We're half way of the story, guys! Please do vote & share this story to anyone if you enjoy the story
Now let's go back to our story!
Hari Selasa
"Perhatian kepada Black Rose dan Poyonizers. Anda dikehendaki untuk hadir ke bilik Umi sekarang. Terima kasih".
Aku dan Black Rose pelik. Kita ada buat masalah ke? "Kenapa Umi panggil kita", tanya Nisah. "Entah la weyh. Jom je la", ajak Efa.
🔥
Aku dan Black Rose tiba di bilik pengetua. Kelihatan Poyonizers di situ dan...
Glitters?!
Apahal dho? "Kenapa Umi panggil kitaorang", tanyaku. Umi memandang kami lalu mengeluarkan sesuatu.
"Ni iPhone kamu semua kan", tanya Umi sambil menunjukkan tiga buah iPhone depan kitaorang. Black Rose terkejut.
"Glitters memberitahu kami yang kamu bawa telefon. Dan kami dah siasat bilik kamu. Dan ternyata, memang ada phone", jelas Umi. Aku pandang Glitters dengan pandangan geram. Glitters senyum sinis.
"Tu kami. Tapi Poyonizers pula", tanyaku tak puas hati. "Kami buat spot check di beg masing-masing dan jumpa majalah lucah", terang Umi lalu tunjukkan majalah tu.
"Umi. Tolong la percayakan kitaorang. Bukan kitaorang yang buat. Mesti ada yang nak kenakan kitaorang", kata Kashaf. "Takkan Umi tak tengok CCTV kot", kata Fateh pula.
"Umi dah tengok tapi tak ada sesiapa yang letakkan majalah tu dalam beg kamu", jelas Umi. "Umi, Angah tak pernah baca majalah lucah. Sebelum balik sini, mesti Mummy dan Daddy check dulu", aku cuba pertahankan Angah.
"Maaf, Syah. Tapi Umi tak boleh buat apa. Memang dah terbukti", aku mendengus geram. "Jadi, denda kamu. iPhone kamu akan dirampas manakala Poyonizers, Umi terpaksa gantung jawatan kamu selama sebulan", kata Umi dengan tegas.
Aku terlopong. Bukan sebab iPhone kena rampas tapi Angah kena gantung jawatan. "Tapi ni tak adil, cikgu. Biar kami tolong selesaikan kes ni", kata Fateh. "No. Umi tak nak kamu kacau tentang kes ni. Biar pihak sekolah yang uruskan kes ni", kata Umi.
Angah mengetap bibir lalu terus keluar. Tak pernah aku tengok dia marah macam tu dekat sekolah. Angah buka pintu nak keluar. "Angah", tidak sempat aku panggil dia menghempas pintu buat semua orang terkedu.
Aku pandang Glitters. "Dah puas kan sekarang? Nak dendam dengan kitaorang, aku tak kisah. Tapi apa abang aku buat dekat kau sampai dia pun kena? Sebab dia tolak cinta kau. Kalau sebab tu je memang kau cari nahas. Nak dendam, dendam je la dengan kitaorang. Poyonizers kena juga kenapa? Ingat, Glitters. Aku tak akan berdiam diri. Apa yang korang buat ni, akan kena balik dekat korang. Just you wait", aku terus lari keluar untuk cari Angah.
"Angah!"
Aku ternampak Angah duduk di bench taman. Aku duduk di sebelahnya. "Angah okay tak", tanyaku. "Sejak bila adik aku ni lembut hati pula? Selalunya bukan main sombong lagi", perli Angah. "Sebab tak ada orang so biar je la", kataku.
Dia mengeluh. Aku diam. "Angah akan cari balik cara nak galas jawatan tu", kata Angah. "Do your best then", kataku. DIa memandangku. "Lepas ni jangan bawa phone. Kalau tak, kena rampas macam tadi", pesan Angah. Aku tersengih.
"Tak janji".
YOU ARE READING
Our Precious Memories [HIATUS]
RomansaPrank orang, melanggar peraturan sekolah, suka fly, ponteng assembly, lepak dekat luar adalah hidup aku. Aku Siti Aisyah binti Dato' Abdul Lau Zaie. Member panggil aku Syah. Aku diberi gelaran Queen of Hell. Member aku ada dua orang. Black Rose mest...