🔥 Chapter 18 🔥

3 0 0
                                    

Syah POV

Aku tengah baring dekat katil. Penat siot. "Eh, korang. Aku dengar budak 5U ada murid baru", Efa mula gosip.


"Lelaki ke perempuan", tanya Nisah. "Lelaki", jawab Efa. "Handsome tak", tanyaku. "Aku tak nampak lagi tapi budak perempuan kelas tu cakap handsome gilosss", jelas Efa.


'Dia ke', bisik hatiku. "Korang, aku nak pergi taman ah. Ciao", aku ambil tudung bawal hitam aku dan pergi.


🔥


Aku jalan keliling taman asrama. Aku jalan sambil termenung dan...


GEDEBUK!


"Aduh! Sakit la bodoh", marahku. "Aku yang bodoh ke kau yang bodoh? Jalan sambil termenung", dia marah aku balik. Aku dan dia berpandangan.


"Syah!"

"Yeol!"


"Dah agak dah! Budak baru yang masuk 5U tu kau en", tekaku. "Ye la. Siapa lagi", aku dan dia bangun untuk berdiri. "Kau duduk sebelah siapa", tanyaku lalu duduk di bench. Yeol duduk di depanku.


"Khalish", jawabnya ringkas. "Ouh. Belakang Khalish, Kashaf en dan tepi dia Fateh", dia angguk. "Diaorang tu la budak hot sekolah. Group Poyonizers. Dan Kashaf tu abang aku", terangku.


"Patut la. Muka korang ada la iras sikit", katanya. Aku angguk lalu ceritakan semuanya tentang Black Rose, Poyonizers, Guccigang dan Glitters.


Tapi, dari jauh ada orang memandang kitaorang dalam perasaan geram, cemburu dan marah. Dia terus pergi dari situ.


"Eh, Yeol. Jom wefie", ajakku. "Tak kena tangkap ke", tanya Yeol. "Tak". Aku keluarkan iPhone aku dan


KLIK!


"Cantik. Dah la. Aku ciao lu", aku bangun dan terus tinggalkan dia.


 🔥


"Aku tak sangka selama ni dia bawa phone", kata T. "Tau takpe. Aku inform dia nanti dan bagitahu plan kita", kata Di.


D tersenyum. "Aku harap dia setuju. Khalish pun aku nak kenakan juga", kata D.


"Aku baru call dia tadi. Dia setuju", kata Di. "Nampaknya misi kita bermula", kata T. "Tak sabar nak tengok reaksi diaorang",  luah D.


🔥


Somewhere else....

"Aku akan biarkan diaorang buat kerja dulu. Aku harap plan tu berjaya", kata Q.


Q bukan iPhonenya dan scroll IG.


"Aku benci kau Syah!".

Our Precious Memories [HIATUS]Where stories live. Discover now