya yang tengah gelak.
"Haha. Tengok la budak tu. Ingat kita dah kahwin. Padahal tak pun. And you should see your face back then. Haha", terangnya lalu sambung ketawa.
'Shit'. Carut aku dalam hati. "Tak ada la. Kita cuma kawan je. Okay la. Aku pergi dulu ye. Bye", aku bangun dan jalan ke arah Khalish.
"Dah puas gelak", tanyaku sinis. "Dah". Aku senyum sinis lalu berjalan dekat ke arahnya. "Weyh. Kau apahal dho. Kalau ye pun suka aku, jangan ah buat kerja gila", tegur Khalish gelabah.
Aku berhenti depannya. Beza jarak kitaorang hanya 15cm je. Aku pandang tepat matanya.
'Gulp! Dah kenapa dia macam ni. Buat aku terjatuh cinta dengannya', bisik hati Khalish.
"Khalish~", panggilku meleret manja.
Dia gelabah. Huh, kau ingat aku suka kau ke? Huh, tak akan. Eh, silap. Ada la tersuka dia sikit. Sikit je eh. "Syah, kau jangan buat kerja gila", katanya. Aku tersenyum sinis.
Gedebuk!
"Aduh, sakit la bodoh", marahnya. Aku pijak kaki dia lalu tolak dia sampai jatuh terduduk. "Padan muka kau. Dasar perasan! Kau ingat aku suka kau sangat ke. Jangan harap. Dah la. Ciao lu", kataku lalu pergi.
"Kau kejam Syah", jeritnya. Aku tersengih.
YOU ARE READING
Our Precious Memories [HIATUS]
RomancePrank orang, melanggar peraturan sekolah, suka fly, ponteng assembly, lepak dekat luar adalah hidup aku. Aku Siti Aisyah binti Dato' Abdul Lau Zaie. Member panggil aku Syah. Aku diberi gelaran Queen of Hell. Member aku ada dua orang. Black Rose mest...