🔥 Chapter 9 🔥

3 0 0
                                    

Hari ni aku tak sabar nak jalankan plan A. Aku dan Black Rose jalan ke DM.


Aku dan Black Rose ambil air dan breakfast lalu jalan ke spot kitaorang. "Weyh, Syah. Aku rasa kau patut berh-", belum sempat Nisah habiskan ayatnya.


"MEOW!"


Aku terkejut. Aku baru perasan yang aku terpijak seekor kucing bulu oren. "Alamak! Sorry kucing. Yang kau duduk tengah-tengah jalan kenapa", marahku padahal aku salah sebab tak tengok depan. Ye la, try cover malu.


Aku pandang ke arah meja yang tak jauh dari tempat aku berdiri. Aku ternampak Poyonizers gelakkan aku.


"Korang gelak pahal", jeritku. Mereka toleh. "Hek eleh. Dah tahu dia yang salah nak marah kucing tu buat apa? Dah terang lagi bersuluh lagi sahih kau cuba nak cover malu", bidas Fateh.


"Otak dah blue tak nak mengaku. Acah nak cover cool la konon. Dasar jantan otak blue", bidas Efa balik. Pergh, mulut!


"Cukup. Aku tak nak sesiapa lagi terpekik-pekik kat DM. Kalau tak, masuk disiplin even yang berjawatan", tegur Khalish.


Poyonizers diam. Black Rose buat 'derk' lalu pergi. Tak ada mood nak makan.


🔥


"Kau bawa barang tu tak Efa", tanyaku. "Beres". Aku senyum. "Line clear. Jom", ajak Nisah.


Aku dan Black Rose masuk ke kelas 4B. Aku cari meja Glitters. "Boom! Dah jumpa. Nisah, kau jaga. Inform kitaorang kalau ada orang datang", arahku. Nisah akur.


Aku dan Efa pergi ke meja Didi. Didi ni baik sikit tapi aku akan still kenakan dia juga.


"Efa. Kau letak tepug je dekat meja Didi dan letak bawah meja dia juga",  arahku. "Ala, kenapa tepung je", rungut Efa.


"Saja".


"Dah", kata Efa. "Letak katak, milo basi, dengan telur basi dekat meja Dila dan Tasha", aku tersengih. Tak sabar aku nak tengok reaction diaorang.


"Yang Qas punya. Ikut kau la", kataku selamba. Efa senyum sinis. "Thanks, Syah", ucap Efa.


Efa letak lipas dekat dalam beg Qas. Tepung atas kerusi. Milo dan susu basi atas meja. Campur dengan telur busuk. Dia ambil glitter warna pink dan letak atas meja Qas. Tapi bukan Qas je. Lagi tiga orang tu pun sama. Dia senikan nama Glitters.


Bapak ah! "Pergh, banyak gila dho kau letak", kataku teruja. "Mestilah. Baru puas hati aku", kata Efa kejam.


"Weyh, korang. Dah ke? Tadi aku nampak Nazz dan Yaa nak lalu sini. Pergh, hebat ah korang. Cantik meja korang seni", kata Nisah bila dia tengok meja Glitters.


"Mesti ah", kata Efa bangga. "Ha, cepat la. Tadi aku nampak Yaa dan Nazz tadi", kata Nisah.


Tap! Tap! Tap!


Aku dan Black Rose terus sorok dekat tepi dinding paling hujung. Bila diaorang dah lepas kelas baru kitaorang keluar. "Dah, jom. Diaorang dah blah", aku dan Black Rose terus menyelinap keluar.


"Fuh, nasib baik", luah Nisah. Mesti la. Nazz dan Yaa tu tegas. Meh, aku perkenalkan. Nazril a.k.a Nazz. Ahli Guccigang. PSS. Ellya a.k.a Yaa. Ahli Guccigang. PSS juga. Diaorang ni tegas gila walaupun bukan pengawas.


"Dah, cepat. Nanti kena tangkap, habis plan A kita", arahku. Aku dan Black Rose terus ke assembly.


🔥


Aku dan Black Rose berjalan ke kelas. Tapi, kitaorang tak singgah kelas dulu. Kitaorang pergi lalu belakang blok untuk tengok reaksi Glitters.


Kitaorang sandar berdekatan dengan tingkap untuk intai. "Weyh, murid 4B dah masuk", kata Efa. "Dalam  kiraan tiga",


"Satu, dua, tiga"
"AAAARRRGGGHHH"


"Mak aih, kuat gila dia jerit", kitaorang dah menahan ketawa. "Siapa buat benda ni? Mengaku sekarang", tengking Qas. Kelas 4B diam. "Pahal diam? Siapa tahu orang tu buat mengaku je la", marah Didi. "Dah kenapa jerit dalam kelas", tanya Khalish. Sejak bila dia masuk kelas tu? "Jom ah blah. Kang kantoi", ajakku.


"Kenapa duduk belakang blok", tanya seseorang.

Our Precious Memories [HIATUS]Where stories live. Discover now