Content warning: a fejezetben egy chatbeszélgetésben több helyen gúnyolódásként, szitokszóként kerül használatra szexuális orientáció és egy casual slur is elhangzik.
━━━━━━━☆☆━━━━━━━
A Jóbarátok főcímdala aznap délután már legalább negyedszerre hangzott fel. Anginak láthatóan jó kedve volt, mert amikor Kiki hazaért és a táskáját az ebédlőasztal mellé hajítva megkérdezte, csatlakozhat-e, Angi nem elég, hogy mosolyogva bólogatni kezdett, hanem még arra is hajlandó volt, hogy egy pillanatra félretegye a laptopot az öléből és megkérdezze a húgától, milyen napja volt.
– Egész jó – felelte Kiki az igazsághoz híven. Mióta Ádámot beavatta a helyzetébe, valahogy mindent sokkal napfényesebben látott.
– Nem nagyon durva az általános után? Emlékszem, én egy földrajz egyessel kezdtem kilencedikben – nosztalgiázott Angi. Kiki meg volt lepve. Péntek óta ez volt a leghosszabb beszélgetésük. Ráadásul a nővére kezdeményezte. Egy pillanatra az is átfutott a fején, hogy Anginak talán még mindig bűntudata van, amiért őt hibáztatta a leégett válla miatt, de hamar elhessegette a gondolatot, mert ettől őt rohanták meg a kellemetlen érzések.
– Én is majdnem behúztam egyet fizikából pénteken – csatlakozott rá inkább a feldobott témára.
– Kit is kaptatok fizikából?
– Harasztit.
– Jézus! – grimaszolt Angi. – Pat...a felsőbb évesek azt mondják, ő egy mészáros. Ő a végzős matekosok ofője. Állítólag tavaly majdnem megbuktatott valakit az osztályából. A saját osztályából, vágod? Pedig amúgy ránézésre tök aranyos nőnek tűnik.
– Hát, órán elég para – értett egyet Kiki. Aztán megpróbált a sorozatra koncentrálni, de valahogy nem kötötte le eléggé a figyelmét, és állandóan a telefonjáért akart nyúlni, csak hogy minden alkalommal rádöbbenjen, hiába tenné, hiszen még nem is léteznek azok a közösségi média platformok, melyeket unalmában pörgethetne, ha lenne egyáltalán internethozzáférése a telefonjának. Valószínűleg Angi is csak háttérzajnak használta a sorozatot, hiszen folyamatosan a billentyűzetét püfölte. Kiki nem akart belelesni a a laptopjába, ezért csak tippelte, hogy a nővére MSN-en cseveg az ismerőseivel.
A rész végéig is alig bírta ki, hogy ne kezdeményezzen beszélgetést, ha már a telefonját nem nyomogathatta.
– Az egyik haverom szerint minden ember két főszereplő keveréke a Jóbarátokból – kezdte. Azt természetesen nem tervezte megosztani Angival, hogy az elméletet Giuliától hallotta, akivel Angi időszámítása szerint csak kilenc év múlva fog találkozni. – Szerinted te melyik kettő vagy? – folytatta, miután a nővére nem reagált az előző mondatára.
Angi eltűnődött.
– Monica és... hm, talán Rachel.
– Érdekes – motyogta Kiki. A huszonhat éves Angi erre a kérdésre Monica és Phoebe nevével válaszolt, és csak azután módosította Rachelre az utóbbit, miután Kikivel megállapodtak abban, hogy Ádám Rossra és Chandlerre hasonlít a legjobban. A sógora persze kikérte magának, hogy ostoba szitkomok felszínes karaktereihez hasonlítgatják.
– Miért, te kiket mondanál? – fordult felé Angi, egy pillanatra abbahagyva a gépelést.
– Igazából stimmel – állapította meg Kiki egy kis töprengés után. Az általa ismert Angival kész lett volna órákon keresztül vitatkozni arról, hogy szerinte sokkal inkább Phoebe, mint Rachel, de ebben az Angiban hiába kereste, nem tudta meglátni, azt a mindig vidám, fesztiválon batikolt pólós, színes nadrágos lányt, akit ő a Jóbarátok bohókás Phoebe-jével azonosított volna.
YOU ARE READING
Jaj, csak a 2000-es éveket ne!
AdventureTe mit tennél, ha tíz év eltűnne az életedből, és látszólag csak te emlékeznél arra, hogy az elmúlt évtized valóban megtörtént? Kihez fordulnál, ha a barátaid nagy része azt sem tudná, ki vagy? 2018: Kiki 24 és fél éves, hamarosan mesterdiplomás ten...